Název: Name: | Avia BH-11C | |
Originální název: Original Name: | Avia BH-11C | |
Kategorie: Category: | jiná kategorie | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1926-DD.MM.1926 Avia, Miloš Bondy a spol., továrna na letadla, Praha-Holešovice / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1926-DD.MM.1926 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 2 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.RRRR | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 322 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 545 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 11,10 m | |
Délka: Length: | 6,54 m | |
Výška: Height: | ? m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 16,60 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 32,8 kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Walter NZ-60 o výkonu 44 kW/60 k Vrtule dřevěná dvoulistá | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 150 km/h v ? m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 135 km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 20 min do 2000 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 4000 m | |
Dolet: Range: | 450 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | - | |
Uživatelské státy: User States: | - | |
Poznámka: Note: | Konstruktér: Ing. Pavel Beneš, Ing. Miroslav Hajn Jednomotorový dvoumístný celodřevěný vzpěrový dolnoplošník s pevným podvozkem a ostruhou. Typ vznikl úpravou B-11, od sériově vyráběných Avií B-11 se BH-11C lišila především zvětšenou nosnou plochou. Takto upravená jedenáctka se v počtu 2 ks zúčastnila v roce 1926 dvou významných mezinárodních závodů. - závod turistických letadel Tour de France des Avionettes v Orly u Paříže, kde v konkurenci padesáti letadel obsadil dr. Lhota první místo s devíti bodovým náskokem před pilotem Avie Fritschem. - v závodě Coppa d'Italia, zvítězila posádka pilot Bican a mechanik Kinský | |
Zdroje: Sources: | V. Němeček, Československá letadla, Naše Vojsko, Praha 1968 J.Fidler a V.Sluka, Encyklopedie branné moci Republiky československé 1920-38, Libri 2006, ISBN 80-7277-256-2 V. Šorel, Letadla československých pilotů, Albatros 1986 |
URL : https://www.valka.cz/Avia-BH-11C-t8340#23838Verze : 0
L-BONI dr. Lhoty. Během závodu Coppa d'Italia 1926 se Lhota pokusil o střemhlavý let, potah křídla však nevydržel a Lhota i mechanik Volejník zahynuli. Druhý stroj, L-BONK Bicana a Kinského však závod vyhrál.
http://www.airwar.ru/enc/other1/bh9.html
http://www.airwar.ru/enc/other1/bh9.html
http://crimso.msk.ru/Site/Crafts/Craft30644.htm
Období | - |
Výrobce | Avia |
Typ letounu | Avia BH-11C |
Kamufláž | Civilní |
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | L-BONI |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | Avia |
Typ letounu | Avia BH-11C |
Kamufláž | Civilní |
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | L-BONI |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Avia-BH-11C-t8340#433215Verze : 0
Aubi
MOD
Avia BH-11C (L-BONK, výrobní číslo 18), Vojenské letecké muzeum, Praha-Kbely, duben 2016. Letoun zvítězil v závodě Coppa d'Italia 1926. V červenci 1967 byl převzat leteckým muzeem ve Kbelích ve velmi špatném stavu. V průběhu let 1967 až 1968 proběhla jeho rekonstrukce do původního stavu. Další oprava tohoto letounu se uskutečnila v roce 2001 u firmy BMZ.
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Avia BH-11C |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Avia BH-11C |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Avia-BH-11C-t8340#551730Verze : 0
Martin Smíšek
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.