Main Menu
User Menu
Reklama

Antonov An-225 Mrija [kód NATO: Cossack]

Antonov An-225 Mriya

Антонов Ан-225 Мрия

     
Název:
Name:
Antonov An-225 Mrija
Originální název:
Original Name:
Антонов Ан-225 Мрия
Kategorie:
Category:
transportní letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1988-DD.MM.1988 Kyjevské letecké výrobní sdružení, Kyjev /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1984-DD.MM.1988 konstrukce / design
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1 (+1 nedokončen / +1 unfinished)
První vzlet:
Maiden Flight:
21.12.1988 (13.05.1989 s raketoplánem Buran)
Osádka:
Crew:
6-7 (+ 70 cestujících / 70 passengers as well)
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
250000 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
? kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
640000 kg
Rozpětí:
Wingspan:
88,40 m
Délka:
Length:
84,00 m
Výška:
Height:
4,4 m
Plocha křídla:
Wing Area:
905 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
662,9 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
dvouproudový
Počet motorů:
Number of Engines:
6
Typ:
Type:
Lotarev D-18T série 3 (resp. série 4) o tahu 229.5 kN
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
850 km/h v 10000 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
700 km/h v 10000 m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m
Operační dostup:
Service Ceiling:
11145 m
Dolet:
Range:
4500 1) km
Maximální dolet:
Maximum Range:
15400 km
Výzbroj:
Armament:
-
Uživatelské státy:
User States:

Poznámka:
Note:
kód NATO: Cossack


1) s nákladem 200 tun
7000 km s nákladem 150 tun
9600 km s nákladem 100 tun
? km s nákladem 250 tun


nákladový prostor: délka 4335 cm, šířka 640 cm, výška 440 cm


užitečný objem: 1300 m3
Zdroje:
Sources:
www.antonov.com
www.buran-energia.com
http://ru.wikipedia.org/wiki/Ан-225
URL : https://www.valka.cz/Antonov-An-225-Mrija-kod-NATO-Cossack-t7500#516383Verze : 0
MOD
An-225 Mrija / An-225-100 Mrija

Základem stroje byl An-124 Ruslan. Došlo k prodloužení trupu, přidání dvojice motorů, rozšíření podvozku a dalším úpravám. Jeho základním určením byla přeprava raketoplánu Buran a komponent raket Energia. Stroj je schopen přepravy nákladu nejen uvnitř trupu, ale i na pylonech na trupu. Příkladem může být zmiňovaný Buran.

Jediný dokončený stroj nesl označení CCCP-82060. Po zrušení projektu Buran byl stroj odstaven v roce 1994. Po modernizaci motorů a elektroniky se dostala zpět do vzduchu 7. května 2001. Modernizovaný stroj je označován An-225-100. V současné době je používán společností Antonov Design Bureau (Antonov Airlines) pod označením UR-82060 a s ukrajinskými znaky.

Stroj drží na 240 rekordů v Guinnessově knize rekordů. Existuje ještě jeden nedokončený exemplář. Stojí na letišti Kyjev-Svjatošino. Jeho dokončení záleží na ekonomické situaci.

http://cs.wikipedia.org/wiki/Antonov_An-225
www.buran-energia.com
www.aerospaceweb.org
www.planes.cz
www.planes.cz

Antonov An-225 Mrija [kód NATO: Cossack] -


URL : https://www.valka.cz/Antonov-An-225-Mrija-kod-NATO-Cossack-t7500#320054Verze : 0
MOD
An-225 (imatrikulace UR-82060, výrobní číslo 19530503763).
Antonov An-225 Mrija [kód NATO: Cossack] -


URL : https://www.valka.cz/Antonov-An-225-Mrija-kod-NATO-Cossack-t7500#64321Verze : 0
Tento rok dostalo letadlo nový kabát, narozdíl od ostatních letadel společnosti Antonov Design Burea, která mají jeden modrý pruh (viz třeba An-124 Ruslan), dostala modrý a žlutý pruh, vzadu na trupu se křížící (ukrajinské barvy). Zpráva a fotografie se objevila dnes, 28.7.2009.


Zdroj:
aerovokzal.net.ua
spotters.net.ua
URL : https://www.valka.cz/Antonov-An-225-Mrija-kod-NATO-Cossack-t7500#321151Verze : 0
MOD
An-225 Mrija UR-82060, Kyjev Gostomel září 2008


Автор: Игорь Бубин
Antonov An-225 Mrija [kód NATO: Cossack] -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Antonov-An-225-Mrija-kod-NATO-Cossack-t7500#401113Verze : 0
MOD
Antonov An-225 Mrija (RU-82060)
Mošnov 31.1.2015
Antonov An-225 Mrija [kód NATO: Cossack] -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

Antonov An-225 Mrija [kód NATO: Cossack] -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

Antonov An-225 Mrija [kód NATO: Cossack] -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

Antonov An-225 Mrija [kód NATO: Cossack] -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

Antonov An-225 Mrija [kód NATO: Cossack] -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Antonov-An-225-Mrija-kod-NATO-Cossack-t7500#527542Verze : 0
MOD
Letoun byl znicen behem ruske invaze na Ukrajinu


tweet #1511408086489214986
URL : https://www.valka.cz/Antonov-An-225-Mrija-kod-NATO-Cossack-t7500#694360Verze : 0
MOD
Demontáž lietadla.


URL : https://www.valka.cz/Antonov-An-225-Mrija-kod-NATO-Cossack-t7500#698227Verze : 0
MOD
Diskuse
Pôvod: ZSSR, súčasný výrobca leží na území Ukrajiny, ale jednotliví dodávatelia sú z viacerých krajín SNŠ vrátane Ruska (ale nakoľko sa už lietadlo myslím nevyrába, tak je to celkom jedno).


Sídlo firmy:
ул. Туполева, 1, г. Киев, 03062, Украина;
тел.: (+380 44) 454 31 49;
факс: (+380 44) 400 81 44;
E-mail: info@antonov.com
WEB-site: http://www.antonov.com


(stránky sú funkčné, ale treba vpravo hore zmeniť jazyk na ruštinu, v neangličtine je väčšinou chyba 404).


Čo sa týka počtu vyrobených kusov - nič moc, vyzerá to tak že v súčasnej dobe existujú len 2 ks - jeden vyrobený v roku 1988 a druhý po niekoľkoročnej prestávke mal byť dokončený v roku 2008.... (aspoň tak to tvrdí wikipedia s odvolávkou na výrobcu).
URL : https://www.valka.cz/Antonov-An-225-Mrija-kod-NATO-Cossack-t7500#294860Verze : 0
MOD
Letoun byl vyprojektován a postaven v rámci tehdejšího sovětského kosmického programu Buran. I když je někdy označován jako strategický dopravní letoun, s jeho vojenským využitím se prakticky nepočítalo. Měly být vyrobeny celkem 2 kusy s tím, že budou v rámci zmíněného kosmického programu přepravovat samotný raketoplán Buran a dále komponenty velké nákladní rakety Eněrgija. Příprava projektu a koneckonců i samotná stavba provázela celá řada zmatků, nejasností a krizových situací. I když v tehdejším SSSR byly určité zkušenosti se stavbou velkých letadel, tento projekt předčil všechno co zde do té doby bylo. Nastala také paradoxní situace. Nikde v SSSR nebyla tak velká hala, kde by se stroj mohl montovat a tak došlo k tomu, že se letoun stavěl společně s montážní halou. V SSSR bylo možné všechno, nicméně sám šéfkonstruktér ing. Balabajev (jak se později vyjádřil) sám moc nevěřil, že se stroj podaří dostat do vzduchu a měl i určité obavy, že to vůbec poletí.
Nicméně v roce 1988 byl jeden stroj dokončen, druhý byl částečně rozestavěn. V souvislosti s ukončením programu Buran pak zůstalo jen u tohoto jednoho stroje, který létá do současné doby.
I když se dnes nejedná o kdovíjaký technický zázrak, stále se jedná o největší a také stále nejvytíženější nákladní letoun světa, který se na své domovské základně vyskytuje jen zřídka, a to většinou za účelem oprav a údržby, kterou nelze provést jinde ve světě. I když je nájem letounu velmi drahý, stále se vyplácí zejména velkým těžařským společnostem pro dopravu vrtných souprav a komponentů, velkými uživateli jsou paradoxně i takové firmy jako Boeing, Airbus a pod., které jej využívají k přepravě komponentů jimi vyráběných strojů mezi jednotlivými závody.
V červnu 1989 jsme měl možnost osobně si stroj prohlédnout na letišti v Praze Ruzyni, kde přistál
pro poruchu hydrualiky při přeletu z Paříže. Musím říct, že se jedná vskutku o impozantní stroj a pro letecké fanoušky byl zážitek již jen jeho odjezd ze stojánky a příprava na start. O samotném odletu ani nemluvím.
URL : https://www.valka.cz/Antonov-An-225-Mrija-kod-NATO-Cossack-t7500#516416Verze : 0