Název: Name: | Avia Bk-534 | |
Originální název: Original Name: | Avia Bk-534 | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1938-DD.MM.1939 Avia, akciová společnost pro průmysl letecký, Čakovice / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1938-DD.MM.1939 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 120 (c/n 501-620) | |
První vzlet: Maiden Flight: | 28.04.1938 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1631 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 2222 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 9,40 m | |
Délka: Length: | 8,19 m | |
Výška: Height: | 3,15 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 23,56 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 78 kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Avia HS 12Ycrs o výkonu 625 kW/850 k dvoulistá kovová na zemi stavitelná vrtule Letov Hd-43 | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 316 l | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 375 km/h v 100 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 345 km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 14,8 m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 5,5 min do 5000 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 9500 m | |
Dolet: Range: | 500 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | 2x 7,92mm kulomet vz.30 vpřídi, 250 nábojů každý 1x 7,92mm kulomet vz.30 střílející dutou osou vrtule, 250 nábojů 6x 8kg puma | |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | - | |
Zdroje: Sources: | Vraný, Jiří. Avia B-534. MBI, Praha 1994. ISBN 80-901263-6-7. Krybus, Josef. Avia B.534, L+K 1971/01. Ciesĺak, Krzystof. Samolot myśliwski Avia B.534, TBiU no.34. Wydawnictwo Ministerstva Obrony Narodowej, Warszawa 1975. Krybus, Josef. The Avia B.534, Profile No. 152. Profile Publications, Leatherhead 1967. |
URL : https://www.valka.cz/Avia-Bk-534-t1159#4911Verze : 0
Admin
MOD
...
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Avia-Bk-534-t1159#27089Verze : 0
Reklama
Jedna z kanonovych Bk-534.
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Avia-Bk-534-t1159#131727Verze : 0
.
Avia Bk-534 z výzbroje 13. letky Slovenských vzdušných zbraní, letiště Spišská Nová Ves, červen 1941. Horní a boční plochy kamuflovány československou khaki zelenou (možná též spodek horního křídla), spodní plochy světle šedé či stříbrošedé. Žluté doplňky (vrtulový kužel, konce spodního křídla zespodu a pruh na trupu) sloužily k rychlé identifikaci pozemními jednotkami. Žlutá barva byla zřejmě částečně transparentní, protože pomlčka kódu na trupu jakoby prosvítá.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | Druhá světová válka [1939-1945] |
Výrobce | Avia |
Typ letounu | Avia Bk-534 |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | M-8 |
Jméno stroje | - |
Jednotka | Letka 13 [1940-1944] |
Základna | Spišská Nová Ves, Letisko Spišská Nová Ves [1936-2001] |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.06.1941 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Avia Bk-534 z výzbroje 13. letky Slovenských vzdušných zbraní, letiště Spišská Nová Ves, červen 1941. Horní a boční plochy kamuflovány československou khaki zelenou (možná též spodek horního křídla), spodní plochy světle šedé či stříbrošedé. Žluté doplňky (vrtulový kužel, konce spodního křídla zespodu a pruh na trupu) sloužily k rychlé identifikaci pozemními jednotkami. Žlutá barva byla zřejmě částečně transparentní, protože pomlčka kódu na trupu jakoby prosvítá.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/Avia-Bk-534-t1159#427572Verze : 0
Rad
MOD
.
Avia Bk-534 z výzbroje 12. letky Slovenských vzdušných zbraní, východní fronta, rok 1941. Horní a boční plochy kamuflovány československou khaki zelenou (možná též spodek horního křídla), spodní plochy světle šedé či stříbrošedé. Žluté doplňky (vrtulový kužel, konce spodního křídla zespodu a pruh na trupu) sloužily k rychlé identifikaci pozemními jednotkami. Žlutá barva byla zřejmě částečně transparentní, protože číslice 1 kódu na trupu jakoby prosvítá.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | Druhá světová válka [1939-1945] |
Výrobce | Avia |
Typ letounu | Avia Bk-534 |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | L-14 |
Jméno stroje | - |
Jednotka | Letka 12 [1940-1944] |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.1941 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Avia Bk-534 z výzbroje 12. letky Slovenských vzdušných zbraní, východní fronta, rok 1941. Horní a boční plochy kamuflovány československou khaki zelenou (možná též spodek horního křídla), spodní plochy světle šedé či stříbrošedé. Žluté doplňky (vrtulový kužel, konce spodního křídla zespodu a pruh na trupu) sloužily k rychlé identifikaci pozemními jednotkami. Žlutá barva byla zřejmě částečně transparentní, protože číslice 1 kódu na trupu jakoby prosvítá.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/Avia-Bk-534-t1159#427575Verze : 0
Rad
MOD
Reklama
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.