Název: Name: | Avia BH-25J | |
Originální název: Original Name: | Avia BH-25J | |
Kategorie: Category: | dopravní letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1928-DD.MM.1928 Avia, akciová společnost pro průmysl letecký, Praha-Holešovice / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1928-DD.MM.1928 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 11 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 17.07.1926 BH-25L | |
Osádka: Crew: | 2 + 6 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1800 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 2900 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 15,30 m | |
Délka: Length: | 12,85 m | |
Výška: Height: | ? m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 62,5 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 46,6 kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Walter Jupiter IV o výkonu 331 kW/450 k nebo Gnome-Rhône 9Ady Jupiter o výkonu 309 kW/420 k Vrtule dřevěná dvoulistá | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 180 km/h v ? m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 150 km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 20 min do 2000 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 4000 m | |
Dolet: Range: | 600 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | - | |
Uživatelské státy: User States: | - | |
Poznámka: Note: | konstruktér: Ing. Pavel Beneš, Ing. Miroslav Hajn | |
Zdroje: Sources: | ČSA čtenářům L+K, L+K 1995/05 V. Němeček, Československá letadla, Naše Vojsko, Praha 1968 |
URL : https://www.valka.cz/Avia-BH-25J-t8348#23846Verze : 0
Jednomotorový sedmimístný vzpěrový dvojplošník smíšené konstrukce s pevným podvozkem a ostruhou.
Jelikož se při zkouškách BH-25L ukázalo, že motor Lorraine není příliš vhodný pro danou konstrukci, došlo u druhého prototypu k zabudování motoru Jupiter. Už během zkoušek si franko-rumunská letecká společnost CIDNA objednala 6 ks ze zabudovanými původními francouzskými motory Gnome-Rhône Jupiter. Další kusy odebrala ČSA, ale u nich byl použit motor Jupiter licenčně vyrobený v jinonické Waltrovce.
Jelikož se při zkouškách BH-25L ukázalo, že motor Lorraine není příliš vhodný pro danou konstrukci, došlo u druhého prototypu k zabudování motoru Jupiter. Už během zkoušek si franko-rumunská letecká společnost CIDNA objednala 6 ks ze zabudovanými původními francouzskými motory Gnome-Rhône Jupiter. Další kusy odebrala ČSA, ale u nich byl použit motor Jupiter licenčně vyrobený v jinonické Waltrovce.
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Avia BH-25J |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Avia-BH-25J-t8348#27049Verze : 0
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.