Main Menu
User Menu
Reklama

Avia Fokker F-VIIb-3m

     
Název:
Name:
Avia Fokker F-VIIb-3m
Originální název:
Original Name:
Avia Fokker F-VIIb-3m
Kategorie:
Category:
dopravní letoun
Výrobce:
Producer:
DD.05.1930-DD.MM.1932 Avia, akciová společnost pro průmysl letecký, Čakovice /
Období výroby:
Production Period:
DD.05.1930-DD.MM.1932
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
19
První vzlet:
Maiden Flight:
21.05.1930
Osádka:
Crew:
2 + 8-12
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
pevný
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2750 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
5000 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
21,71 m
Délka:
Length:
14,50 m
Výška:
Height:
? m
Plocha křídla:
Wing Area:
67,60 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
3
Typ:
Type:
Walter Castor o výkonu 177 kW/240 k nebo
Škoda Wright o výkonu 154 kW/210 k, nebo
Avia DR-14 o výkonu 184 kW/250 k, nebo
Avia R-17 o výkonu 188 kW/255 k
třílistá kovová vrtule
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
208 km/h v ? m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
175 km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
2,1 m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m
Operační dostup:
Service Ceiling:
6500 m
Dolet:
Range:
800 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
-
Uživatelské státy:
User States:



Poznámka:
Note:
- licenční verze Fokkeru F-VIIb-3m, postaveno pět strojů pro společnost ČSA, osm pro ČLS a jeden pro Baťu; další snad čtyři, s motory Gnome-Rhône Titan, vznikly pro společnost CIDNA, později Air France, odkud byl jeden převzat fr. letectvem
- jeden stroj postaven jako bombardovací pro čs. vojenské letectvo, vybaven 12 pumovými závěsníky pod křídlem; další dva stroje převzaty od Československé letecké společnosti; "bombardér" převzat Slováky, ale brzy zničen, dopravní stroje Němci předány do Chorvatska
Zdroje:
Sources:
ČSA čtenářům L+K, L+K 1995 / 03 a 06.
Václavík, Josef. Avia-Fokker F.VIIb.1 v čs. letectvu, L+K 2002 / 03.
Němeček, V. Československá letadla 1918-1945, Naše Vojsko, Praha 1983.
Fidler, J. Sluka, V. Encyklopedie branné moci Republiky československé 1920-38, Libri 2006. ISBN 80-7277-256-2.
URL : https://www.valka.cz/Avia-Fokker-F-VIIb-3m-t8360#23858Verze : 0
...
Avia Fokker F-VIIb-3m -


URL : https://www.valka.cz/Avia-Fokker-F-VIIb-3m-t8360#27092Verze : 0
Prototyp bombardovací úpravy pro čs. armádu.




Zdroj: www.militaryphotos.net
Avia Fokker F-VIIb-3m -


URL : https://www.valka.cz/Avia-Fokker-F-VIIb-3m-t8360#336936Verze : 0
.
Avia Fokker F-VIIb-3m - Fokker F.VII chorvatského letectva. Stroj s již německou imatrikulací D-AABN (po převzetí letounu Lufthansou) byl roku 1942 prodán do Chorvatska, kde byl na všech plochách nastříkán šedým, či šedozeleným nátěrem, pod nímž však prosvítala na horní ploše křídla původní imatrikulace. Stroj obdržel evidenční číslo 1903. Kryty motorů Avia R-17 (stroj byl vyroben roku 1930 a později zesílen pro zástavbu těchto motorů) černé. V této podobě se podílel na zásobování chorvatských jednotek (a evakuaci raněných)  bojujících s partyzány. 1. září 1942 došlo u stroje 1903 při přistávání na letišti Udbina ke zlomení podvozkové vzpěry a poškození křídla. Stroj byl po několika dnech  opraven a odletěl do Záhřebu.

Fokker F.VII chorvatského letectva. Stroj s již německou imatrikulací D-AABN (po převzetí letounu Lufthansou) byl roku 1942 prodán do Chorvatska, kde byl na všech plochách nastříkán šedým, či šedozeleným nátěrem, pod nímž však prosvítala na horní ploše křídla původní imatrikulace. Stroj obdržel evidenční číslo 1903. Kryty motorů Avia R-17 (stroj byl vyroben roku 1930 a později zesílen pro zástavbu těchto motorů) černé. V této podobě se podílel na zásobování chorvatských jednotek (a evakuaci raněných) bojujících s partyzány. 1. září 1942 došlo u stroje 1903 při přistávání na letišti Udbina ke zlomení podvozkové vzpěry a poškození křídla. Stroj byl po několika dnech opraven a odletěl do Záhřebu.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Avia-Fokker-F-VIIb-3m-t8360#432792Verze : 0
MOD
.
Avia Fokker F-VIIb-3m - Avia-Fokker F.VII chorvatského letectva. Jde o jeden ze dvou posledních strojů tohoto typu, jež byly do Chorvatska prodány. Šlo o letouny s imatrikulací D-AAFB a D-AABV, jimž byla přidělena čísla registrační čísla 1905 a 1906 (není však zcela jisté, který stroj dostal které číslo). Stroje byly poháněny nekapotovanými motory Walter Castro 1 a prostřední motor byl osazen pouze dvoulistou vrtulí. Letoun nese nátěr šedou či šedozelenou barvou na všech plochách se žlutými doplňky.

Avia-Fokker F.VII chorvatského letectva. Jde o jeden ze dvou posledních strojů tohoto typu, jež byly do Chorvatska prodány. Šlo o letouny s imatrikulací D-AAFB a D-AABV, jimž byla přidělena čísla registrační čísla 1905 a 1906 (není však zcela jisté, který stroj dostal které číslo). Stroje byly poháněny nekapotovanými motory Walter Castro 1 a prostřední motor byl osazen pouze dvoulistou vrtulí. Letoun nese nátěr šedou či šedozelenou barvou na všech plochách se žlutými doplňky.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Avia-Fokker-F-VIIb-3m-t8360#432793Verze : 0
MOD
aukro.cz
aukro.cz

Avia Fokker F-VIIb-3m -


Avia Fokker F-VIIb-3m -


URL : https://www.valka.cz/Avia-Fokker-F-VIIb-3m-t8360#713133Verze : 1
MOD