Antonov An-24 - přehled verzí
An-24 - turbovrtulový letoun pro regionální dopravu, 32 sedadel, motory AI-24; 5 prototypů
An-24A - sériová varianta, 50 sedadel; původně měla mít motory NK-4; cca 120 ks
An-24B - hlavní varianta, měnitelný interiér s odlišně umístěnými okny a dveřmi, až 50 sedadel, později upravené klapky a pomocné nádrže v křídle; cca 350 ks
An-24V - exportní varianta An-24B s avionikou podle cílového zákazníka a mírně vyšším užitečným zatížením; cca 350 ks
An-24T - taktický transportní letoun s nákladní rampou; 165 ks
An-24TV - exportní subvarianta s mírně odlišnou avionikou
An-24RT - taktický transportní letoun s nákladní rampou a startovacím proudovým motorem; 62 ks
An-24RV - varianta An-24B/V se startovacím proudovým motorem; cca 350 ks + konverze
An-24PS - prototyp námořní záchranné varianty s radarem a optickými senzory a závěsníky pro světlice a značkovací pumy; 1 konverze An-24B
An-24PRT - námořní záchranná varianta, 11 konverzí An-24RT
An-24LP - varianta pro hašení lesních požárů, 3 konverze An-24RV
An-24RR - varianta pro sběr radiačních a chemických vzorků atmosféry, 4 konverze
An-24Rt - retranslační konverze
An-24LR Toros - varianta pro sledování ledovců, nejméně dvě konverze An-24B
An-24RV Niť - varianta s přehledovým radarem Niť-S1 pro průzkum přírodních zdrojů, 1 konverze
An-24ALK - konverze pro kalibraci navigačních pomůcek
An-24LL - létající meteorologická laboratoř, 1 konverze
An-24T Trojanda - stroj pro testování protiponorkového vybavení, 1 ks
An-24FK - prototyp varianty pro fotografický průzkum s novou prosklenou přídí, 1 konverze An-24A
An-24AT - projekt transportní verze An-24A s nákladní rampou
An-24AT-RD - projekt transportní verze An-24A s nákladní rampou a proudovými startovacími motory
An-24AT-U - projekt transportní verze An-24A s nákladní rampou a raketovými startovacími motory
An-24D - projekt dálkové dopravní varianty s startovacím proudovým motorem
An-24ŠT - návrh létajícího velitelského stanoviště
An-50 - projekt dopravního letounu s dvouproudovými motory
Si-an Y-7 - čínská kopie
An-26 - transportní a výsadková varianta s velkou nákladní rampou
An-30 - sériová varianta An-24FK
An-32 - varianta An-26 s motory AI-20D
Gordon, Yefim; Komissarov, Dmitriy; Komissarov, Sergey. Antonov's Turboprop Twins. Midlands Publishing, Hinckley 2003. ISBN 1-85780-153-9.
http://www.airvectors.net/avan24_1.html
URL : https://www.valka.cz/Antonov-An-24-kod-NATO-Coke-t7489#548057Verze : 2
Aubi
MOD
Antonov An-50
(Антонов Ан 50)
An-50 bol projekt dopravného lietadla na báze An-24RV (Ан-24РВ). Od svojho predchodcu sa mal líšiť štyrmi reaktívnymi (prúdovými) motormi AI-25, ktoré mali byť umiestnené po dvoch v jednej gondole. Motorové gondoly mali byť uchytené na pylónoch pod každým z krídel.
Projekt bol vyhotovený v roku 1972, nedostal sa však ani do štádia výroby prototypu.
Údaje v tabuľke sú len vypočítané:
(Антонов Ан 50)
An-50 bol projekt dopravného lietadla na báze An-24RV (Ан-24РВ). Od svojho predchodcu sa mal líšiť štyrmi reaktívnymi (prúdovými) motormi AI-25, ktoré mali byť umiestnené po dvoch v jednej gondole. Motorové gondoly mali byť uchytené na pylónoch pod každým z krídel.
Projekt bol vyhotovený v roku 1972, nedostal sa však ani do štádia výroby prototypu.
Údaje v tabuľke sú len vypočítané:
Motor: | 4 x reaktívny AI-25 |
Vzletová hmotnosť: | 24 600 kg |
Dostup: | 9 400 m |
Cestovná rýchlosť: | 490 km/h |
Dĺžka rozjazdu: | 520 m |
Dĺžka dojazdu: | 640 m |
URL : https://www.valka.cz/Antonov-An-24-kod-NATO-Coke-t7489#169052Verze : 0
Panzer
MOD
Reklama
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.