Main Menu
User Menu

Avia BH-11C

     
Název:
Name:
Avia BH-11C
Originální název:
Original Name:
Avia BH-11C
Kategorie:
Category:
jiná kategorie
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1926-DD.MM.1926 Avia, Miloš Bondy a spol., továrna na letadla, Praha-Holešovice /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1926-DD.MM.1926
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
2
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
pevný
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
322 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
545 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
11,10 m
Délka:
Length:
6,54 m
Výška:
Height:
? m
Plocha křídla:
Wing Area:
16,60 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
32,8 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Walter NZ-60 o výkonu 44 kW/60 k
Vrtule dřevěná dvoulistá
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
150 km/h v ? m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
135 km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
20 min do 2000 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
4000 m
Dolet:
Range:
450 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
-
Uživatelské státy:
User States:
-
Poznámka:
Note:
Konstruktér: Ing. Pavel Beneš, Ing. Miroslav Hajn

Jednomotorový dvoumístný celodřevěný vzpěrový dolnoplošník s pevným podvozkem a ostruhou.
Typ vznikl úpravou B-11, od sériově vyráběných Avií B-11 se BH-11C lišila především zvětšenou nosnou plochou. Takto upravená jedenáctka se v počtu 2 ks zúčastnila v roce 1926 dvou významných mezinárodních závodů.
- závod turistických letadel Tour de France des Avionettes v Orly u Paříže, kde v konkurenci padesáti letadel obsadil dr. Lhota první místo s devíti bodovým náskokem před pilotem Avie Fritschem.
- v závodě Coppa d'Italia, zvítězila posádka pilot Bican a mechanik Kinský
Zdroje:
Sources:
V. Němeček, Československá letadla, Naše Vojsko, Praha 1968
J.Fidler a V.Sluka, Encyklopedie branné moci Republiky československé 1920-38, Libri 2006, ISBN 80-7277-256-2
V. Šorel, Letadla československých pilotů, Albatros 1986
URL : https://www.valka.cz/Avia-BH-11C-t8340#23838Verze : 0
L-BONI dr. Lhoty. Během závodu Coppa d'Italia 1926 se Lhota pokusil o střemhlavý let, potah křídla však nevydržel a Lhota i mechanik Volejník zahynuli. Druhý stroj, L-BONK Bicana a Kinského však závod vyhrál.


http://www.airwar.ru/enc/other1/bh9.html
http://crimso.msk.ru/Site/Crafts/Craft30644.htm

Avia BH-11C -


Avia BH-11C -


URL : https://www.valka.cz/Avia-BH-11C-t8340#433215Verze : 0
MOD
Avia BH-11C (L-BONK, výrobní číslo 18), Vojenské letecké muzeum, Praha-Kbely, duben 2016. Letoun zvítězil v závodě Coppa d'Italia 1926. V červenci 1967 byl převzat leteckým muzeem ve Kbelích ve velmi špatném stavu. V průběhu let 1967 až 1968 proběhla jeho rekonstrukce do původního stavu. Další oprava tohoto letounu se uskutečnila v roce 2001 u firmy BMZ.
Avia BH-11C -


Avia BH-11C -


URL : https://www.valka.cz/Avia-BH-11C-t8340#551730Verze : 0
MOD