Main Menu
User Menu
Reklama

Arado Ar 396 A

     
Název:
Name:
Arado Ar 396 A-2
Originální název:
Original Name:
Arado Ar 396 A-2
Kategorie:
Category:
cvičný letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1944-DD.MM.1944 Société Industrielle pour l'Aéronautique, Neuilly-sur-Seine /
DD.MM.1944-DD.05.1945 Flugzeugwerke Letov AG, Letňany /
DD.MM.1944-DD.05.1945 Avia AG für Flugzeugindustrie, Čakovice /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1944-DD.05.1945
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
6 SIPA
12 Avia/Letov
První vzlet:
Maiden Flight:
24.11.1944 Avia/Letov Ar 396
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1440 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
2060 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
11,00 m
Délka:
Length:
8,80 m
Výška:
Height:
2,40 m
Plocha křídla:
Wing Area:
18,30 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
116,00 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Argus As 411 MA o vzletovém výkonu 427 kW/580 k
dvoulistá stavitelná vrtule Argus
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
241 l
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
354 km/h v 0 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
274 km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
10,3 min do 4000 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
7000 m
Dolet:
Range:
602 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
Ar 396 A-1:
1x kulomet MG 17 ráže 7,92 mm v křídle


2x 50kg puma
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
- zjednodušená náhrada Ar 96 využívající co největší množství dřeva
- varianta vyráběná firmou SIPA měla zatahovací podvozek s koly hydraulicky otočitelnými o 90 °, u Letovu vyráběn se zjednodušeným podvozkem s kly částečně vyčnívajícími pod trup
- u SIPA postaveno šest prototypů, které byly testovány v Brandenburgu a Bourges
- Avia vyráběla křídla s centroplánem, Avia kovovoé části trupu, Mráz řídil výrobu dřevěných částí; kompletace probíhala v Avii a pravděpodobně i v Letovu, známé jsou dokončené stroje konstrukčních čísel 460001-10 a 460041-42
- poslední z nich, jeden z mála letuschopných, byl 5. května 1945 továrními piloty Avie Krausem a Jančou použit k průzkumnému letu a rozhazování letáků nad Prahou
- po válce dostaly české stroje označení C-26, byl ale dostatek celokovových C-2 a C-26 byly sešrotovány
- ve Francii postavena postavena série cca 30 strojů S.10 lišících se v podstatě jen třílistými vrtulemi Ratier a následně odvozené typy S.11, S.111 a celokovové S.12
Zdroje:
Sources:
Hurt, Z.; Kučera, P.; Chalas, O. Ilustrovaná historie letectví: De Havilland Tiger Moth, Avia/Letov C-2 (Arado Ar 96), Aero L-29 Delfin. Naše vojsko, Praha 1992. ISBN 80-206-0219-4.
Kranzhoff, Jörg Armin. Arado Ar 96 Varianten, Flugzeug Profile Nr. 43. UNITEC-Medienbetrieb, Stengelheim 2006.
Němeček, Václav. Arado/Letov Ar 396, L+K 1984/18.
URL : https://www.valka.cz/Arado-Ar-396-A-t6485#522197Verze : 0
MOD
.
Arado Ar 396 A - RT+WL pražských povstalců.
http://www.airwar.ru/enc/other2/ar396.html

RT+WL pražských povstalců.
http://www.airwar.ru/enc/other2/ar396.html

Arado Ar 396 A - zdroj: www.luftarchiv.de

zdroj: www.luftarchiv.de
URL : https://www.valka.cz/Arado-Ar-396-A-t6485#150055Verze : 0
MOD
...
Arado Ar 396 A -


URL : https://www.valka.cz/Arado-Ar-396-A-t6485#27159Verze : 0
Podľa monografie zverejnenej v časopise ABC, ročník 26 (1981-82) č. 16 (autor Václav Šorel) bolo v Avii vyrobených údajne 46 lietadiel. Z letového denníku testovacieho pilota (František Janči) vyplýva, že osobne zalietal lietadlá - 28.02.1945 lietadlo s v.č. 460003, 17.03.1945 lietadlo s v.č. 460007 a 03.04.1945 lietadlo s v.č. 460010. Letel aj na lietadle v.č. 460042, keď 05.05.1945 spolu s Antonínom Krausom letel na podporu Pražského povstania (fotografia je v inom príspevku, originál fotografie by mal byť vo vlastníctve Vojenského múzea Praha-Kbely). Na lietadlo boli narýchlo namaľované čs. výsostné znaky, ktoré prekryli pôvodné nemecké. Zvyšok kamufláže a rozpoznávacie znaky zostali pôvodné, vrátane kódu RT WL a čísla 12 na zvislej chvostovej ploche.


Po roku 1945 boli lietadlá Ar-396 používané ako katafalky pri pohreboch pilotov, ktorí zahynuli v službe - z lietadiel boli odstránené krídla, chvostová časť a kryt kabíny (mimo čelného štítku). V priestoroch kabíny boli uložené pozostatky pilota.


Katafalky boli na horných plochách natrené zelenou farbou (obdobnou tej, ktorá bola použitá na stíhacích lietadlách S-199, spodné plochy boli svetlo modré. Na oboch bokoch trupu boli umiestnené bielo lemované výsostné znaky.



Zdroj: Šorel, Václav: Monografia Ar-396 bojujíci nad Prahou, ABC ročník 26 (1981-82) č. 16
URL : https://www.valka.cz/Arado-Ar-396-A-t6485#529157Verze : 0
MOD
Ještě v roce 1955 používala Průmyslová škola strojnická v Mladé Boleslavi, letecká větev, jako učební pomůcku trup letounu Ar 396.
Arado Ar 396 A - Zdroj: Vlastní sbírka fotografií via Miroslav Naď.

Zdroj: Vlastní sbírka fotografií via Miroslav Naď.
Arado Ar 396 A - Zdroj: Vlastní sbírka fotografií via Miroslav Naď.

Zdroj: Vlastní sbírka fotografií via Miroslav Naď.
URL : https://www.valka.cz/Arado-Ar-396-A-t6485#596772Verze : 0
Diskuse
Problém je v tom, zda byly skutečně dokončeny nebo jen skoro dokončeny, jediné konkrétní údaje, když budu citovat výše uvedenou publikaci Triáda: "O počtech zkompletovaných letounů není přesný přehled, prakticky jediným dokladem jsou záznamy letounů, zalétaných v Avii. Podíl Letova není zcela jasný - odtud existuje známá série snímků stroje s kusovým číslem 021. První datovaný let 24. listopadu 1944 v Avii je současně příletem Ar 396 výrobního čísla 43 0001 z Letova. Poté v Avii až do počátku dubna figurují zálety prvních deseti letounů (do čísla 46 0010), po kterých následují ještě dva stroje 46 0041 a 46 0042. Až na poslední byly všechny předány a přelétnuty vojenskými piloty vesměs během března a v první půlce dubna k uživatelům."
Pokud tedy žádnou sekvenci čísel při výrobě nepřeskočili, 42 kusů je možných, ovšem o strojích 11-40 prostě chybí informace.
URL : https://www.valka.cz/Arado-Ar-396-A-t6485#529166Verze : 0
MOD