Avia B-534.IV

     
Název:
Name:
Avia B 534 4. série
Originální název:
Original Name:
Avia B 534 4. série
Kategorie:
Category:
stíhací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.05.1937-DD.MM.1939 Avia, akciová společnost pro průmysl letecký, Čakovice
Období výroby:
Production Period:
DD.05.1937-DD.MM.1939
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
272 (c/n 174-445)
- přehled vyrobených letadel / overview of manufactured aircraft
První vzlet:
Maiden Flight:
25.05.1933 1. prototyp
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
pevný
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1460 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1985 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
9,40 m
Délka:
Length:
8,10 m
Výška:
Height:
3,15 m
Plocha křídla:
Wing Area:
23,56 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
83 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Avia HS 12Ydrs o výkonu 625 kW/850 k
dvoulistá kovová na zemi stavitelná vrtule Letov Hd-43
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
347 l
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
380 km/h v ? m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
375 km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
5,30 min do 5000 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
10600 m
Dolet:
Range:
600 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
4x kulomet vz.30 ráže 7,92 mm (250 nábojů)
6x 10 kg pumy nebo 4x 20 kg pumy
Uživatelské státy:
User States:





Poznámka:
Note:
-
Zdroje:
Sources:
Vraný, Jiří. Avia B-534. MBI, Praha 1994. ISBN 80-901263-6-7.
Krybus, Josef. Avia B.534, L+K 1971/01.
Ciesĺak, Krzystof. Samolot myśliwski Avia B.534, TBiU no.34. Wydawnictwo Ministerstva Obrony Narodowej, Warszawa 1975.
Krybus, Josef. The Avia B.534, Profile No. 152. Profile Publications, Leatherhead 1967.
URL : https://www.valka.cz/Avia-B-534-IV-t1158#4910Verze : 0
MOD
Avia B 534.179 ze stavu Letky 47 Leteckého pluku 4. Dne 8. února 1938 se strojem havaroval svob. Miroslav Beran v Hradci Králové.
Zbarvení je standardní, barva khaki na horních a bočních plochách, spodek byl stříbrný.


URL : https://www.valka.cz/Avia-B-534-IV-t1158#397465Verze : 0
MOD
Avia B 534.179 po předání Letce 40 Leteckého pluku 4. Dne 27. 7. 1938 na něm provedl svob. Josef František skupinový přelet na trati Praha - Dobřany a zpět.
Dne 29. 7. 1938 měl na letišti Nový Dvůr u Malacek se strojem havárii škpt. Miloš Hájek.




URL : https://www.valka.cz/Avia-B-534-IV-t1158#397472Verze : 0
MOD
Avia B-534.IV, východní fronta, rok 1942. Juraj Puškár na tomto typu létal během svého druhého frontového nasazení u Letky 11. Avie má standardní kamufláž tmavě zelenou barvou na horních a bočních plochách. Spodní část letounu je ve světle modré barvě. Žluté doplňky usnadňovaly identifikaci, výsostné znaky jsou na obvyklých místech.


URL : https://www.valka.cz/Avia-B-534-IV-t1158#393352Verze : 0
MOD
Avia B-534 ako filmová hviezda. Táto Avia od Letky 11 sa zúčastnila nakrúcania rekonštrukcie záchrany pilota Brezinu jeho kolegom Martišom na Východnom fronte u Letky 13. Nakrúcanie sa uskutočnilo až na Slovensku so strojmi Letky 11. Avia bola na horných a bočných plochách kamuflovaná československou khaki zelenou (je možné, že aj spodok hornej nosnej plochy) a svetlošedou či striebrošedou na spodných plochách. Žltý pruh na trupe a vrtuľový kužeľ dopĺňali štandardne umiestnené slovenské výsostné znaky.


URL : https://www.valka.cz/Avia-B-534-IV-t1158#393353Verze : 2
MOD
.

Avia B.534 slovenského letectva z období útoku na Polsko v září 1939. Brzy po zahájení kampaně se ukázalo, že protiletečtí dělostřelci si někdy pletli dvouramenné kříže s polskou šachovnicí. Proto byl ke znaku od 10. září 1939 přidán 15 cm široký bílý kruh. Od 15. září byly pro další zlepšení identifikace německými vojsky přidány černé trámové kříže s bílým lemováním. Nacházely se na trupu, horním i spodním křídle (blíže k trupu než slovenské znaky). Tento systém se používal až do roku 1941.


URL : https://www.valka.cz/Avia-B-534-IV-t1158#503248Verze : 0
MOD
Avia B-534 bulharského letectva v kamufláži tvořené světle šedomodrými nepravidelnými "hady" na podkladu barvy khaki.


URL : https://www.valka.cz/Avia-B-534-IV-t1158#434525Verze : 0
MOD
B 534.IV před dodáním československému letectvu.


Zdroj



URL : https://www.valka.cz/Avia-B-534-IV-t1158#397471Verze : 0
MOD
Avia B-534.226 (H6) v barvách Letky 34 (?) podřízené Leteckému pluku 1, Vojenské letecké muzeum, Praha-Kbely, květen 2011. Jedná se o rekonstrukci, která vznikla v letech 1973 až 1975 v Leteckých opravnách Trenčín na základě tovární dokumentace a původních dílů (motor, podvozek, kostra trupu).








URL : https://www.valka.cz/Avia-B-534-IV-t1158#433314Verze : 0
MOD
Vznik repliky B-534.226. Foto archív Viktora Ščasnoviča. Viac na stránke www.gonzoaviation.com.


Zdroj:
www.gonzoaviation.com








URL : https://www.valka.cz/Avia-B-534-IV-t1158#538490Verze : 1
MOD
Náčrtek stroje B-534.IV.


Zdroj



URL : https://www.valka.cz/Avia-B-534-IV-t1158#397469Verze : 0
MOD
banner 1 top banner 5 top banner 6 top

Rozpočet

Rozpočet valka.cz 2019 : 85.000,- Kč
Příjmy doposud : 64.741,- Kč

♡ Chci přispět

HLEDÁME NOVÉ KOLEGY

Server valka.cz neustále hledá nové kolegy, kteří jsou ochotni pomoci s rozvojem a doplňováním obsahu, koordinací a kontrolou práce, moderováním příspěvků a další činností. Neváhejte a zapojte se do tvorby valka.cz v duchu hesla Čtenáři sobě :)

Přidejte se k nám!