Main Menu
User Menu

Amiot 356 B.4

     
Název:
Name:
Amiot 356 B.4
Originální název:
Original Name:
Amiot 356 B.4
Kategorie:
Category:
transportní letoun
Výrobce:
Producer:
DD.03.1940-DD.03.1940 Société d'emboutissage et de constructions mécaniques, Le Bourget /
Období výroby:
Production Period:
DD.03.1940-DD.03.1940
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
18 .03.1940
Osádka:
Crew:
4
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
7032 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
? kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
12800 kg
Rozpětí:
Wingspan:
22,830 m
Délka:
Length:
14,500 m
Výška:
Height:
4,500 m
Plocha křídla:
Wing Area:
67,00 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Rolls-Royce Merlin X o výkonu 842 kW
třílistá stavitelná vrtule
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
5303 l
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
4951) km/h v 4000 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
385 km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m
Operační dostup:
Service Ceiling:
9000 m
Dolet:
Range:
6500 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
8000 km
Výzbroj:
Armament:
Uživatelské státy:
User States:
-
Poznámka:
Note:
údaje platí pro stroj upravený na poštovní;
1) jako bombardér 516 km/h v 6200 m
Zdroje:
Sources:
Danel, Raymond; Cuny, Jean. LeO 45, Amiot 350 et autre B4, Docavia no.23. Editions Lariviere, Paris 1986.
Pelletier, Alain. French Bombers of World War II in Action, No.189. Squadron/Signal Publications, Carrollton 2003. ISBN 0-89747-458-9.
URL : https://www.valka.cz/Amiot-356-B-4-t41969#501079Verze : 0
MOD
Francouzi si byli vědomi toho že jejich výroba motorů by v případě války nemusela stačit a proto hledali motory pro své letouny i v zahraničí v Británii a USA, jedním z vybraných motorů byl i Rolls-Royce Merlin X . Právě pro tyto motory na které Francie získala licenci byl postaven prototyp Amiot 356. Byl připraven k letovým testům v červnu 1940 ve Villacoublay, odtud byl přelétnut do Toulouse kde byl ponechán. Později byla do jeho pumovnice vestavěna nádrž na 2553 l paliva, to už ale stroj nosil civilní označení F-BAGP a patřil Air France. Původní dvojité ocasní plochy se změnily na jednoduché. Stroj měl prázdnou váhu 7032 kg a vzletovou 12800kg mohl nést až 1600kg nákladu na vzdálenost až 8000km při přeletové rychlosti 385 km/h. Stroj sloužil jako poštovní pro spojení s koloniemi.
URL : https://www.valka.cz/Amiot-356-B-4-t41969#165038Verze : 0
https://www.airwar.ru/enc/bww2/a351.html

Amiot 356 B.4 - Amiot 356 předtím, než byl odzbrojen a upraven na poštovní.

Amiot 356 předtím, než byl odzbrojen a upraven na poštovní.
URL : https://www.valka.cz/Amiot-356-B-4-t41969#501080Verze : 0
MOD