Název: Name: | An-124 Ruslan | |
Originální název: Original Name: | Ан-124 Руслан | |
Kategorie: Category: | transportní letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1982-DD.MM.2003 Kyjevské letecké výrobní sdružení, Kyjev / DD.MM.1984-DD.MM.2004 Uljanovský letecko-průmyslový komplex Ustinova, Uljanovsk / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1982-DD.MM.2004 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 56 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 26.12.1982 | |
Osádka: Crew: | 6 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 178400 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 365000 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 392000 kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 73,30 m | |
Délka: Length: | 69,10 m | |
Výška: Height: | 21,08 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 628 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 365 kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | dvouproudový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 4 | |
Typ: Type: | Lotarev (ZKMB Progress) D-18T (229,614 kN každý) | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 212 740 kg | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 850 km/h v ? m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 800 km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 10000 m | |
Dolet: Range: | 10840 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | 15000 km | |
Výzbroj: Armament: | žádná | |
Uživatelské státy: User States: | civilní uživatelé: | |
Poznámka: Note: | kód NATO: Condor izdělije 400 Technické údaje platí pro verzi An-124-100. An-124-100 je civilní verze, je však často používána k převozu vojenské techniky. Oproti vojenské verzi má prodlouženou životnost ze 7 500 letových hodin na nejprve 15 000 a na 24 000 u dalších modernizací (např. 124-100M, 124-100M-150 aj.). Poměrně časté jsou například lety z pardubického letiště, odkud odváží (nebo přiváží) techniku AČR na různé zahraniční mise, případně různou techniku darovanou jiným státům (např. vrtulníky Mi-24 a Mi-17 do Afghánistánu). Motory ZKMB Progress jsou vylepšenou verzí původních motorů Lotarev. Tyto motory nyní splňují mezinárodní hlukové a emisní limity, narozdíl od svých předchůdců. Při použití přední rampy se přední podvozkové nohy sklápí vpřed a celý letoun si dokáže "kleknout", přičemž se z trupu vysunou vzpěry. | |
Zdroje: Sources: | http://www.aviastar-sp.ru/aviastar_en/index.htm www.airforce-technology.com www.antonov.com http://en.wikipedia.org/wiki/Antonov_An-124 www.aerospaceweb.org |
URL : https://www.valka.cz/Antonov-An-124-Ruslan-kod-NATO-Condor-t7499#320013Verze : 0
MART.in
MOD
Letoun An-124-100 Ruslan "RA-82025", výrobního čísla 19530502106/206, provozovaný u 224. letecké jednotky (224 летный отряд) se jménem Vladimír Fjodorov (Владимир Федоров).
Vyroben v roce 1988, dodán 1993.
Zdroj: http://www.airframes.org/fleet/ttf
Antonov An-124 Side view by Basil Zolotov
Source : http://basilzolotov.com
Vyroben v roce 1988, dodán 1993.
Zdroj: http://www.airframes.org/fleet/ttf
Antonov An-124 Side view by Basil Zolotov
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Source : http://basilzolotov.com
URL : https://www.valka.cz/Antonov-An-124-Ruslan-kod-NATO-Condor-t7499#368529Verze : 1
MART.in
MOD
Reklama
An-124-100 společnosti Volga-Dněpr na Pardubickém letišti.
23.12.2007
foto An-124-100
Další návštěva na pardubickém letišti 30.12.2007.
zdroj: vlastní archív
zdroj: vlastní archív
zdroj: vlastní archív
23.12.2007
foto An-124-100
Další návštěva na pardubickém letišti 30.12.2007.
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
zdroj: vlastní archív
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
zdroj: vlastní archív
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
zdroj: vlastní archív
URL : https://www.valka.cz/Antonov-An-124-Ruslan-kod-NATO-Condor-t7499#239083Verze : 0
MART.in
MOD
Zopar fotiek An-124-100 Ruslan, ukrajinskej spoločnosti Antonov a ruskej spoločnosti Volga - Dnepr.
zdroj: vlastné foto
zdroj: vlastné foto
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Antonov-An-124-Ruslan-kod-NATO-Condor-t7499#250343Verze : 0
AN-124-100
Nakládanie a preprava Mi-17 v Ruslane.
zdroj: vlastné foto
Nakládanie a preprava Mi-17 v Ruslane.
zdroj: vlastné foto
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Antonov-An-124-Ruslan-kod-NATO-Condor-t7499#250344Verze : 0
Reklama
Dnešní návštěva v Pardubicích
An-124 ukrajinské společnosti Antonov Design Bureau, registrace UR-82009
6.12.2008 13:05
vlastní foto
An-124 ukrajinské společnosti Antonov Design Bureau, registrace UR-82009
6.12.2008 13:05
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
vlastní foto
URL : https://www.valka.cz/Antonov-An-124-Ruslan-kod-NATO-Condor-t7499#288388Verze : 0
MART.in
MOD
Antonov AN-124-100 Ruslan č. UR-82029, Schwechat 11/2007
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Antonov-An-124-Ruslan-kod-NATO-Condor-t7499#294765Verze : 0
Janko PALIGA
MOD
kokpit stroje Antonov AN-124-100M-150 Ruslan
UR-82009
fotografie zveřejněny se svolením autora:
Andrej Ildza
http://brutusman.over.cz
autor: Andrej Ildza http://brutusman.over.cz
autor: Andrej Ildza http://brutusman.over.cz
autor: Andrej Ildza http://brutusman.over.cz
autor: Andrej Ildza http://brutusman.over.cz
autor: Andrej Ildza http://brutusman.over.cz
UR-82009
fotografie zveřejněny se svolením autora:
Andrej Ildza
http://brutusman.over.cz
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
autor: Andrej Ildza http://brutusman.over.cz
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
autor: Andrej Ildza http://brutusman.over.cz
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
autor: Andrej Ildza http://brutusman.over.cz
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
autor: Andrej Ildza http://brutusman.over.cz
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
autor: Andrej Ildza http://brutusman.over.cz
URL : https://www.valka.cz/Antonov-An-124-Ruslan-kod-NATO-Condor-t7499#298553Verze : 0
MART.in
MOD
Tak ještě jedna pořádná zepředu a nádavkem jedna z boku.
Pardubické letiště (LKPD) 3.5.2009
vlastní foto
vlastní foto
Pardubické letiště (LKPD) 3.5.2009
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
vlastní foto
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
vlastní foto
URL : https://www.valka.cz/Antonov-An-124-Ruslan-kod-NATO-Condor-t7499#311802Verze : 0
MART.in
MOD
Náklad na palubě se rozmisťuje pomocí dvou podélně se pohybujících jeřábů s nosností 10 000 kg-
zdroj: vlastne foto
vlastne foto
vlastne foto
zdroj: vlastne foto
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
vlastne foto
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
vlastne foto
URL : https://www.valka.cz/Antonov-An-124-Ruslan-kod-NATO-Condor-t7499#320040Verze : 0
Dvojice fotek z 22.7.2009 - LKPR (Praha Ruzyne)
An-124-100
An-124-100
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Antonov-An-124-Ruslan-kod-NATO-Condor-t7499#321696Verze : 0
Admin
MOD
Pri použití prednej rampy sa predné podvozkové nohy nezasúvajú do trupu, ale sklápajú sa dopredu pred trup. Nedeje sa to pomocou hydrauliky, ale skrutkoveho prevodu.
zdroj: vlastné foto 8.6.2006
predný podvozok
zdroj: vlastné foto 8.6.2006
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
predný podvozok
URL : https://www.valka.cz/Antonov-An-124-Ruslan-kod-NATO-Condor-t7499#359538Verze : 0
Několik výběrových fotek interiéru nákladního prostoru, více fotografií v této fotogalerii.
Manipulační jeřáby.
Letový zápisník tzv. "černá skříňka" nacházející se v zadní části letounu na jeho pravé straně.
Buben ovládání zadních nákladových vrat.
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Antonov An-124 Ruslan [kód NATO: Condor] |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Manipulační jeřáby.
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Antonov An-124 Ruslan [kód NATO: Condor] |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Letový zápisník tzv. "černá skříňka" nacházející se v zadní části letounu na jeho pravé straně.
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Antonov An-124 Ruslan [kód NATO: Condor] |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Buben ovládání zadních nákladových vrat.
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Antonov An-124 Ruslan [kód NATO: Condor] |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Antonov-An-124-Ruslan-kod-NATO-Condor-t7499#496296Verze : 1
An-124 Ruslan a SALIS
Projekt SALIS (Strategic Air Lift Interim Solution, později Strategic Airlift International Solution) vznikl na základě závěrů pražského summitu NATO (2002), jenž specifikoval požadavky takzvané PCC (Prague Capabilities Commitment), které zahrnovaly mimo jiné požadavek na takzvaný zajištěný přístup ke strategickým leteckým přepravním kapacitám. Konkrétní realizace proběhla na základě memoranda podepsaného většinou členských států NATO včetně České republiky v roce 2004. Jeho podstatou je zajištění strategické letecké přepravy zejména těžké vojenské techniky a nadrozměrného nákladu prostřednictvím civilních leteckých přepravců provozujících transportní letouny An-124 Ruslan.
Příslušnou smlouvu s účinností od ledna 2006 jménem členských zemí NATO uzavřela Agentura NAMSA (NATO Maintenance and Supply Agency, dnes NSPA - NATO Support and Procurement Agency) se společností Ruslan SALIS GmbH, což bylo sdružení leteckých společností Volga-Dnepr Airlines (z Ruska) a Antonov Design Bureau (z Ukrajiny) provozujících obří transportní letouny An-124-100 Ruslan. Každodenní činnost programu SALIS koordinuje mezinárodní vojenská organizace SALCC (Strategic Air Lift Coordination Cell). Členské země NATO, včetně České republiky, v minulosti využívaly projektu především k zásobování svých jednotek v Afghánistánu, ale i v dalších destinacích. Průměrná potřeba letových hodin při obousměrné cestě z České republiky do Afghánistánu činila asi 19 letových hodin.
Hlavní výhodou této smlouvy je, že garantuje účastníkům projektu trvalou dostupnost až šesti letounů An-124 (permanentní pronájem dvou letounů An-124 ve prospěch účastníků a dále přistavení dalších dvou letounů do tří dnů a dalších dvou do devíti dnů, a to bez ohledu na případné konkurenční civilní zakázky). Kromě toho kdokoliv ze signatářů SALIS má do 72 hodin k dispozici dva transportní stroje na kterémkoliv vhodném letišti na světě. Ruslany vyčleněné pro potřeby projektu SALIS mají domovskou základnu na letišti Leipzig/Halle. Kromě 17 evropských států NATO se do projektu SALIS zapojila Kanada a dvě nečlenské země NATO (Finsko a Švédsko). Od té doby se počet účastnických zemí NATO postupně redukoval, až v roce 2020 činil devět států (Belgie, Česká republika, Francie, Německo, Maďarsko, Norsko, Polsko, Slovensko a Slovinsko). V případě potřeby může dodavatelská firma zajišťovat leteckou přepravu také letouny An-225, Il-76 nebo dokonce An-22.
V roce 2010 nalétala letadla projektu SALIS více než tři tisíce letových hodin, během nichž přepravila více jak 17 000 tun materiálu. Česká republika v této době využívala přibližně 60 letových hodin ročně. Mezi roky 2006 až 2013 provedla Armáda České republiky se společností Ruslan SALIS GmbH 56 letů, při nichž bylo přepraveno přes 4 200 tun materiálu.
V důsledku krymské krize a války na východní Ukrajině v roce 2014 se v původním rusko-ukrajinském joint venture Ruslan SALIS GmbH začaly objevovat trhliny, které vyvrcholily rozkolem o dva roky později. Od začátku roku 2017 proto NATO v rámci programu SALIS objednávalo leteckou přepravu nejen u Ruslan SALIS GmbH (provozovaná nyní pouze Volga-Dnepr Airlines), ale nově také u Antonov SALIS GmbH (Antonov Design Bureau). Od 1. ledna 2019 je projekt SALIS zajišťován pouze společností Antonov Logistics SALIS GmbH, kde má 51% podíl Antonov Airlines. Zbytek patří německé logistické firmě Aircargonet International GmbH.
Zdroj:
Projekt SALIS (Strategic Air Lift Interim Solution, později Strategic Airlift International Solution) vznikl na základě závěrů pražského summitu NATO (2002), jenž specifikoval požadavky takzvané PCC (Prague Capabilities Commitment), které zahrnovaly mimo jiné požadavek na takzvaný zajištěný přístup ke strategickým leteckým přepravním kapacitám. Konkrétní realizace proběhla na základě memoranda podepsaného většinou členských států NATO včetně České republiky v roce 2004. Jeho podstatou je zajištění strategické letecké přepravy zejména těžké vojenské techniky a nadrozměrného nákladu prostřednictvím civilních leteckých přepravců provozujících transportní letouny An-124 Ruslan.
Příslušnou smlouvu s účinností od ledna 2006 jménem členských zemí NATO uzavřela Agentura NAMSA (NATO Maintenance and Supply Agency, dnes NSPA - NATO Support and Procurement Agency) se společností Ruslan SALIS GmbH, což bylo sdružení leteckých společností Volga-Dnepr Airlines (z Ruska) a Antonov Design Bureau (z Ukrajiny) provozujících obří transportní letouny An-124-100 Ruslan. Každodenní činnost programu SALIS koordinuje mezinárodní vojenská organizace SALCC (Strategic Air Lift Coordination Cell). Členské země NATO, včetně České republiky, v minulosti využívaly projektu především k zásobování svých jednotek v Afghánistánu, ale i v dalších destinacích. Průměrná potřeba letových hodin při obousměrné cestě z České republiky do Afghánistánu činila asi 19 letových hodin.
Hlavní výhodou této smlouvy je, že garantuje účastníkům projektu trvalou dostupnost až šesti letounů An-124 (permanentní pronájem dvou letounů An-124 ve prospěch účastníků a dále přistavení dalších dvou letounů do tří dnů a dalších dvou do devíti dnů, a to bez ohledu na případné konkurenční civilní zakázky). Kromě toho kdokoliv ze signatářů SALIS má do 72 hodin k dispozici dva transportní stroje na kterémkoliv vhodném letišti na světě. Ruslany vyčleněné pro potřeby projektu SALIS mají domovskou základnu na letišti Leipzig/Halle. Kromě 17 evropských států NATO se do projektu SALIS zapojila Kanada a dvě nečlenské země NATO (Finsko a Švédsko). Od té doby se počet účastnických zemí NATO postupně redukoval, až v roce 2020 činil devět států (Belgie, Česká republika, Francie, Německo, Maďarsko, Norsko, Polsko, Slovensko a Slovinsko). V případě potřeby může dodavatelská firma zajišťovat leteckou přepravu také letouny An-225, Il-76 nebo dokonce An-22.
V roce 2010 nalétala letadla projektu SALIS více než tři tisíce letových hodin, během nichž přepravila více jak 17 000 tun materiálu. Česká republika v této době využívala přibližně 60 letových hodin ročně. Mezi roky 2006 až 2013 provedla Armáda České republiky se společností Ruslan SALIS GmbH 56 letů, při nichž bylo přepraveno přes 4 200 tun materiálu.
V důsledku krymské krize a války na východní Ukrajině v roce 2014 se v původním rusko-ukrajinském joint venture Ruslan SALIS GmbH začaly objevovat trhliny, které vyvrcholily rozkolem o dva roky později. Od začátku roku 2017 proto NATO v rámci programu SALIS objednávalo leteckou přepravu nejen u Ruslan SALIS GmbH (provozovaná nyní pouze Volga-Dnepr Airlines), ale nově také u Antonov SALIS GmbH (Antonov Design Bureau). Od 1. ledna 2019 je projekt SALIS zajišťován pouze společností Antonov Logistics SALIS GmbH, kde má 51% podíl Antonov Airlines. Zbytek patří německé logistické firmě Aircargonet International GmbH.
Zdroj:
https://www.army.cz
www.bundeswehr-journal.de
URL : https://www.valka.cz/Antonov-An-124-Ruslan-kod-NATO-Condor-t7499#639762Verze : 12
Martin Smíšek
MOD
An-124-100-150 Volga Dnepr Airlines na RWY04 LZIB 10/2020 - transport 3,5 mio Covid19 AG testov zo Soulu.
Web autora : https://www.planephotos.net/photo/24230/Antonov-An-124-100-150-Ruslan_RA-82081/
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Antonov An-124 Ruslan [kód NATO: Condor] |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | https://www.planephotos.net/photo/24230/Antonov-An-124-100-150-Ruslan_RA-82081/ |
Web autora : https://www.planephotos.net/photo/24230/Antonov-An-124-100-150-Ruslan_RA-82081/
URL : https://www.valka.cz/Antonov-An-124-Ruslan-kod-NATO-Condor-t7499#671659Verze : 0
An-124-100M Antonov Airlines a nakladanie Mi-17V5.
Web autora : https://www.planephotos.net/photo/25367/Antonov-An-124-100M-Ruslan_UR-82027/
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Antonov An-124 Ruslan [kód NATO: Condor] |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | https://www.planephotos.net/photo/25367/Antonov-An-124-100M-Ruslan_UR-82027/ |
Web autora : https://www.planephotos.net/photo/25367/Antonov-An-124-100M-Ruslan_UR-82027/
URL : https://www.valka.cz/Antonov-An-124-Ruslan-kod-NATO-Condor-t7499#671805Verze : 0
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.