Název: Name: | Armstrong Whitworth Albemarle ST Mk.I | |
Originální název: Original Name: | Armstrong Whitworth Albemarle ST Mk.I | |
Kategorie: Category: | dopravní letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1941-DD.MM.194R A. W. Hawksley Ltd., Brockworth | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1941-DD.MM.194R | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 78 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 20.04.1940 verze B Mk.I | |
Osádka: Crew: | 4 + 10 výsadkářů | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | ? kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 16556 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 23.47 m | |
Délka: Length: | 18.26 m | |
Výška: Height: | 4.75 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 74.65 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | Bristol Hercules XI vzduchem chlazený dvouhvězdicový čtrnáctiválec o vzletovém výkonu 1 122 kW (1 526 k) při 2 900 ot/min a plnícím tlaku 0,465 baru, bojový výkon: 1 174 kW (1 597 k) při 2 900 ot/min při plnícím tlaku tlaku 0,465 baru v h= 152 m - I. rychlost kompresoru a 1 126 kW (1 531 k) při 2 800 ot/min při tlaku 0,465 baru v h= 3 429 m - II. rychlost kompresoru (palivo 100/130 oktanů). Vrtule třílistá s konstantní rychlostí otáček typu de Havilland Hydromatic. | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 3496 l | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 426.5 km/h v 3200 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 273.6 km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 5 m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 5486 m | |
Dolet: Range: | 2158.1 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | 2x kulomet Vickers K ráže 7,7 mm ve hřbetním střelišti | |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | - deset parašutistů, vysazovaných skrz otvor v zadní části trupu, nákladní dveře v pravé části trupu, zrušena pumovnice - 66 strojů Series II mělo také tažné zařízení Malcolm | |
Zdroje: Sources: | Tapper, Oliver. Armstrong Whitworth Aircraft since 1913 Putnam Aeronautical Books, London 1988. ISBN 0-85177-826-7 Mason, Francis K. The British Bomber since 1914. Putnam Aeronautical Books, London 1994. ISBN 0-85177-861-5 Thetford, Owen. Aircraft of the Royal Air Force since 1918, Putnam Aeronautical Books, London 1976. ISBN 0-37010-056-5 www.century-of-flight.net http://www.raf38group.org/specification en.wikipedia.org http://www.airwar.ru/enc/bww2/albem.html |
URL : https://www.valka.cz/Armstrong-Whitworth-Albemarle-ST-Mk-I-t6566#15126Verze : 0
Schlange
MOD
V době od prosince 1941 do prosince 1944 bylo ke squadronám RAF dodáno celkem 359 letounů transportní verze (78 ks Mk.I., 99 ks Mk.II., 49 ks Mk.V. a 133 ks Mk.VI.) a 197 letounů pro vlečení kluzáků (80 ks Mk.I. a 117 ks Mk.VI.). 10 letounů bylo dodáno letectvu VVS SSSR.
Dodávky ke squadronám RAF začaly v lednu 1943, kdy 295.squadrona dostala první letouny. Následovaly dodávky k 296. a 297.squadroně (38.wing), jež operovaly z letišť v severní Africe v době invaze na Sicílii v červenci 1943. 295.squadrona se zúčastnila též letecké operace při vylodění spojeneckých vojsk v západní Evropě 6.6.1944.
Dodávky ke squadronám RAF začaly v lednu 1943, kdy 295.squadrona dostala první letouny. Následovaly dodávky k 296. a 297.squadroně (38.wing), jež operovaly z letišť v severní Africe v době invaze na Sicílii v červenci 1943. 295.squadrona se zúčastnila též letecké operace při vylodění spojeneckých vojsk v západní Evropě 6.6.1944.
URL : https://www.valka.cz/Armstrong-Whitworth-Albemarle-ST-Mk-I-t6566#15219Verze : 0
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.