Avia CS-199

     
Název:
Name:
Avia CS-199 Avia CS-199
Originální název:
Original Name:
Avia CS-199
Kategorie:
Category:
cvičný letoun trainer aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1947-DD.MM.1951 Automobilové závody, n.p., závod 2 Avia, Čakovice /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1947-DD.MM.1951
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
82
První vzlet:
Maiden Flight:
25.04.1947 (S-199)
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2890 kg 6371 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
3500 kg 7716 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
9,92 m 32ft 6,55in
Délka:
Length:
9,10 m 29ft 10,26in
Výška:
Height:
2,59 m 8ft 5,96in
Plocha křídla:
Wing Area:
16,20 m2 174.38 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
171 kg/m2 35.02 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
M-211 (Jumo 211 F)
- invertní vidlicový
- počet válců: 12
- maximální výkon: 993 kW (1350 PS)
M-211 (Jumo 211 F)
- inverted V-design
- number of cylinders: 12
- maximum power output: 1332 hp
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
580 km/h v ? m 360 mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
400 km/h v ? m 249 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
11 m/s 2165.4 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
9000 m 29528 ft
Dolet:
Range:
850 km 528 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
- -
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
VLM Kbely

Avia CS-199 -


URL : https://www.valka.cz/Avia-CS-199-t86133#415443 Verze : 0
Současně s jednomístnými S-199 v Avii vyráběli v období 1947 - 1951 i jejich dvoumístnou verzi.
Stroj tak měl dvojité řízení a dvě palubní desky, kvůli nimž musel být obsah hlavní palivové nádrže zmenšen a proto CS-199 používaly přídavnou nádrž pod trupem.
Jejich prázdná váha byla u 30 kg vyšší a max. rychlost o 10 km v hodině nižší než u S-199. Jak S-199 tak CS-199 byly u pilotů kvůli reakčnímu a setrvačnému momentu motoru Jumo 211 F a působení vrtule velmi neoblíbeny a mnoho se jich na těchto typech zabilo - mezi nimi dokonce i zalétávající pilot Avie Antonín Kraus.

Zdroj
Avia CS-199 -


URL : https://www.valka.cz/Avia-CS-199-t86133#337135 Verze : 0
Avia CS-199 (UC-26, výrobní číslo 565), Vojenské letecké muzeum, Praha-Kbely, 2009. Uvedený stroj byl v šedesátých letech "objeven" na dvoře školy v Čelechovicích u Prostějova, odkud byl v listopadu 1966 převezen do Vojenských opraven. V rozmezí let 1967 až 1968 byla národním podnikem Avia provedena jeho generální oprava. "Kamufláž" letounu odpovídá době, kdy měla uvedená CS-199 na přelomu 40. a 50. let sloužit v Leteckém učilišti v Prostějově.
Avia CS-199 -


Avia CS-199 -


Avia CS-199 -


Avia CS-199 -


Avia CS-199 -


Avia CS-199 -


Avia CS-199 -


URL : https://www.valka.cz/Avia-CS-199-t86133#318841 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více