Název: Name: | Antonov An-225 Mrija | |
Originální název: Original Name: | Антонов Ан-225 Мрия | |
Kategorie: Category: | transportní letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1988-DD.MM.1988 Kyjevské letecké výrobní sdružení, Kyjev / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1984-DD.MM.1988 konstrukce / design | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 (+1 nedokončen / +1 unfinished) | |
První vzlet: Maiden Flight: | 21.12.1988 (13.05.1989 s raketoplánem Buran) | |
Osádka: Crew: | 6-7 (+ 70 cestujících / 70 passengers as well) | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 250000 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | ? kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 640000 kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 88,40 m | |
Délka: Length: | 84,00 m | |
Výška: Height: | 4,4 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 905 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 662,9 kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | dvouproudový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 6 | |
Typ: Type: | Lotarev D-18T série 3 (resp. série 4) o tahu 229.5 kN | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 850 km/h v 10000 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 700 km/h v 10000 m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 11145 m | |
Dolet: Range: | 4500 1) km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | 15400 km | |
Výzbroj: Armament: | - | |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | kód NATO: Cossack 1) s nákladem 200 tun 7000 km s nákladem 150 tun 9600 km s nákladem 100 tun ? km s nákladem 250 tun nákladový prostor: délka 4335 cm, šířka 640 cm, výška 440 cm užitečný objem: 1300 m3 | |
Zdroje: Sources: | www.antonov.com www.buran-energia.com http://ru.wikipedia.org/wiki/Ан-225 |
URL : https://www.valka.cz/Antonov-An-225-Mrija-kod-NATO-Cossack-t7500#516383Verze : 0
FiBe
MOD
An-225 Mrija / An-225-100 Mrija
Základem stroje byl An-124 Ruslan. Došlo k prodloužení trupu, přidání dvojice motorů, rozšíření podvozku a dalším úpravám. Jeho základním určením byla přeprava raketoplánu Buran a komponent raket Energia. Stroj je schopen přepravy nákladu nejen uvnitř trupu, ale i na pylonech na trupu. Příkladem může být zmiňovaný Buran.
Jediný dokončený stroj nesl označení CCCP-82060. Po zrušení projektu Buran byl stroj odstaven v roce 1994. Po modernizaci motorů a elektroniky se dostala zpět do vzduchu 7. května 2001. Modernizovaný stroj je označován An-225-100. V současné době je používán společností Antonov Design Bureau (Antonov Airlines) pod označením UR-82060 a s ukrajinskými znaky.
Stroj drží na 240 rekordů v Guinnessově knize rekordů. Existuje ještě jeden nedokončený exemplář. Stojí na letišti Kyjev-Svjatošino. Jeho dokončení záleží na ekonomické situaci.
http://cs.wikipedia.org/wiki/Antonov_An-225
Základem stroje byl An-124 Ruslan. Došlo k prodloužení trupu, přidání dvojice motorů, rozšíření podvozku a dalším úpravám. Jeho základním určením byla přeprava raketoplánu Buran a komponent raket Energia. Stroj je schopen přepravy nákladu nejen uvnitř trupu, ale i na pylonech na trupu. Příkladem může být zmiňovaný Buran.
Jediný dokončený stroj nesl označení CCCP-82060. Po zrušení projektu Buran byl stroj odstaven v roce 1994. Po modernizaci motorů a elektroniky se dostala zpět do vzduchu 7. května 2001. Modernizovaný stroj je označován An-225-100. V současné době je používán společností Antonov Design Bureau (Antonov Airlines) pod označením UR-82060 a s ukrajinskými znaky.
Stroj drží na 240 rekordů v Guinnessově knize rekordů. Existuje ještě jeden nedokončený exemplář. Stojí na letišti Kyjev-Svjatošino. Jeho dokončení záleží na ekonomické situaci.
http://cs.wikipedia.org/wiki/Antonov_An-225
www.buran-energia.com
www.aerospaceweb.org
www.planes.cz
www.planes.cz
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Antonov-An-225-Mrija-kod-NATO-Cossack-t7500#320054Verze : 0
MART.in
MOD
Reklama
An-225 (imatrikulace UR-82060, výrobní číslo 19530503763).
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Antonov-An-225-Mrija-kod-NATO-Cossack-t7500#64321Verze : 0
Tento rok dostalo letadlo nový kabát, narozdíl od ostatních letadel společnosti Antonov Design Burea, která mají jeden modrý pruh (viz třeba An-124 Ruslan), dostala modrý a žlutý pruh, vzadu na trupu se křížící (ukrajinské barvy). Zpráva a fotografie se objevila dnes, 28.7.2009.
Zdroj:
aerovokzal.net.ua
spotters.net.ua
Zdroj:
aerovokzal.net.ua
spotters.net.ua
URL : https://www.valka.cz/Antonov-An-225-Mrija-kod-NATO-Cossack-t7500#321151Verze : 0
MART.in
MOD
An-225 Mrija UR-82060, Kyjev Gostomel září 2008
Автор: Игорь Бубин
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Автор: Игорь Бубин
Období | - |
Výrobce | Antonov |
Typ letounu | Antonov An-225 Mrija [kód NATO: Cossack] |
Kamufláž | Civilní |
![]() |
|
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | UR-82060 |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.09.2008 |
Autor | Igor Bubin |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/Antonov-An-225-Mrija-kod-NATO-Cossack-t7500#401113Verze : 0
MART.in
MOD
Reklama
Antonov An-225 Mrija (RU-82060)
Mošnov 31.1.2015
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Mošnov 31.1.2015
Období | - |
Výrobce | Antonov |
Typ letounu | Antonov An-225 Mrija [kód NATO: Cossack] |
Kamufláž | Civilní |
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | 13102 |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | UR-82060 |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | 31.01.2015 |
Autor | Martin Kaltoun |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | - |
Výrobce | Antonov |
Typ letounu | Antonov An-225 Mrija [kód NATO: Cossack] |
Kamufláž | Civilní |
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | 13102 |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | UR-82060 |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | 31.01.2015 |
Autor | Martin Kaltoun |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | - |
Výrobce | Antonov |
Typ letounu | Antonov An-225 Mrija [kód NATO: Cossack] |
Kamufláž | Civilní |
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | 13102 |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | UR-82060 |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | 31.01.2015 |
Autor | Martin Kaltoun |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | - |
Výrobce | Antonov |
Typ letounu | Antonov An-225 Mrija [kód NATO: Cossack] |
Kamufláž | Civilní |
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | 13102 |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | UR-82060 |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | 31.01.2015 |
Autor | Martin Kaltoun |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | - |
Výrobce | Antonov |
Typ letounu | Antonov An-225 Mrija [kód NATO: Cossack] |
Kamufláž | Civilní |
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | 13102 |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | UR-82060 |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | 31.01.2015 |
Autor | Martin Kaltoun |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/Antonov-An-225-Mrija-kod-NATO-Cossack-t7500#527542Verze : 0
MART.in
MOD
Letoun byl znicen behem ruske invaze na Ukrajinu
URL : https://www.valka.cz/Antonov-An-225-Mrija-kod-NATO-Cossack-t7500#694360Verze : 0
Admin
MOD
Demontáž lietadla.
URL : https://www.valka.cz/Antonov-An-225-Mrija-kod-NATO-Cossack-t7500#698227Verze : 0
Janko PALIGA
MOD
Pôvod: ZSSR, súčasný výrobca leží na území Ukrajiny, ale jednotliví dodávatelia sú z viacerých krajín SNŠ vrátane Ruska (ale nakoľko sa už lietadlo myslím nevyrába, tak je to celkom jedno).
Sídlo firmy:
ул. Туполева, 1, г. Киев, 03062, Украина;
тел.: (+380 44) 454 31 49;
факс: (+380 44) 400 81 44;
E-mail: info@antonov.com
WEB-site: http://www.antonov.com
(stránky sú funkčné, ale treba vpravo hore zmeniť jazyk na ruštinu, v neangličtine je väčšinou chyba 404).
Čo sa týka počtu vyrobených kusov - nič moc, vyzerá to tak že v súčasnej dobe existujú len 2 ks - jeden vyrobený v roku 1988 a druhý po niekoľkoročnej prestávke mal byť dokončený v roku 2008.... (aspoň tak to tvrdí wikipedia s odvolávkou na výrobcu).
Sídlo firmy:
ул. Туполева, 1, г. Киев, 03062, Украина;
тел.: (+380 44) 454 31 49;
факс: (+380 44) 400 81 44;
E-mail: info@antonov.com
WEB-site: http://www.antonov.com
(stránky sú funkčné, ale treba vpravo hore zmeniť jazyk na ruštinu, v neangličtine je väčšinou chyba 404).
Čo sa týka počtu vyrobených kusov - nič moc, vyzerá to tak že v súčasnej dobe existujú len 2 ks - jeden vyrobený v roku 1988 a druhý po niekoľkoročnej prestávke mal byť dokončený v roku 2008.... (aspoň tak to tvrdí wikipedia s odvolávkou na výrobcu).
URL : https://www.valka.cz/Antonov-An-225-Mrija-kod-NATO-Cossack-t7500#294860Verze : 0
buko1
MOD
Letoun byl vyprojektován a postaven v rámci tehdejšího sovětského kosmického programu Buran. I když je někdy označován jako strategický dopravní letoun, s jeho vojenským využitím se prakticky nepočítalo. Měly být vyrobeny celkem 2 kusy s tím, že budou v rámci zmíněného kosmického programu přepravovat samotný raketoplán Buran a dále komponenty velké nákladní rakety Eněrgija. Příprava projektu a koneckonců i samotná stavba provázela celá řada zmatků, nejasností a krizových situací. I když v tehdejším SSSR byly určité zkušenosti se stavbou velkých letadel, tento projekt předčil všechno co zde do té doby bylo. Nastala také paradoxní situace. Nikde v SSSR nebyla tak velká hala, kde by se stroj mohl montovat a tak došlo k tomu, že se letoun stavěl společně s montážní halou. V SSSR bylo možné všechno, nicméně sám šéfkonstruktér ing. Balabajev (jak se později vyjádřil) sám moc nevěřil, že se stroj podaří dostat do vzduchu a měl i určité obavy, že to vůbec poletí.
Nicméně v roce 1988 byl jeden stroj dokončen, druhý byl částečně rozestavěn. V souvislosti s ukončením programu Buran pak zůstalo jen u tohoto jednoho stroje, který létá do současné doby.
I když se dnes nejedná o kdovíjaký technický zázrak, stále se jedná o největší a také stále nejvytíženější nákladní letoun světa, který se na své domovské základně vyskytuje jen zřídka, a to většinou za účelem oprav a údržby, kterou nelze provést jinde ve světě. I když je nájem letounu velmi drahý, stále se vyplácí zejména velkým těžařským společnostem pro dopravu vrtných souprav a komponentů, velkými uživateli jsou paradoxně i takové firmy jako Boeing, Airbus a pod., které jej využívají k přepravě komponentů jimi vyráběných strojů mezi jednotlivými závody.
V červnu 1989 jsme měl možnost osobně si stroj prohlédnout na letišti v Praze Ruzyni, kde přistál
pro poruchu hydrualiky při přeletu z Paříže. Musím říct, že se jedná vskutku o impozantní stroj a pro letecké fanoušky byl zážitek již jen jeho odjezd ze stojánky a příprava na start. O samotném odletu ani nemluvím.
Nicméně v roce 1988 byl jeden stroj dokončen, druhý byl částečně rozestavěn. V souvislosti s ukončením programu Buran pak zůstalo jen u tohoto jednoho stroje, který létá do současné doby.
I když se dnes nejedná o kdovíjaký technický zázrak, stále se jedná o největší a také stále nejvytíženější nákladní letoun světa, který se na své domovské základně vyskytuje jen zřídka, a to většinou za účelem oprav a údržby, kterou nelze provést jinde ve světě. I když je nájem letounu velmi drahý, stále se vyplácí zejména velkým těžařským společnostem pro dopravu vrtných souprav a komponentů, velkými uživateli jsou paradoxně i takové firmy jako Boeing, Airbus a pod., které jej využívají k přepravě komponentů jimi vyráběných strojů mezi jednotlivými závody.
V červnu 1989 jsme měl možnost osobně si stroj prohlédnout na letišti v Praze Ruzyni, kde přistál
pro poruchu hydrualiky při přeletu z Paříže. Musím říct, že se jedná vskutku o impozantní stroj a pro letecké fanoušky byl zážitek již jen jeho odjezd ze stojánky a příprava na start. O samotném odletu ani nemluvím.
URL : https://www.valka.cz/Antonov-An-225-Mrija-kod-NATO-Cossack-t7500#516416Verze : 0
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.