Antonov A-7

Antonov A-7 / Антонов А-7

     
Název:
Name:
Antonov A-7
Originální název:
Original Name:
Антонов А-7
Kategorie:
Category:
transportní letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1941-DD.MM.1942 Letecký závod č. 464, Ťumeň /
DD.MM.1942-DD.MM.194R Letecký závod č. 464, Tušino /
DD.MM.1942-DD.MM.194R Letecký závod č. 499, Zavodouchovsk /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1941-DD.MM.194R
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
~500
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
1 + 6
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
pevný
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kluzná ližina
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
955 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1760 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
1875 kg
Rozpětí:
Wingspan:
18,00 m
Délka:
Length:
1054 m
Výška:
Height:
2,65 m
Plocha křídla:
Wing Area:
23,20 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
žádný
Počet motorů:
Number of Engines:
0
Typ:
Type:
-
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
-
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
4001) km/h v ? m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
3002) km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m
Operační dostup:
Service Ceiling:
? m
Dolet:
Range:
? km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
-
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Klouzavý poměr: 1:22,5
1) maximální rychlost klouzání
2) maximální rychlost při vlekání
Zdroje:
Sources:
Němeček, Václav. Antonov A-7, L+K 1973/17.
https://ram-home.com/ram-old/a-7.html
https://www.airwar.ru/enc/glider/a7.html
URL : https://www.valka.cz/Antonov-A-7-t9143#547616Verze : 0
MOD
Antonov A-7



Tento sedemmiestny výsadkový klzák bol skonštruovaný a vyrobený v roku 1941 v konštrukčnej kancelárii O.K.Antonova (О. К. Антонов) a sériovo bol vyrábaný od roku 1942. Prototyp niesol označenie RF-8 (РФ-8 - Рот Фронт-8) a bol to vlastne zväčšený športový klzák RF-7 (РФ-7).


A-7 bol širokotrupý hornoplošník so samonosným krídlom o veľkom rozpätí. Kryt pilotnej kabíny bol zapustený do obrysu trupu, vďaka čomu bol výhľad z neho veľmi dobrý. Pre štart klzáku slúžili dve podvozkové kolesá umiestnené po bokoch trupu, ktoré bolo možné za letu vtiahnuť mechanicky do trupu. Klzák tak mohol pristávať buď z podvozkom alebo na pevnú lyžu na spodku trupu, ktorý spôsob výrazne skracoval dĺžku dobehu po pristátí. Na konci trupu bola umiestnené pevná ostroha.


Ako vlečné lietadlá boli skúšané rôzne typy – ľahkým bombardérom R-5 počínajúc a ťažkým TB-3 končiac. Neskôr bol klzák pripájaný aj za dopravný stroj Lisunov Li-2, ale v prípade núdze bolo úspešne vyskúšané aj vlečenie stíhacím lietadlom Hawker Hurricane, dodaným do ZSSR v rámci zahraničnej pomoci (Lend-Lease). Za lietadlami Il-4 a TB-3 mohol byť A-7 vlečený v dvoj- alebo v trojvleku.


Počas veľkej vlasteneckej vojny bolo vyrobených cca 400 exeplárov A-7. Využívaný bol najmä na zásobovanie partizánskych oddielov v tyle nepriateľa zbraňami a muníciou. Vzhľadom na to, že partizáni nie vždy mali vhodné priestory pre pristátie klzákov, prebiehali s A-7 aj riskantné skúšky, pri ktorých sa overovala možnosť pristátia do koruny stromov, resp. na vodu. Tieto skúšky vykonal kapitán Leonid Ljapin (капитан Леонид Ляпин). Bolo zistené, že pristátie do korún stromov je teoreticky možné za predpokladu vysokej rýchlosti klzáku, ktorý svojou váhou „očeše“ stromy, pri pristátí na vodu sa klzák rýchlo potopil. V skúškach sa viac nepokračovalo.


V roku 1942 bol vypracovaný projekt cisternového klzáku A-7, ktorý mal slúžiť na predĺženie doletu ťažného lietadla. Táto modifikácia bola vyrobená v závode v osade Zavodoukovsk (Заводоуковск), kde prebiehala výroba klzákov A-7 a jej autorom bol A. S. Moskalev (А. С. Москалев). Úprava spočívala v montáži dvoch nádrží o celkovom objeme 1.000 litrov do trupu klzáka. Zároveň doň bolo namontované benzínové čerpadlo poháňané akumulátormi, pomocou ktorého sa palivo prečerpávalo cez hadicu pripevnenú k ťažnému lanu do ťažného lietadla. Skúšky boli vykonávané so špeciálne upraveným ťažným TB-3 na prelome rokov 1942/43. Sériovo vyrábaná táto úprava nebola.


zdroje:
Красильщиков, А.П.: Планера СССР
Казаков, В.Б.: Боевые Аэросцепки
Антонов, О.К.: Десять раз с начала
Моделист-Конструктор 1973, №1




URL : https://www.valka.cz/Antonov-A-7-t9143#165985Verze : 1
MOD
Antonov A-7


Zdroj: Russian Aviation Museum



URL : https://www.valka.cz/Antonov-A-7-t9143#27686Verze : 3
MOD
Plán kluzáku




URL : https://www.valka.cz/Antonov-A-7-t9143#73267Verze : 0
banner 1 top banner 5 top banner 6 top

Rozpočet

Rozpočet valka.cz 2019 : 85.000,- Kč
Příjmy doposud : 64.741,- Kč

♡ Chci přispět

HLEDÁME NOVÉ KOLEGY

Server valka.cz neustále hledá nové kolegy, kteří jsou ochotni pomoci s rozvojem a doplňováním obsahu, koordinací a kontrolou práce, moderováním příspěvků a další činností. Neváhejte a zapojte se do tvorby valka.cz v duchu hesla Čtenáři sobě :)

Přidejte se k nám!