Název: Name: | Avia B-534 3. série | |
Originální název: Original Name: | Avia B-534 3. série | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.03.1937-DD.04.1937 Avia, akciová společnost pro průmysl letecký, Čakovice | |
Období výroby: Production Period: | DD.03.1937-DD.04.1937 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 26 (c/n 148-173) - přehled vyrobených letadel / overview of manufactured aircraft | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.RRRR | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1385 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 1913 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 9,40 m | |
Délka: Length: | 8,10 m | |
Výška: Height: | 3,15 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 23,56 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 78 kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Avia HS 12Ydrs o výkonu 625 kW/850 k dvoulistá dřevěná vrtule Avia | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 347 l | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 353 km/h v ? m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 330 km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 14,8 m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 5,5 min do 5000 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 10000 m | |
Dolet: Range: | 600 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | 4x 7,92mm kulomet vz.30 vpřídi, 250 nábojů každý 6x 10kg puma | |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | - jeden lapač vzduchu pro kompresor místo dvou, kapotovaný podvozek | |
Zdroje: Sources: | Vraný, Jiří. Avia B-534. MBI, Praha 1994. ISBN 80-901263-6-7. Krybus, Josef. Avia B.534, L+K 1971/01. Ciesĺak, Krzystof. Samolot myśliwski Avia B.534, TBiU no.34. Wydawnictwo Ministerstva Obrony Narodowej, Warszawa 1975. Krybus, Josef. The Avia B.534, Profile No. 152. Profile Publications, Leatherhead 1967. |
URL : https://www.valka.cz/Avia-B-534-III-t1157#4909Verze : 0
Admin
MOD
http://www.airwar.ru/enc/fww2/b534.html
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Avia B-534.III |
Kamufláž | - |
![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | 159 |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.1937 |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Avia-B-534-III-t1157#433276Verze : 0
Aubi
MOD
V období služby typu B-534.III se objevily dva typy provedení trupu a překrytu kabiny.
Prvním provedením byla odkrytá pilotní kabina vybavená pouze čelním štítkem.Toto provedení bylo používáno před rokem 1938 a šlo o základní sériové výrobní provedení.
Po roce 1938 došlo k modifikaci nejméně dvou letounů B-534.III,které obdržely kapkový překryt kabiny s vzad odsouvatelnou střední částí.Toto provedení bylo spolu s prototypem verze Bk-534 a čtyřmi letouny B-534.IV vybaveno záchytným přistávacím hákem a zařazeno do programu zkoušek přistání na velmi krátkých vzletových plochách (nácvik přistání na palubě letadlové lodi Graf Zeppelin). Letouny v tomto období nesly výlučně německé znaky a jejich zbraně byly demontovány a nahrazeny odpovídajícím závažím.
Prvním provedením byla odkrytá pilotní kabina vybavená pouze čelním štítkem.Toto provedení bylo používáno před rokem 1938 a šlo o základní sériové výrobní provedení.
Po roce 1938 došlo k modifikaci nejméně dvou letounů B-534.III,které obdržely kapkový překryt kabiny s vzad odsouvatelnou střední částí.Toto provedení bylo spolu s prototypem verze Bk-534 a čtyřmi letouny B-534.IV vybaveno záchytným přistávacím hákem a zařazeno do programu zkoušek přistání na velmi krátkých vzletových plochách (nácvik přistání na palubě letadlové lodi Graf Zeppelin). Letouny v tomto období nesly výlučně německé znaky a jejich zbraně byly demontovány a nahrazeny odpovídajícím závažím.
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Avia-B-534-III-t1157#201142Verze : 0
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.