Název: Name: | Arsenal VG.39 C.1 | Arsenal VG.39 C.1 |
Originální název: Original Name: | Arsenal VG.39 C.1 | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1940-DD.MM.1940 Arsenal de l'aéronautique, Villacoublay | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1940-03.05.1940 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 03.05.1940 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 2210 kg | 4872 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 3000 kg | 6614 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 10,800 m | 35ft 5,2in |
Délka: Length: | 8,810 m | 28ft 10,85in |
Výška: Height: | 3,320 m | 10ft 11in |
Plocha křídla: Wing Area: | 14,00 m2 | 150.69 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 214,286 kg/m2 | 43.89 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Hispano-Suiza 12Y-89ter kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 882,6 kW (1 200 k). Vrtule trojlistá kovová s nastavitelným úhlem náběhu. | Hispano-Suiza 12Y-89ter twelwe-cylinder liquid-cooled Vee-engine rated at 1,184 hp hor take-off, driving a three-blade variable-pitch metal propeller, |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 440 l | 96.786 UK gallons (116.236 US gallons) |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 625 km/h v 5700 m | 388.4 mph in 18701 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 586 km/h v ? m | 364.1 mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 17,02 m/s | 3350.4 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 4,92 min do 5000 m | 4,92 min to 16404 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 11000 m | 36089 ft |
Dolet: Range: | 1160 km | 720.8 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 6x pevný kulomet MAC M-34-39 ráže 7,5 mm v křídlech. | Six fixed forward-firing 0.295 inch MAC M-34-39 machine-guns, monted in the wings. |
Uživatelské státy: User States: | - | - |
Poznámka: Note: | Prototyp vzlétl naposledy 15. června 1940, o něco později byl zničen na letišti Toulouse-Blagnac, protože bylo pravděpodobné, že jej získají německé jednotky. Bylo počítáno s dalším vývojem, letoun VG-39bis měl být poháněn motorem Hispano-Suiza 12Z-17 o výkonu 1 177 kW (1 600 k), mezi válce tohoto motoru již bylo možno instalovat dvacetimilimetrový kanón HS-404. | The last in the series was the VG-39, originally powered by the new Hispano-Suiza 12Y-89 using an extension shaft on the propeller to streamline the nose profile, giving the plane an excellent speed of 388 mph. This engine was a prototype and was not designed for mounting HS-404 cannon. The prototype took off as last 15th June 1940, then was destroyed. |
Zdroje: Sources: | William Green, War Planes of the Second World War, Fighters, Volume One, London, Macdonald & Co. Ltd., 1960, ISBN 0-356-01445-2. L+K č. 7/1991, Arsenal VG-33 až 39, Václav Němeček. www.hydroretro.net www.aviafrance.com www.aviastar.org http://www.airwar.ru/enc/fww2/vg39.html ww2drawings.jexiste.fr forum.worldofwarplanes.eu archiv autora |