Avia BH-3

     
Název:
Name:
Avia BH-3
Originální název:
Original Name:
Avia BH-3
Kategorie:
Category:
stíhací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.12.1921-DD.10.1923 Avia, Miloš Bondy a spol., továrna na letadla, Praha-Vysočany /
Období výroby:
Production Period:
DD.08.1923-DD.10.1923 série
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
11
První vzlet:
Maiden Flight:
16.12.1921
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
pevný
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
734 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1025 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
10,24 m
Délka:
Length:
6,99 m
Výška:
Height:
2,77 m
Plocha křídla:
Wing Area:
15,76 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
65 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
BMW IIIa o výkonu 136 kW/185 k
Vrtule dřevěná dvoulistá
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
104 l
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
240 km/h v 4000 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
190 km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
10,5 min do 3000 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
8000 m
Dolet:
Range:
450 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
2x kulomet Vickers vz. 09 ráže 7,7 mm (250 nábojů)
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
konstruktér: Ing. Pavel Beneš, Ing. Miroslav Hajn
Zdroje:
Sources:
V. Němeček, Československá letadla, Naše Vojsko, Praha 1968
F. Pavelčík, Avia BH-3, L+K 1-81/24-25
J.Fidler a V.Sluka, Encyklopedie branné moci Republiky československé 1920-38, Libri 2006, ISBN 80-7277-256-2
V. Šorel, Letadla československých pilotů, Albatros 1986
URL : https://www.valka.cz/Avia-BH-3-t8329#23827Verze : 0
Jednomotorový jednomístný celodřevěný vzpěrový dolnoplošník s pevným podvozkem a ostruhou.
První sériově vyráběný dolnoplošník Československé konstrukce. V armádní službě vydržel jen krátce a to do roku 1925.


URL : https://www.valka.cz/Avia-BH-3-t8329#27083Verze : 0
Fotografie letunu

Zdroj





URL : https://www.valka.cz/Avia-BH-3-t8329#336948Verze : 0
.

Letouny Avia B-3 disponovaly nepříliš dobrými letovými vlastnostmi. Proto byly staženy od bojových útvarů a paradoxně přeloženy k výcviku, kde na nich došlo k řadě havárií, včetně smrtelných. Také tento stroj sloužil v leteckém učilišti jako cvičný, o čemž svědčí bílý obdélník bez plukovního znaku na boku trupu. Horní a boční plochy khaki, spodní světle modré.
URL : https://www.valka.cz/Avia-BH-3-t8329#503059Verze : 0
MOD
Diskuse
Monografie tohoto zajímavého stroje, včetně historie letadla BH-1 Experimental, přehledu vyrobených strojů, výkresu a dvou barevných kamufláží vyšla v dvojčísle L+K 15-16/2000, str. 99 (1059) - 105 (1065). Autorem je František Pavelčík.
URL : https://www.valka.cz/Avia-BH-3-t8329#274936Verze : 0
MOD
banner 1 top banner 5 top banner 6 top

Rozpočet

Rozpočet valka.cz 2019 : 85.000,- Kč
Příjmy doposud : 64.741,- Kč

♡ Chci přispět

HLEDÁME NOVÉ KOLEGY

Server valka.cz neustále hledá nové kolegy, kteří jsou ochotni pomoci s rozvojem a doplňováním obsahu, koordinací a kontrolou práce, moderováním příspěvků a další činností. Neváhejte a zapojte se do tvorby valka.cz v duchu hesla Čtenáři sobě :)

Přidejte se k nám!