Antonov A-1

Антонов А-1
     
Název:
Name:
Antonov A-1 Antonov A-1
Originální název:
Original Name:
Антонов А-1 (У-с4, учебный, серии 4)
Kategorie:
Category:
cvičný letoun trainer aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1946-DD.MM.1950 Čkalovský letecký závod č. 47, Čkalov /
...
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1939-DD.MM.19RR
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
cca 5.400 všetkých verzií
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1939
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
jiné other
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kluzná ližina skid
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
92 kg 203 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
164 kg 362 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
10,56 m 34ft 7,75in
Délka:
Length:
5,60 m 18ft 4,46in
Výška:
Height:
1,70 m 5ft 6,93in
Plocha křídla:
Wing Area:
15,64 m2 168.35 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
žádný none
Počet motorů:
Number of Engines:
0
Typ:
Type:
- -
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
- -
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
70 km/h v m 43.5 mph in 0 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
37 1) km/h v m 23 1) mph in 0 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
- m/s - ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
- min do m - min to 0 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
- m - ft
Dolet:
Range:
- km - mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
- km - mi
Výzbroj:
Armament:
- -
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
1) pristávacia rýchlosť 1) landing speed
Zdroje:
Sources:
Шереметьев, Б.Н.: Планеры, издательствo ДОСААФ, 1959

Antonov A-1 -


Antonov A-1 -


URL : https://www.valka.cz/Antonov-A-1-t193443#557122 Verze : 3
Klzák A-1, skonštruovaný slávnym sovietskym leteckým konštruktérom Ing. O.K. Antonovom, vychádzal svojou koncepciou z prototypu klzáku nazvaného Štandart-2 (Стандарт-2), ktorý Antonov skonštruoval ešte v roku 1930. A-1 bol klzák určený pre elementárny výcvik, ktorý sa dokázal chvíľu udržať vo vzduchu pri silnej termike, resp. pri spustení zo svahu. Klzák A-1 bol zakladateľom celej rady klzákov, resp. akrobatických vetroňov. Napr. klzáky P-s1 a P-s2 ("Upar"), vetrone B-s4 a B-s5, dvojmiestne klzáky U-s5, U-s6 ako i A-2 si ponechali všetky základné charakteristiky draku A-1, dokonca i zameniteľnosť jednotlivých súčiastok a dielov.


Po technickej stránke bol A-1 celodrevený, štyrmi vzperami vystužený hornoplošník s do boku odklápateľnou chvostovou plochou, ktorá šetrila miesto pri hangárovaní. Ďalším zaujímavým technickým prvkom bol odnímateľný aerodynamický kryt kabíny. Klzák štartoval s pomocou navijaku, resp. gumových lán na podvozkovej lyži, ktorá mohla byť doplnená jednoduchým kolesovým podvozkom. Tento tvorila dvojica plných drevených kolies potiahnutých kovovou obručou alebo kožou.


Шереметьев, Б.Н.: Планеры, издательствo ДОСААФ, 1959
https://en.wikipedia.org/wiki/Antonov_A-1
http://www.airwar.ru/enc/glider/a1.html
http://avianorma.ru/antonov-a1.html

Antonov A-1 - alternatívny kolesový podvozok

alternatívny kolesový podvozok
Antonov A-1 - A-1 počas letu

A-1 počas letu
URL : https://www.valka.cz/Antonov-A-1-t193443#557123 Verze : 5
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více