Název: Name: | Aviatik 30.24 | |
Originální název: Original Name: | Aviatik 30.24 | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1917-DD.MM.1917 Österreichisch-Ungarische Flugzeugfabrik Aviatik GmbH, Wien / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1917-DD.MM.1917 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.RRRR | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 730 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 900 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 7,23 m | |
Délka: Length: | 6,86 m | |
Výška: Height: | 2,75 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 22,50 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Austro-Daimler AD6 série 18000 o výkonu 136 kW/185 k, později Austro-Daimler AD6 série 19000 o výkonu 147 kW/200 k | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 174 km/h v ? m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 2,67 min do 1000 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | ? m | |
Dolet: Range: | ? km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | ? | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | - | |
Zdroje: Sources: | GROSZ, Peter, Austro-Hungarian Army Aircraft of World War One, Flying Machines Press, 2002, ISBN 1-891268-05-8 http://www.airwar.ru/enc/fww1/aviatik3024.html http://www.wwiaviation.com/austria1917.html |
URL : https://www.valka.cz/Aviatik-Berg-30-24-t67275#237863Verze : 0
Aviatik 30.24
Prototyp jednomístného stíhacího trojplošníku vznikl v roce 1917 a první letové zkoušky proběhly v říjnu téhož roku. Letoun konstrukčně vycházel z typu Aviatik D.I z něhož byl použit trup a ocasní partie. Tři křídla nestejného rozpětí horní umístěné nad motorem před kokpitem pilota s rozpětím 7,23 metru, střední vetknuté v trupu s rozpětím 7,13 metru a dolní zavěšené na čtyřech vzpěrách pod trupem s rozpětím 7,00 metru. Letové vlastnosti stroje vybaveného motorem Austro Daimler o výkonu 185 koní pohánějícím čtyřlistou vrtuli byly horší než výkonnost sériově vyráběného letounu Aviatik D.I. Letoun byl proto v továrně upraven pro použití motoru Daimler o výkonu 200 koní a v Aspernu se znovu objevil v únoru roku 1918 pravděpodobně již vybaven dvoulistou vrtulí. Zlepšení však bylo pouze nepatrné. V této době byl letoun vyzbrojen dvěma vpřed střílejícími kulomety Schwarzlose 07/12 ráže 8 mm.
Letoun byl poté odeslán k jednotce Flek 8 a později Flek 6, kde probíhaly zkoušky z různými modifikacemi chladiče, jako součást programu zlepšení výhledu pilota směrem vpřed.
Použité prameny:
[1] GROSZ, Peter, Austro-Hungarian Army Aircraft of World War One, Flying Machines Press, 2002, ISBN 1-891268-05-8
Prototyp jednomístného stíhacího trojplošníku vznikl v roce 1917 a první letové zkoušky proběhly v říjnu téhož roku. Letoun konstrukčně vycházel z typu Aviatik D.I z něhož byl použit trup a ocasní partie. Tři křídla nestejného rozpětí horní umístěné nad motorem před kokpitem pilota s rozpětím 7,23 metru, střední vetknuté v trupu s rozpětím 7,13 metru a dolní zavěšené na čtyřech vzpěrách pod trupem s rozpětím 7,00 metru. Letové vlastnosti stroje vybaveného motorem Austro Daimler o výkonu 185 koní pohánějícím čtyřlistou vrtuli byly horší než výkonnost sériově vyráběného letounu Aviatik D.I. Letoun byl proto v továrně upraven pro použití motoru Daimler o výkonu 200 koní a v Aspernu se znovu objevil v únoru roku 1918 pravděpodobně již vybaven dvoulistou vrtulí. Zlepšení však bylo pouze nepatrné. V této době byl letoun vyzbrojen dvěma vpřed střílejícími kulomety Schwarzlose 07/12 ráže 8 mm.
Letoun byl poté odeslán k jednotce Flek 8 a později Flek 6, kde probíhaly zkoušky z různými modifikacemi chladiče, jako součást programu zlepšení výhledu pilota směrem vpřed.
Použité prameny:
[1] GROSZ, Peter, Austro-Hungarian Army Aircraft of World War One, Flying Machines Press, 2002, ISBN 1-891268-05-8
URL : https://www.valka.cz/Aviatik-Berg-30-24-t67275#237865Verze : 0
Reklama
Fotografie převzaty ze serverů air.wz.cz a www.airwar.ru.
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Aviatik (Berg) 30.24 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Aviatik (Berg) 30.24 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Aviatik-Berg-30-24-t67275#237864Verze : 1
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.