Název: Name: | Avia BH-11 | |
Originální název: Original Name: | Avia BH-11 | |
Kategorie: Category: | cvičný letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1924-DD.MM.1924 Avia, Miloš Bondy a spol., továrna na letadla, Praha-Holešovice / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1924-DD.MM.1924 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 15 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 17.06.1924 | |
Osádka: Crew: | 1 + 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 351 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 579 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 9,72 m | |
Délka: Length: | 6,64 m | |
Výška: Height: | 2,53 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 13,6 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 42,5 kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Walter NZ-60 o výkonu 44 kW/60 k Vrtule dřevěná dvoulistá | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 155 km/h v ? m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 125 km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 15 min do 2000 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 4000 m | |
Dolet: Range: | 600 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | - | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | Konstruktér: Ing. Pavel Beneš, Ing. Miroslav Hajn | |
Zdroje: Sources: | V. Němeček, Československá letadla, Naše Vojsko, Praha 1968 J.Fidler a V.Sluka, Encyklopedie branné moci Republiky československé 1920-38, Libri 2006, ISBN 80-7277-256-2 V. Šorel, Letadla československých pilotů, Albatros 1986 |
URL : https://www.valka.cz/Avia-BH-11-t8338#23836Verze : 1
Jednomotorový dvoumístný celodřevěný vzpěrový dolnoplošník s pevným podvozkem a ostruhou.
Konstrukce vznikla úpravou BH-9 a stala se základem pro další verze :
Avia Bk-11 - kurýrní verze
Avia Bk-11A - poháněná hvězdicovým motorem Anzani
Avia BH-11B - úprava pro šestidenní závod turistických letadel Challenge (r.1929)
Avia BH-11C - úprava pro závod Coppa d'Italia (r.1926)
Avia Bk-11p - úprava na robusnější podvozek
Avia Bš-11 - školní verze
Avia BH-11E úprava pro závod Coppa d'Italia (r.1925)
Tento typ se po vyřazení z armádní služby ještě dlouho uplatňoval v civilním letectví. V období před vypuknutím 2.svět. války létala jedna B-11 opatřená krytou kabinou a poháněná motorem Walter Junior.
Licenčně ji vyráběla firma Schaer v Lausanne, Švýcarsko.
Konstrukce vznikla úpravou BH-9 a stala se základem pro další verze :
Avia Bk-11 - kurýrní verze
Avia Bk-11A - poháněná hvězdicovým motorem Anzani
Avia BH-11B - úprava pro šestidenní závod turistických letadel Challenge (r.1929)
Avia BH-11C - úprava pro závod Coppa d'Italia (r.1926)
Avia Bk-11p - úprava na robusnější podvozek
Avia Bš-11 - školní verze
Avia BH-11E úprava pro závod Coppa d'Italia (r.1925)
Tento typ se po vyřazení z armádní služby ještě dlouho uplatňoval v civilním letectví. V období před vypuknutím 2.svět. války létala jedna B-11 opatřená krytou kabinou a poháněná motorem Walter Junior.
Licenčně ji vyráběla firma Schaer v Lausanne, Švýcarsko.
URL : https://www.valka.cz/Avia-BH-11-t8338#27054Verze : 0
Reklama
Boční pohled na letoun na fotografii z roku 1923.
Foto z roku 1923
Zdroj
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Foto z roku 1923
URL : https://www.valka.cz/Avia-BH-11-t8338#336950Verze : 0
Stroj na fotografii s registrací OK-ANA je původně Avia BH-11K (Bk-11), v.č. 581. V letech 1937-1938 ji přestavěl a provozoval pilot J.Andrle, stroj dostal motor Junior I a drak doznal tolik změn, že se původnímu typu prakticky nepodobá.
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Avia BH-11 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Avia-BH-11-t8338#274841Verze : 0
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.