Main Menu
User Menu
Reklama

Aviatik (Berg) 30.24

Aviatik 30.24

     
Název:
Name:
Aviatik 30.24
Originální název:
Original Name:
Aviatik 30.24
Kategorie:
Category:
stíhací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1917-DD.MM.1917 Österreichisch-Ungarische Flugzeugfabrik Aviatik GmbH, Wien /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1917-DD.MM.1917
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
pevný
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
730 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
900 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
7,23 m
Délka:
Length:
6,86 m
Výška:
Height:
2,75 m
Plocha křídla:
Wing Area:
22,50 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Austro-Daimler AD6 série 18000 o výkonu 136 kW/185 k, později
Austro-Daimler AD6 série 19000 o výkonu 147 kW/200 k
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
174 km/h v ? m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
2,67 min do 1000 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
? m
Dolet:
Range:
? km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
?
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
-
Zdroje:
Sources:
GROSZ, Peter, Austro-Hungarian Army Aircraft of World War One, Flying Machines Press, 2002, ISBN 1-891268-05-8
http://www.airwar.ru/enc/fww1/aviatik3024.html
http://www.wwiaviation.com/austria1917.html
URL : https://www.valka.cz/Aviatik-Berg-30-24-t67275#237863Verze : 0
Aviatik 30.24

Prototyp jednomístného stíhacího trojplošníku vznikl v roce 1917 a první letové zkoušky proběhly v říjnu téhož roku. Letoun konstrukčně vycházel z typu Aviatik D.I z něhož byl použit trup a ocasní partie. Tři křídla nestejného rozpětí horní umístěné nad motorem před kokpitem pilota s rozpětím 7,23 metru, střední vetknuté v trupu s rozpětím 7,13 metru a dolní zavěšené na čtyřech vzpěrách pod trupem s rozpětím 7,00 metru. Letové vlastnosti stroje vybaveného motorem Austro Daimler o výkonu 185 koní pohánějícím čtyřlistou vrtuli byly horší než výkonnost sériově vyráběného letounu Aviatik D.I. Letoun byl proto v továrně upraven pro použití motoru Daimler o výkonu 200 koní a v Aspernu se znovu objevil v únoru roku 1918 pravděpodobně již vybaven dvoulistou vrtulí. Zlepšení však bylo pouze nepatrné. V této době byl letoun vyzbrojen dvěma vpřed střílejícími kulomety Schwarzlose 07/12 ráže 8 mm.
Letoun byl poté odeslán k jednotce Flek 8 a později Flek 6, kde probíhaly zkoušky z různými modifikacemi chladiče, jako součást programu zlepšení výhledu pilota směrem vpřed.

Použité prameny:
[1] GROSZ, Peter, Austro-Hungarian Army Aircraft of World War One, Flying Machines Press, 2002, ISBN 1-891268-05-8
URL : https://www.valka.cz/Aviatik-Berg-30-24-t67275#237865Verze : 0
Fotografie převzaty ze serverů air.wz.cz a www.airwar.ru.
Aviatik (Berg) 30.24 -


Aviatik (Berg) 30.24 -


URL : https://www.valka.cz/Aviatik-Berg-30-24-t67275#237864Verze : 1