Název: Name: | Avia BH-3 | |
Originální název: Original Name: | Avia BH-3 | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.12.1921-DD.10.1923 Avia, Miloš Bondy a spol., továrna na letadla, Praha-Vysočany / | |
Období výroby: Production Period: | DD.08.1923-DD.10.1923 série | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 11 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 16.12.1921 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 734 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 1025 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 10,24 m | |
Délka: Length: | 6,99 m | |
Výška: Height: | 2,77 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 15,76 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 65 kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | BMW IIIa o výkonu 136 kW/185 k Vrtule dřevěná dvoulistá | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 104 l | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 240 km/h v 4000 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 190 km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 10,5 min do 3000 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 8000 m | |
Dolet: Range: | 450 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | 2x kulomet Vickers vz. 09 ráže 7,7 mm (250 nábojů) | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | konstruktér: Ing. Pavel Beneš, Ing. Miroslav Hajn | |
Zdroje: Sources: | V. Němeček, Československá letadla, Naše Vojsko, Praha 1968 F. Pavelčík, Avia BH-3, L+K 1-81/24-25 J.Fidler a V.Sluka, Encyklopedie branné moci Republiky československé 1920-38, Libri 2006, ISBN 80-7277-256-2 V. Šorel, Letadla československých pilotů, Albatros 1986 |
URL : https://www.valka.cz/Avia-BH-3-t8329#23827Verze : 0
Jednomotorový jednomístný celodřevěný vzpěrový dolnoplošník s pevným podvozkem a ostruhou.
První sériově vyráběný dolnoplošník Československé konstrukce. V armádní službě vydržel jen krátce a to do roku 1925.
První sériově vyráběný dolnoplošník Československé konstrukce. V armádní službě vydržel jen krátce a to do roku 1925.
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Avia-BH-3-t8329#27083Verze : 0
Reklama
Fotografie letunu
Zdroj
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Avia-BH-3-t8329#336948Verze : 0
.
Letouny Avia B-3 disponovaly nepříliš dobrými letovými vlastnostmi. Proto byly staženy od bojových útvarů a paradoxně přeloženy k výcviku, kde na nich došlo k řadě havárií, včetně smrtelných. Také tento stroj sloužil v leteckém učilišti jako cvičný, o čemž svědčí bílý obdélník bez plukovního znaku na boku trupu. Horní a boční plochy khaki, spodní světle modré.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Avia BH-3 |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | B.3.8 |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Letouny Avia B-3 disponovaly nepříliš dobrými letovými vlastnostmi. Proto byly staženy od bojových útvarů a paradoxně přeloženy k výcviku, kde na nich došlo k řadě havárií, včetně smrtelných. Také tento stroj sloužil v leteckém učilišti jako cvičný, o čemž svědčí bílý obdélník bez plukovního znaku na boku trupu. Horní a boční plochy khaki, spodní světle modré.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/Avia-BH-3-t8329#503059Verze : 0
Rad
MOD
Monografie tohoto zajímavého stroje, včetně historie letadla BH-1 Experimental, přehledu vyrobených strojů, výkresu a dvou barevných kamufláží vyšla v dvojčísle L+K 15-16/2000, str. 99 (1059) - 105 (1065). Autorem je František Pavelčík.
URL : https://www.valka.cz/Avia-BH-3-t8329#274936Verze : 0
agnes
MOD
Reklama
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.