Název: Name: | Avia S-199 | |
Originální název: Original Name: | Avia S-199 | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1947-DD.MM.1951 Automobilové závody, n.p., závod 2 Avia, Čakovice / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1947-DD.MM.1951 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 450 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 25.04.1947 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 2600 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 3500 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 9,92 m | |
Délka: Length: | 9,10 m | |
Výška: Height: | 2,59 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 16,20 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 171 kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | M-211 (Jumo 211 F) - invertní vidlicový - počet válců: 12 - maximální výkon: 993 kW (1350 PS) | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 590 km/h v ? m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 400 km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 11 m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 9500 m | |
Dolet: Range: | 850 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | 2x 13mm kulomet MG 131 v přídi, každý ? nábojů 2x 20mm kanón MG 151/20 pod křídlem, ? nábojů | |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | - | |
Zdroje: Sources: | - |
URL : https://www.valka.cz/Avia-S-199-t6996#16588Verze : 0
Avia S-199 a CS-199
Československé letectvo mělo po válce ve výzbroji - kromě kořistní německé techniky - směs sovětských a britských typů. S rostoucím vlivem SSSR se stále více zaměřovalo na typy sovětské. Jenomže sovětské stroje byly typickými válečnými konstrukcemi - dřevěné stroje, stavěné s ohledem na krátký život bojového stroje. Mírová služba tento spotřební přístup nemohla potřebovat. V stíhacím letectvu bylo nutné nahradit dosluhující Lavočky La-7 celokovovými konstrukcemi. Britské Spitfiry byly již politicky obtížně průchodné, proto se uvažovalo o zapojení domácího leteckého průmyslu.
Letecké závody v Protektorátě byly zařazeny do zbrojní výroby německé Třetí říše. Po skončení druhé světové války zůstalo na našem území velké množství draků německých stíhacích letounů Messerschmitt Bf 109 verzí G a K, stejně jako zásoba motorů Daimler-Benz DB 605. Bylo proto rozhodnuto tyto stroje zkompletovat a využít je pro nově budované československé vojenské letectvo. Protože hlavním dodavatelem rekonstruovaných "stodevítek" byla továrna Avia, byly takto vzniklé stroje zařazeny do čs. letectva jako Avia S-99.
Hlavním skladem kořistní techniky, kde se nacházela i prakticky celá zásoba motorů DB, byl objekt bývalého cukrovaru v Krásném Březně, dnes jedna ze čtvrtí Ústí n. L. Když tento objekt vyhořel, ( důvod požáru nebyl dodnes přesně stanoven, rozpětí názorů sahá od nešťastné náhody až po sabotáž německých pyrotechniků, kteří zde coby váleční zajatci pracovali ) vznikl problém, kde vzít pro Stodevítky nový motor. Nakonec bylo rozhodnuto adaptovat drak Bf 109 pro motor Jumo 211 (čs. označení M-211) včetně vrtulí, používaný pro bombardéry Heinkel He 111. Jejich zásoby byly dostatečné. Práce na úpravě byly v Avii zahájeny na podzim 1946. První upravená Stodevítka s novým označením S-199 vzlétla 25. dubna 1947 a od února 1948 začala vojenská správa přebírat sériové letouny z Avie a Aera, které bylo do výroby kvůli jejímu urchlení zapojeno také.
Letouny neměly zrovna nejlepší vlastnosti, chovaly se obzvláště při startu velmi svéhlavě, proto ona přezdívka Mezek. Na vině byl jednak již u originálu nepříliš pevný podvozek s velmi malým rozchodem, jednak nová motorová jednotka, hmotnější než původní. Motor i s vrtulí byly ponechány v nezměněné podobě. Fakt, že motor Jumo měl opačný smysl otáčení než motor DB byl jen jedním z mnoha problémů rekonstrukce. Velmi hmotná vrtule s širokými listy měla značnou setrvačnost a veliký kroutivý moment, což vedlo k tomu, že stroj měl při startu tendenci "utíkat" ze směru. Podle pamětníků nebylo vzácností, že nováček odstartoval ve směru až o 90° odlišném od směru, ve kterém se začal rozjíždět. I proto vznikla potřeba dvoumístného cvičného stroje. A protože taková verze existovala (Bf 109 G-12) a "dvoumístné" trupy byly k dispozici, využitím jich, stejně jako přestavbou několika trupů jednomístných letounů, vznikla dvoumístná cvičná verze, označovaná CS-199.
Široké vrtulové listy přinesly - kromě hmotnostních - ještě jeden problém: synchronizace trupových zbraní. Bylo velmi náročné na přesnou práci zbrojířů "strefit" se do otáček vrtule, jejíž široké listy ponechávaly podstatně menší výstřelné pole, než listy vrtule původní. Z bojů v Izraeli je dokládáno několik případů, kdy si letec ustřelil vlastní vrtuli.
V letech 1947-1951 bylo postaveno 450 kusů jednomístných S-199 a 82 dvoumístných CS-199. Avie S-199 se staly standardními stíhacími letouny čs. letectva až do první poloviny padesátých let. Poslední z nich dosloužily v roce 1957. Asi třicet strojů sloužilo u Bezpečnostního letectva. V roce 1948 bylo 24 kusů S-199 exportováno do Izraele, kde sloužily s bojovým jménem Sachin (nůž) u 101. perutě.
Označení letadel bylo podle tehdejšího kódu, tedy S = stíhací, CS = cvičný stíhací, B = bombardovací.
Poznámka:
VLM Kbely vlastní 2 exempláře stroje, jednomístný stíhací S-199 a dvojmístný cvičný CS-199. Ten je pravděpodobně jedním, ne-li jediným dochovaným kompletním strojem tohoto typu na světě.
Československé letectvo mělo po válce ve výzbroji - kromě kořistní německé techniky - směs sovětských a britských typů. S rostoucím vlivem SSSR se stále více zaměřovalo na typy sovětské. Jenomže sovětské stroje byly typickými válečnými konstrukcemi - dřevěné stroje, stavěné s ohledem na krátký život bojového stroje. Mírová služba tento spotřební přístup nemohla potřebovat. V stíhacím letectvu bylo nutné nahradit dosluhující Lavočky La-7 celokovovými konstrukcemi. Britské Spitfiry byly již politicky obtížně průchodné, proto se uvažovalo o zapojení domácího leteckého průmyslu.
Letecké závody v Protektorátě byly zařazeny do zbrojní výroby německé Třetí říše. Po skončení druhé světové války zůstalo na našem území velké množství draků německých stíhacích letounů Messerschmitt Bf 109 verzí G a K, stejně jako zásoba motorů Daimler-Benz DB 605. Bylo proto rozhodnuto tyto stroje zkompletovat a využít je pro nově budované československé vojenské letectvo. Protože hlavním dodavatelem rekonstruovaných "stodevítek" byla továrna Avia, byly takto vzniklé stroje zařazeny do čs. letectva jako Avia S-99.
Hlavním skladem kořistní techniky, kde se nacházela i prakticky celá zásoba motorů DB, byl objekt bývalého cukrovaru v Krásném Březně, dnes jedna ze čtvrtí Ústí n. L. Když tento objekt vyhořel, ( důvod požáru nebyl dodnes přesně stanoven, rozpětí názorů sahá od nešťastné náhody až po sabotáž německých pyrotechniků, kteří zde coby váleční zajatci pracovali ) vznikl problém, kde vzít pro Stodevítky nový motor. Nakonec bylo rozhodnuto adaptovat drak Bf 109 pro motor Jumo 211 (čs. označení M-211) včetně vrtulí, používaný pro bombardéry Heinkel He 111. Jejich zásoby byly dostatečné. Práce na úpravě byly v Avii zahájeny na podzim 1946. První upravená Stodevítka s novým označením S-199 vzlétla 25. dubna 1947 a od února 1948 začala vojenská správa přebírat sériové letouny z Avie a Aera, které bylo do výroby kvůli jejímu urchlení zapojeno také.
Letouny neměly zrovna nejlepší vlastnosti, chovaly se obzvláště při startu velmi svéhlavě, proto ona přezdívka Mezek. Na vině byl jednak již u originálu nepříliš pevný podvozek s velmi malým rozchodem, jednak nová motorová jednotka, hmotnější než původní. Motor i s vrtulí byly ponechány v nezměněné podobě. Fakt, že motor Jumo měl opačný smysl otáčení než motor DB byl jen jedním z mnoha problémů rekonstrukce. Velmi hmotná vrtule s širokými listy měla značnou setrvačnost a veliký kroutivý moment, což vedlo k tomu, že stroj měl při startu tendenci "utíkat" ze směru. Podle pamětníků nebylo vzácností, že nováček odstartoval ve směru až o 90° odlišném od směru, ve kterém se začal rozjíždět. I proto vznikla potřeba dvoumístného cvičného stroje. A protože taková verze existovala (Bf 109 G-12) a "dvoumístné" trupy byly k dispozici, využitím jich, stejně jako přestavbou několika trupů jednomístných letounů, vznikla dvoumístná cvičná verze, označovaná CS-199.
Široké vrtulové listy přinesly - kromě hmotnostních - ještě jeden problém: synchronizace trupových zbraní. Bylo velmi náročné na přesnou práci zbrojířů "strefit" se do otáček vrtule, jejíž široké listy ponechávaly podstatně menší výstřelné pole, než listy vrtule původní. Z bojů v Izraeli je dokládáno několik případů, kdy si letec ustřelil vlastní vrtuli.
V letech 1947-1951 bylo postaveno 450 kusů jednomístných S-199 a 82 dvoumístných CS-199. Avie S-199 se staly standardními stíhacími letouny čs. letectva až do první poloviny padesátých let. Poslední z nich dosloužily v roce 1957. Asi třicet strojů sloužilo u Bezpečnostního letectva. V roce 1948 bylo 24 kusů S-199 exportováno do Izraele, kde sloužily s bojovým jménem Sachin (nůž) u 101. perutě.
Označení letadel bylo podle tehdejšího kódu, tedy S = stíhací, CS = cvičný stíhací, B = bombardovací.
Poznámka:
VLM Kbely vlastní 2 exempláře stroje, jednomístný stíhací S-199 a dvojmístný cvičný CS-199. Ten je pravděpodobně jedním, ne-li jediným dochovaným kompletním strojem tohoto typu na světě.
URL : https://www.valka.cz/Avia-S-199-t6996#160848Verze : 0
Reklama
.
Tato Avia S-199 sloužila počátkem 50. let u 3. stíhacího pluku na letišti v Brně-Tuřanech. Stroj nese typické zbarvení strojů tohoto typu - na všech plochách je nastříkán světlou zřejmě šedozelenou barvou. O odstínu se dodnes vedou spory, zdá se pravděpodobné, že se spotřebovávaly barvy po Luftwaffe a nejčastěji se proto udává RLM 02, popř. její směs s nějakou tmavší zelenou, dále světlá zelená RLM 83, popř. žlutozelená RLM 99.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | Studená válka [1946-1989] |
Výrobce | Avia |
Typ letounu | Avia S-199 |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | GY-31 |
Jméno stroje | - |
Jednotka | Letecký pluk 3 [1949-1951] |
Základna | Brno, Letiště Tuřany |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR počátek 50. let |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Tato Avia S-199 sloužila počátkem 50. let u 3. stíhacího pluku na letišti v Brně-Tuřanech. Stroj nese typické zbarvení strojů tohoto typu - na všech plochách je nastříkán světlou zřejmě šedozelenou barvou. O odstínu se dodnes vedou spory, zdá se pravděpodobné, že se spotřebovávaly barvy po Luftwaffe a nejčastěji se proto udává RLM 02, popř. její směs s nějakou tmavší zelenou, dále světlá zelená RLM 83, popř. žlutozelená RLM 99.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/Avia-S-199-t6996#428502Verze : 0
Rad
MOD
Zo života na vojenských letiskách začiatkom päťdesiatych rokov ...
Výstroj stíhacieho pilota ...
Zahrievanie motorov S-199 ...
Tesne pred štartom ...
Pred štartom...
Leteckí mechanici v práci...
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Výstroj stíhacieho pilota ...
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Zahrievanie motorov S-199 ...
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Tesne pred štartom ...
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Pred štartom...
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Leteckí mechanici v práci...
URL : https://www.valka.cz/Avia-S-199-t6996#252951Verze : 0
S-199 v rukách leteckých mechanikov začiatkom 50. rokov.
Zdroj : Československá armáda 1952 č.11
Doplňovanie paliva.
Leteckí mechanici pri výmene motoru.
Zdroj : Československá armáda 1952 č.11
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Doplňovanie paliva.
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Leteckí mechanici pri výmene motoru.
URL : https://www.valka.cz/Avia-S-199-t6996#370251Verze : 0
Reklama
Avia S-199 (D-120) z výzbroje 101. perutě se připravuje k dalšímu bojovému vzletu během 1. arabsko-izraelské války. Letoun svůj poslední válečný let absolvoval zřejmě 22. prosince 1948, kdy Syd Cohen doprovázel letoun AT-6 Texan k bombardovacímu náletu na Chán Junes.
(IDF/AF)
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Avia S-199 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
(IDF/AF)
URL : https://www.valka.cz/Avia-S-199-t6996#465353Verze : 0
Martin Smíšek
MOD
Avia S-199 (D-112 / D-120, výrobní číslo 782358), Muzeum izraelského letectva, Letecká základna Chatzor. Letoun je jediným dochovaným exemplářem tohoto typu v Izraeli. Tato Avie původně nosila marking stroje D-112. Nakonec byla rekonstruována do podoby letounu D-120 ze sestavy 101. perutě, s nímž měl Modi Allon v podvečer 3. června 1948 sestřelit dvě C-47 z výzbroje 3. perutě královského egyptského letectva (izraelský stíhač však dosáhl těchto sestřelů s největší pravděpodobností na letounu D-107).
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Avia-S-199-t6996#19909Verze : 0
Avia S-199 (UF-25, výrobní číslo 178), Vojenské letecké muzeum, Praha-Kbely, říjen 2011. Jedná se o rekonstrukci vzniklou z několika zbytků letadel S-199 (výrobní číslo 178 nese trup). Podstatné části draku byly získány z Kovošrotu v Olomouci v roce 1969. Generální opravu vystaveného letounu dokončily Letecké opravny Trenčín v dubnu 1985. Letoun se nyní nachází ve zbarvení stroje, který v padesátých letech sloužil v Leteckém učilišti v Prostějově.
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Avia S-199 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Avia S-199 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Avia S-199 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Avia S-199 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Avia S-199 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Avia S-199 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Avia S-199 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Avia S-199 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Avia S-199 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Avia S-199 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Avia S-199 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Avia S-199 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Avia S-199 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Avia S-199 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Avia S-199 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Avia S-199 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Avia S-199 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Avia-S-199-t6996#465365Verze : 1
Martin Smíšek
MOD
Avia S-199 (UF-25, výrobní číslo 178), Vojenské letecké muzeum, Praha-Kbely, 2009.
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Avia-S-199-t6996#318840Verze : 0
karaco
MOD
Avia S-199 (UF-25, výrobní číslo 178), Vojenské letecké muzeum, Praha-Kbely. Detaily motorového prostoru.
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Avia S-199 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Avia S-199 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Avia-S-199-t6996#19911Verze : 0
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.