Název: Name: | Avia B 534 4. série | |
Originální název: Original Name: | Avia B 534 4. série | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.05.1937-DD.MM.1939 Avia, akciová společnost pro průmysl letecký, Čakovice | |
Období výroby: Production Period: | DD.05.1937-DD.MM.1939 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 272 (c/n 174-445) - přehled vyrobených letadel / overview of manufactured aircraft | |
První vzlet: Maiden Flight: | 25.05.1933 1. prototyp | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1460 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 1985 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 9,40 m | |
Délka: Length: | 8,10 m | |
Výška: Height: | 3,15 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 23,56 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 83 kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Avia HS 12Ydrs o výkonu 625 kW/850 k dvoulistá kovová na zemi stavitelná vrtule Letov Hd-43 | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 347 l | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 380 km/h v ? m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 375 km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 5,30 min do 5000 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 10600 m | |
Dolet: Range: | 600 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | 4x kulomet vz.30 ráže 7,92 mm (250 nábojů) 6x 10 kg pumy nebo 4x 20 kg pumy | |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | - | |
Zdroje: Sources: | Vraný, Jiří. Avia B-534. MBI, Praha 1994. ISBN 80-901263-6-7. Krybus, Josef. Avia B.534, L+K 1971/01. Ciesĺak, Krzystof. Samolot myśliwski Avia B.534, TBiU no.34. Wydawnictwo Ministerstva Obrony Narodowej, Warszawa 1975. Krybus, Josef. The Avia B.534, Profile No. 152. Profile Publications, Leatherhead 1967. |
URL : https://www.valka.cz/Avia-B-534-IV-t1158#4910Verze : 0
Admin
MOD
Avia B 534.179 ze stavu Letky 47 Leteckého pluku 4. Dne 8. února 1938 se strojem havaroval svob. Miroslav Beran v Hradci Králové.
Zbarvení je standardní, barva khaki na horních a bočních plochách, spodek byl stříbrný.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Zbarvení je standardní, barva khaki na horních a bočních plochách, spodek byl stříbrný.
Období | - |
Výrobce | Avia |
Typ letounu | Avia B-534.IV |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | Beran, Miroslav |
Výrobní číslo | 179 |
Sériové / evidenční číslo | 179 |
Taktické označení / imatrikulace | H1 |
Jméno stroje | - |
Jednotka | Letka 47 [1937-1938] |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.1938 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/Avia-B-534-IV-t1158#397465Verze : 0
Michal Rak
MOD
Avia B 534.179 po předání Letce 40 Leteckého pluku 4. Dne 27. 7. 1938 na něm provedl svob. Josef František skupinový přelet na trati Praha - Dobřany a zpět.
Dne 29. 7. 1938 měl na letišti Nový Dvůr u Malacek se strojem havárii škpt. Miloš Hájek.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Dne 29. 7. 1938 měl na letišti Nový Dvůr u Malacek se strojem havárii škpt. Miloš Hájek.
Období | - |
Výrobce | Avia |
Typ letounu | Avia B-534.IV |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | František, Josef |
Výrobní číslo | 179 |
Sériové / evidenční číslo | 179 |
Taktické označení / imatrikulace | A4 |
Jméno stroje | - |
Jednotka | Letka 40 [1929-1938] |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | 27.07.1938 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | - |
Výrobce | Avia |
Typ letounu | Avia B-534.IV |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | Hájek, Miloš |
Výrobní číslo | 179 |
Sériové / evidenční číslo | 179 |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | A4 |
Jednotka | Letka 40 [1929-1938] |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | 29.07.1938 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/Avia-B-534-IV-t1158#397472Verze : 0
Michal Rak
MOD
Avia B-534.IV, východní fronta, rok 1942. Juraj Puškár na tomto typu létal během svého druhého frontového nasazení u Letky 11. Avie má standardní kamufláž tmavě zelenou barvou na horních a bočních plochách. Spodní část letounu je ve světle modré barvě. Žluté doplňky usnadňovaly identifikaci, výsostné znaky jsou na obvyklých místech.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | Druhá světová válka [1939-1945] |
Výrobce | Avia |
Typ letounu | Avia B-534.IV |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | Puškár, Juraj |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | Letka 11 [1940-1944] |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.1942 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/Avia-B-534-IV-t1158#393352Verze : 0
ICE
MOD
Avia B-534 ako filmová hviezda. Táto Avia od Letky 11 sa zúčastnila nakrúcania rekonštrukcie záchrany pilota Brezinu jeho kolegom Martišom na Východnom fronte u Letky 13. Nakrúcanie sa uskutočnilo až na Slovensku so strojmi Letky 11. Avia bola na horných a bočných plochách kamuflovaná československou khaki zelenou (je možné, že aj spodok hornej nosnej plochy) a svetlošedou či striebrošedou na spodných plochách. Žltý pruh na trupe a vrtuľový kužeľ dopĺňali štandardne umiestnené slovenské výsostné znaky.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | Druhá světová válka [1939-1945] |
Výrobce | Avia |
Typ letounu | Avia B-534.IV |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | Letka 11 [1940-1944] |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/Avia-B-534-IV-t1158#393353Verze : 2
ICE
MOD
.
Avia B.534 slovenského letectva z období útoku na Polsko v září 1939. Brzy po zahájení kampaně se ukázalo, že protiletečtí dělostřelci si někdy pletli dvouramenné kříže s polskou šachovnicí. Proto byl ke znaku od 10. září 1939 přidán 15 cm široký bílý kruh. Od 15. září byly pro další zlepšení identifikace německými vojsky přidány černé trámové kříže s bílým lemováním. Nacházely se na trupu, horním i spodním křídle (blíže k trupu než slovenské znaky). Tento systém se používal až do roku 1941.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | Druhá světová válka [1939-1945] |
Výrobce | Avia |
Typ letounu | Avia B-534.IV |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | 15.09.1939 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Avia B.534 slovenského letectva z období útoku na Polsko v září 1939. Brzy po zahájení kampaně se ukázalo, že protiletečtí dělostřelci si někdy pletli dvouramenné kříže s polskou šachovnicí. Proto byl ke znaku od 10. září 1939 přidán 15 cm široký bílý kruh. Od 15. září byly pro další zlepšení identifikace německými vojsky přidány černé trámové kříže s bílým lemováním. Nacházely se na trupu, horním i spodním křídle (blíže k trupu než slovenské znaky). Tento systém se používal až do roku 1941.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | Druhá světová válka [1939-1945] |
Výrobce | Avia |
Typ letounu | Avia B-534.IV |
Kamufláž | Standardní vojenská |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Avia-B-534-IV-t1158#503248Verze : 0
Rad
MOD
Avia B-534 bulharského letectva v kamufláži tvořené světle šedomodrými nepravidelnými "hady" na podkladu barvy khaki.
Období | Druhá světová válka [1939-1945] |
Výrobce | Avia |
Typ letounu | Avia B-534.IV |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Avia-B-534-IV-t1158#434525Verze : 0
Martin Smíšek
MOD
B 534.IV před dodáním československému letectvu.
Zdroj
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Avia B-534.IV |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Avia-B-534-IV-t1158#397471Verze : 0
Michal Rak
MOD
Avia B-534.226 (H6) v barvách Letky 34 (?) podřízené Leteckému pluku 1, Vojenské letecké muzeum, Praha-Kbely, květen 2011. Jedná se o rekonstrukci, která vznikla v letech 1973 až 1975 v Leteckých opravnách Trenčín na základě tovární dokumentace a původních dílů (motor, podvozek, kostra trupu).
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Avia B-534.IV |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Avia B-534.IV |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Avia B-534.IV |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Avia B-534.IV |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Avia-B-534-IV-t1158#433314Verze : 0
Martin Smíšek
MOD
Vznik repliky B-534.226. Foto archív Viktora Ščasnoviča. Viac na stránke www.gonzoaviation.com.
Zdroj:
www.gonzoaviation.com
Zdroj:
www.gonzoaviation.com
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Avia B-534.IV |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Avia B-534.IV |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Avia B-534.IV |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Avia B-534.IV |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Avia-B-534-IV-t1158#538490Verze : 1
Janko PALIGA
MOD
Náčrtek stroje B-534.IV.
Zdroj
Období | - |
Výrobce | Avia |
Typ letounu | Avia B-534.IV |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Avia-B-534-IV-t1158#397469Verze : 0
Michal Rak
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.