Název: Name: | Avia BH-1 Experimental | |
Originální název: Original Name: | Avia BH-1 Experimental | |
Kategorie: Category: | experimentální letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1920-DD.MM.1920 Avia, společnost pro výrobu a opravu letadel, Praha-Vysočany / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1920-DD.10.1920 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 13.10.1920 | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 285 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 405 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 10,08 m | |
Délka: Length: | 5,86 m | |
Výška: Height: | ? m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 10,4 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 40 kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Austro-Daimler o výkonu 22 kW/30 k Vrtule dřevěná dvoulistá | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 121 km/h v ? m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 100 km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 10 min do 1000 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 2000 m | |
Dolet: Range: | 350 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | - | |
Uživatelské státy: User States: | - | |
Poznámka: Note: | Konstruktér: Ing. Pavel Beneš, Ing. Miroslav Hajn Jednomotorový jednomístný (plánován jako dvoumístný, ale z důvodu slabého motoru nikdy jako dvoumístný nelétal) celodřevěný vzpěrový dolnoplošník s pevným podvozkem a ostruhou. Na svojí dobu nezvyklá konstrukce dolnoplošníku upoutala značnou pozornost na 1. Mezinárodní letecké výstavě pořádané Československým aviatickým klubem v říjnu 1920 na Starém výstavišti. Více zde: Avia B. H. 1 Experimental a Avia B. H.1 bis Vytrvalost 3,5 h. | |
Zdroje: Sources: | Sezemský, Marcel; Sviták, Pavel; Kolmann, Petr: Avia B.H.1, Letectví a kosmonautika 2018 / 10 V. Němeček, Československá letadla, Naše Vojsko, Praha 1968 V. Šorel, Letadla československých pilotů, Albatros 1986 |
URL : https://www.valka.cz/Avia-BH-1-Experimental-t8326#23824Verze : 0
....
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Avia-BH-1-Experimental-t8326#25637Verze : 0
Reklama
Replika postavená podle dobových výkresů. Dámy v dobových kostýmech, historická vozidla - fakt to vypadalo jako ve 20-tých letech minulého století. Foceno na letišti v Mladé Boleslavi.
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Avia-BH-1-Experimental-t8326#28155Verze : 0
ICE
MOD
Replika BH-1 exp. na CIAF 2008.
Foceno vlastní rukou
Foceno vlastní rukou
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Avia-BH-1-Experimental-t8326#279645Verze : 0
Název: Name: | Avia B.H.-1 Experimental (replika) | |
Originální název: Original Name: | Avia B.H.-1 Experimental (replika) | |
Kategorie: Category: | experimentální letoun | |
Výrobce: Producer: | Ing. Marcel Sezemský | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1997-DD.MM.2001 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 02.06.2001 letiště Točná | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 298 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | ? kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 450 kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 10,08 m | |
Délka: Length: | 5,86 m | |
Výška: Height: | 2,05 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 11,50 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Walter Mikron IIIA s výkonom 55 kW (75 k), dřevěná dvoulistá vrtule | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 140 km/h v ? m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 110 km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 3 m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 1600 m | |
Dolet: Range: | 270 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | - | |
Uživatelské státy: User States: | - | |
Poznámka: Note: | Vytrvalost 2,5 hod. Imatrikulace OK-GUU25 | |
Zdroje: Sources: | Sezemský, Marcel; Sviták, Pavel; Kolmann, Petr: Avia B.H.1, Letectví a kosmonautika 2018 / 10 http://avia.vyrobce.cz/doc/2index.htm |
URL : https://www.valka.cz/Avia-BH-1-Experimental-t8326#609909Verze : 0
Janko PALIGA
MOD
Reklama
Replika Ing. Marcela Sezemského bola postavená na základe dochovaných fotografií pôvodného lietadla v kostre, uschovaných v archíve na Invalidovni, na základe originálneho baliaceho papiera a výkresov B.H.1 zo zbierky Leteckého múzea Kbely a na základe torza originálneho krídla uloženého v depozitári Národního technického muzea v meste Čelákovice.
Stavba repliky začala v priestoroch pražského Koh-i-nooru, neskôr sa presunula na letisko Točná.
Repliku poháňa invertný motor Walter Mikron IIIA, upravený na prácu v polohe valcov smerom nahor. Potrebné úpravy motora na prácu valcami smerom nahor (prepracovanie karburácie a olejovej sústavy) vyriešil Jaroslav Jandík z Moravskej Třebovej.
Po odpracovaní 8000 hodín bola replika zalietaná pilotom Jiřím Unzeitigom dňa 02.06.2001 na letisku Točná.
Zdroj:
Sezemský, Marcel; Sviták, Pavel; Kolmann, Petr: Avia B.H.1, Letectví a kosmonautika 2018 / 10
Stavba repliky začala v priestoroch pražského Koh-i-nooru, neskôr sa presunula na letisko Točná.
Repliku poháňa invertný motor Walter Mikron IIIA, upravený na prácu v polohe valcov smerom nahor. Potrebné úpravy motora na prácu valcami smerom nahor (prepracovanie karburácie a olejovej sústavy) vyriešil Jaroslav Jandík z Moravskej Třebovej.
Po odpracovaní 8000 hodín bola replika zalietaná pilotom Jiřím Unzeitigom dňa 02.06.2001 na letisku Točná.
Zdroj:
Sezemský, Marcel; Sviták, Pavel; Kolmann, Petr: Avia B.H.1, Letectví a kosmonautika 2018 / 10
URL : https://www.valka.cz/Avia-BH-1-Experimental-t8326#609905Verze : 1
Janko PALIGA
MOD
Citace - dav :
K té replice jen jedno info (pokud se jedná o stejný kus) byla postavena na letišti Točná.
Jo jo, je jedina - postavil ji Ing. Marcel Sezemsky.
Pokud Vas zajima vice info kouknete na web, ktery spolecne delame.
avia.vyrobce.cz
URL : https://www.valka.cz/Avia-BH-1-Experimental-t8326#207231Verze : 0
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.