Název: Name: | Arado Ar 396 A-2 | |
Originální název: Original Name: | Arado Ar 396 A-2 | |
Kategorie: Category: | cvičný letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1944-DD.MM.1944 Société Industrielle pour l'Aéronautique, Neuilly-sur-Seine / DD.MM.1944-DD.05.1945 Flugzeugwerke Letov AG, Letňany / DD.MM.1944-DD.05.1945 Avia AG für Flugzeugindustrie, Čakovice / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1944-DD.05.1945 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 6 SIPA 12 Avia/Letov | |
První vzlet: Maiden Flight: | 24.11.1944 Avia/Letov Ar 396 | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1440 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 2060 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 11,00 m | |
Délka: Length: | 8,80 m | |
Výška: Height: | 2,40 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 18,30 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 116,00 kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Argus As 411 MA o vzletovém výkonu 427 kW/580 k dvoulistá stavitelná vrtule Argus | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 241 l | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 354 km/h v 0 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 274 km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 10,3 min do 4000 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 7000 m | |
Dolet: Range: | 602 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | Ar 396 A-1: 1x kulomet MG 17 ráže 7,92 mm v křídle 2x 50kg puma | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | - zjednodušená náhrada Ar 96 využívající co největší množství dřeva - varianta vyráběná firmou SIPA měla zatahovací podvozek s koly hydraulicky otočitelnými o 90 °, u Letovu vyráběn se zjednodušeným podvozkem s kly částečně vyčnívajícími pod trup - u SIPA postaveno šest prototypů, které byly testovány v Brandenburgu a Bourges - Avia vyráběla křídla s centroplánem, Avia kovovoé části trupu, Mráz řídil výrobu dřevěných částí; kompletace probíhala v Avii a pravděpodobně i v Letovu, známé jsou dokončené stroje konstrukčních čísel 460001-10 a 460041-42 - poslední z nich, jeden z mála letuschopných, byl 5. května 1945 továrními piloty Avie Krausem a Jančou použit k průzkumnému letu a rozhazování letáků nad Prahou - po válce dostaly české stroje označení C-26, byl ale dostatek celokovových C-2 a C-26 byly sešrotovány - ve Francii postavena postavena série cca 30 strojů S.10 lišících se v podstatě jen třílistými vrtulemi Ratier a následně odvozené typy S.11, S.111 a celokovové S.12 | |
Zdroje: Sources: | Hurt, Z.; Kučera, P.; Chalas, O. Ilustrovaná historie letectví: De Havilland Tiger Moth, Avia/Letov C-2 (Arado Ar 96), Aero L-29 Delfin. Naše vojsko, Praha 1992. ISBN 80-206-0219-4. Kranzhoff, Jörg Armin. Arado Ar 96 Varianten, Flugzeug Profile Nr. 43. UNITEC-Medienbetrieb, Stengelheim 2006. Němeček, Václav. Arado/Letov Ar 396, L+K 1984/18. |
URL : https://www.valka.cz/Arado-Ar-396-A-t6485#522197Verze : 0
Aubi
MOD
.
RT+WL pražských povstalců.
http://www.airwar.ru/enc/other2/ar396.html
zdroj: www.luftarchiv.de
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Arado Ar 396 A |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
RT+WL pražských povstalců.
http://www.airwar.ru/enc/other2/ar396.html
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
zdroj: www.luftarchiv.de
URL : https://www.valka.cz/Arado-Ar-396-A-t6485#150055Verze : 0
Aubi
MOD
Reklama
...
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Arado-Ar-396-A-t6485#27159Verze : 0
Podľa monografie zverejnenej v časopise ABC, ročník 26 (1981-82) č. 16 (autor Václav Šorel) bolo v Avii vyrobených údajne 46 lietadiel. Z letového denníku testovacieho pilota (František Janči) vyplýva, že osobne zalietal lietadlá - 28.02.1945 lietadlo s v.č. 460003, 17.03.1945 lietadlo s v.č. 460007 a 03.04.1945 lietadlo s v.č. 460010. Letel aj na lietadle v.č. 460042, keď 05.05.1945 spolu s Antonínom Krausom letel na podporu Pražského povstania (fotografia je v inom príspevku, originál fotografie by mal byť vo vlastníctve Vojenského múzea Praha-Kbely). Na lietadlo boli narýchlo namaľované čs. výsostné znaky, ktoré prekryli pôvodné nemecké. Zvyšok kamufláže a rozpoznávacie znaky zostali pôvodné, vrátane kódu RT WL a čísla 12 na zvislej chvostovej ploche.
Po roku 1945 boli lietadlá Ar-396 používané ako katafalky pri pohreboch pilotov, ktorí zahynuli v službe - z lietadiel boli odstránené krídla, chvostová časť a kryt kabíny (mimo čelného štítku). V priestoroch kabíny boli uložené pozostatky pilota.
Katafalky boli na horných plochách natrené zelenou farbou (obdobnou tej, ktorá bola použitá na stíhacích lietadlách S-199, spodné plochy boli svetlo modré. Na oboch bokoch trupu boli umiestnené bielo lemované výsostné znaky.
Po roku 1945 boli lietadlá Ar-396 používané ako katafalky pri pohreboch pilotov, ktorí zahynuli v službe - z lietadiel boli odstránené krídla, chvostová časť a kryt kabíny (mimo čelného štítku). V priestoroch kabíny boli uložené pozostatky pilota.
Katafalky boli na horných plochách natrené zelenou farbou (obdobnou tej, ktorá bola použitá na stíhacích lietadlách S-199, spodné plochy boli svetlo modré. Na oboch bokoch trupu boli umiestnené bielo lemované výsostné znaky.
Zdroj: Šorel, Václav: Monografia Ar-396 bojujíci nad Prahou, ABC ročník 26 (1981-82) č. 16
URL : https://www.valka.cz/Arado-Ar-396-A-t6485#529157Verze : 0
buko1
MOD
Ještě v roce 1955 používala Průmyslová škola strojnická v Mladé Boleslavi, letecká větev, jako učební pomůcku trup letounu Ar 396.
Zdroj: Vlastní sbírka fotografií via Miroslav Naď.
Zdroj: Vlastní sbírka fotografií via Miroslav Naď.
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Arado Ar 396 A |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Zdroj: Vlastní sbírka fotografií via Miroslav Naď.
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Arado Ar 396 A |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Zdroj: Vlastní sbírka fotografií via Miroslav Naď.
URL : https://www.valka.cz/Arado-Ar-396-A-t6485#596772Verze : 0
Reklama
Problém je v tom, zda byly skutečně dokončeny nebo jen skoro dokončeny, jediné konkrétní údaje, když budu citovat výše uvedenou publikaci Triáda: "O počtech zkompletovaných letounů není přesný přehled, prakticky jediným dokladem jsou záznamy letounů, zalétaných v Avii. Podíl Letova není zcela jasný - odtud existuje známá série snímků stroje s kusovým číslem 021. První datovaný let 24. listopadu 1944 v Avii je současně příletem Ar 396 výrobního čísla 43 0001 z Letova. Poté v Avii až do počátku dubna figurují zálety prvních deseti letounů (do čísla 46 0010), po kterých následují ještě dva stroje 46 0041 a 46 0042. Až na poslední byly všechny předány a přelétnuty vojenskými piloty vesměs během března a v první půlce dubna k uživatelům."
Pokud tedy žádnou sekvenci čísel při výrobě nepřeskočili, 42 kusů je možných, ovšem o strojích 11-40 prostě chybí informace.
Pokud tedy žádnou sekvenci čísel při výrobě nepřeskočili, 42 kusů je možných, ovšem o strojích 11-40 prostě chybí informace.
URL : https://www.valka.cz/Arado-Ar-396-A-t6485#529166Verze : 0
Aubi
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.