Main Menu
User Menu
Reklama

Avia BH-11

     
Název:
Name:
Avia BH-11
Originální název:
Original Name:
Avia BH-11
Kategorie:
Category:
cvičný letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1924-DD.MM.1924 Avia, Miloš Bondy a spol., továrna na letadla, Praha-Holešovice /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1924-DD.MM.1924
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
15
První vzlet:
Maiden Flight:
17.06.1924
Osádka:
Crew:
1 + 1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
pevný
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
351 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
579 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
9,72 m
Délka:
Length:
6,64 m
Výška:
Height:
2,53 m
Plocha křídla:
Wing Area:
13,6 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
42,5 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Walter NZ-60 o výkonu 44 kW/60 k
Vrtule dřevěná dvoulistá
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
155 km/h v ? m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
125 km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
15 min do 2000 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
4000 m
Dolet:
Range:
600 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
-
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Konstruktér: Ing. Pavel Beneš, Ing. Miroslav Hajn
Zdroje:
Sources:
V. Němeček, Československá letadla, Naše Vojsko, Praha 1968
J.Fidler a V.Sluka, Encyklopedie branné moci Republiky československé 1920-38, Libri 2006, ISBN 80-7277-256-2
V. Šorel, Letadla československých pilotů, Albatros 1986
URL : https://www.valka.cz/Avia-BH-11-t8338#23836Verze : 1
Jednomotorový dvoumístný celodřevěný vzpěrový dolnoplošník s pevným podvozkem a ostruhou.

Konstrukce vznikla úpravou BH-9 a stala se základem pro další verze :


Avia Bk-11 - kurýrní verze
Avia Bk-11A - poháněná hvězdicovým motorem Anzani
Avia BH-11B - úprava pro šestidenní závod turistických letadel Challenge (r.1929)
Avia BH-11C - úprava pro závod Coppa d'Italia (r.1926)
Avia Bk-11p - úprava na robusnější podvozek
Avia Bš-11 - školní verze
Avia BH-11E úprava pro závod Coppa d'Italia (r.1925)

Tento typ se po vyřazení z armádní služby ještě dlouho uplatňoval v civilním letectví. V období před vypuknutím 2.svět. války létala jedna B-11 opatřená krytou kabinou a poháněná motorem Walter Junior.
Licenčně ji vyráběla firma Schaer v Lausanne, Švýcarsko.
URL : https://www.valka.cz/Avia-BH-11-t8338#27054Verze : 0
Boční pohled na letoun na fotografii z roku 1923.


Zdroj

Avia BH-11 - Foto z roku 1923

Foto z roku 1923
URL : https://www.valka.cz/Avia-BH-11-t8338#336950Verze : 0
Stroj na fotografii s registrací OK-ANA je původně Avia BH-11K (Bk-11), v.č. 581. V letech 1937-1938 ji přestavěl a provozoval pilot J.Andrle, stroj dostal motor Junior I a drak doznal tolik změn, že se původnímu typu prakticky nepodobá.
Avia BH-11 -


URL : https://www.valka.cz/Avia-BH-11-t8338#274841Verze : 0