Main Menu
User Menu

Avia BH-5

     
Název:
Name:
Avia BH-5
Originální název:
Original Name:
Avia BH-5
Kategorie:
Category:
jiná kategorie
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1923-DD.MM.1923 Avia, Miloš Bondy a spol., továrna na letadla, Praha-Holešovice /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1923-DD.MM.1923
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
14.07.1923
Osádka:
Crew:
1 + 1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
pevný
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
337 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
575 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
9,7 m
Délka:
Length:
6,56 m
Výška:
Height:
? m
Plocha křídla:
Wing Area:
13,52 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
42,5 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Anzani 6A3 o výkonu 51,5 kW/70 k
Vrtule dřevěná dvoulistá
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
150 km/h v ? m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
136 km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
12 min do 2000 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
4700 m
Dolet:
Range:
480 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
-
Uživatelské státy:
User States:
-
Poznámka:
Note:
Konstruktér: Ing. Pavel Beneš, Ing. Miroslav Hajn
Zdroje:
Sources:
V. Němeček, Československá letadla, Naše Vojsko, Praha 1968
J.Fidler a V.Sluka, Encyklopedie branné moci Republiky československé 1920-38, Libri 2006, ISBN 80-7277-256-2
V. Šorel, Letadla československých pilotů, Albatros 1986
URL : https://www.valka.cz/Avia-BH-5-t8331#23829Verze : 0
Jednomotorový dvoumístný celodřevěný vzpěrový dolnoplošník s pevným podvozkem a ostruhou.
Letadlo tohoto typu s imatrikulací L-BOSA pilotované dr. Zdeňkem Lhotou získalo dvě trofeje na mezinárodním leteckém mítinku v Belgii (r.1923). Pod dojen tohoto a dalších úspěchů došlo k objednávce menší série od Ministerstva národní obrany. Na základě této objednávky vznikla BH-9 (B-9).
Avia BH-5 -


URL : https://www.valka.cz/Avia-BH-5-t8331#27084Verze : 0
Avia BH-5 (L-BOSA) provozovaná sdružením Historická letka republiky Československé, letecký den CIAF 2011, září 2011. Letoun je letuschopnou replikou původní Avie z dvacátých let se snahou o maximální autentičnost se svým vzorem.

"Realizace samotné stavby letounu byla zahájena po zpracování dvou třetin výkresové dokumentace a výpočtu konstrukce letounu v srpnu roku 2003. Výkresová dokumentace byla zpracována dle torsa původní výkresové dokumentace (zachovala se zhruba jedna čtvrtina) a fotodokumentace.
Hrubá stavba draku letounu byla dokončena v červenci 2004. Do konce roku 2005 bylo na stavbě letounu odpracováno 14000 hodin, což je 92 % z předpokládané celkové pracnosti stavby. Konstrukce letounu byla znovu podrobena aerodynamickému a statickému výpočtu dle předpisu JAR-VLA, letoun z důvodu použití původní pohonné jednotky Walter NZ-60 bude provozován v kategorii experimentální. Stavba repliky letounu Avia BH 5 je dozorována odbornou firmou a Úřadem civilního letectví.

Díky pomoci partnerů projektu Avia BH 5, bude letoun po svém dokončení první letuschopnou replikou motorového letounu v České republice. V průběhu celé stavby klademe maximální důraz na naprostou shodu s originálem. Letoun bude po svém dokončení poháněn původním motorem Walter NZ-60, tak jako u původního stroje pochází hlavní stavební materiál, tedy smrkové, borovicové, lipové, bukové a jasanové dřevo z našich lesů, pouze březová letecká překližka je tak jako u originálu importována z Finska."


Zdroj

Avia BH-5 -


Avia BH-5 -


Avia BH-5 -


Avia BH-5 -


URL : https://www.valka.cz/Avia-BH-5-t8331#459123Verze : 0
MOD