Amiot 354 B.4

     
Název:
Name:
Amiot 355 B.4 Amiot 355 B.4
Originální název:
Original Name:
Amiot 355 B.4
Kategorie:
Category:
bombardovací letoun bomber aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.10.1939-DD.06.1940 Société d'emboutissage et de constructions mécaniques, Le Bourget /
DD.MM.1940-DD.06.1940 Société nationale de constructions aéronautiques du Centre, Billancourt /
Období výroby:
Production Period:
DD.10.1939-DD.06.1940
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
45+
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
4
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
4719 kg 10404 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
10300 kg 22708 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
11300 kg 24912 lb
Rozpětí:
Wingspan:
22,830 m 74ft 10,82in
Délka:
Length:
14,500 m 47ft 6,87in
Výška:
Height:
4,500 m 14ft 9,16in
Plocha křídla:
Wing Area:
67,00 m2 721.18 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Gnome-Rhône 14N 48/49 o výkonu 772 kW
třílistá stavitelná vrtule Ratier
Gnome-Rhône 14N 48/49, power 1036 hp
three-bladed variable-pitch propeller Ratier
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
2866 l 630 Imp gal / 757 US gal
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
485 km/h v 5000 m 301.4 mph in 16404 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
420 km/h v ? m 261 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
9000 m 29528 ft
Dolet:
Range:
2500 km 1553.4 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
1x pohyblivý kulomet MAC 1934 ráže 7,5 mm v přídi
1x pohyblivý kanon HS-404 ráže 20 mm ve hřbetním střelišti
1x pohyblivý kulomet MAC 1934 ráže 7,5 mm ve spodním střelišti

1250 kg pum
1x flexible 7,5 mm MAC 1934 machine gun in the nose
1x flexible 20 mm HS-404 cannon in the dorsal position
1x flexible 7,5 mm MAC 1934 machine gun in the ventral position

2756 lb of bombs
Uživatelské státy:
User States:


Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Danel, Raymond; Cuny, Jean. LeO 45, Amiot 350 et autre B4, Docavia no.23. Editions Lariviere, Paris 1986.
Pelletier, Alain. French Bombers of World War II in Action, No.189. Squadron/Signal Publications, Carrollton 2003. ISBN 0-89747-458-9.
www.aviafrance.com
https://wp.scn.ru/en/ww2/b/871/21/0

Amiot 354 B.4 - Amiot 354 B.4 od GB II/21, Armee de lAir
Serial N4, letisko La Ferte-Gaucher, Francúzsko, máj 1940

Amiot 354 B.4 od GB II/21, Armee de l'Air
Serial N4, letisko La Ferte-Gaucher, Francúzsko, máj 1940

URL : https://www.valka.cz/Amiot-354-B-4-t1045#4587 Verze : 1

Amiot 354 B.4


Francouzský dvoumotorový celokovový bombardér Amiot 354 byl jedním z řady strojů, které byly připravovány pro přezbrojení francouzského letectva, z řady moderních strojů Amiot 340/350 byl stavěn v největším počtu. Od předchozího Amiotu 351 se lišil především jednoduchými ocasními plochami a motory 14N 48/49.

První let Amiot 354 uskutečnil v lednu 1940, výroba naběhla rychle a do uzavření v červnu 1940 příměří bylo dodáno více než 60 kusů, což bylo nejvíce z celé řady Amiotů 340/350. Celkem bylo všech Amiotů této řady předáno armádě 86 včetně prototypů.

Stroje sloužily u letek GB I/34 a GB II/34, a později i u letek GB I/21 a GB II/21, deset strojů sloužilo ve školách k výcviku. První bojovou akcí tohoto typu se stal průzkumný let nad Holandsko 16.5. 1940 do oblasti Maastrichtu. Až do 17.6. 1940 kdy všechny letuschopné letouny na rozkaz velení letectva přelétly do Afriky byly ztraceny 3 stroje v boji. Do Afriky dolétlo 37 strojů které zde krátce působily proti Italům. V srpnu 1940 se stroje vrátily do Francie a jednotky byly rozpuštěny, část strojů byla předána k poštovním letům (pod Air France) zbytek byl uložen. Čtyři z těchto strojů byly po okupaci zbytku Francie používány Němci. Jeden byl po osvobození Francie nalezen a uveden do letuschopného stavu a létal jako spojovací do roku 1946.

U většiny strojů byly použity kulomety MAC 1934, u některých starších byly kulomety Darne a to i místo kanonu. Totéž bylo i u dalších verzí, kulometů MAC byl nedostatek a armáda je nestačila dodávat do výroby, byly proto montovány i starší zbraně. Zpětně byly pak dodané kulomety MAC montovány i na starší stroje, zda se to povedlo u všech do ukončení bojů se mi nepovedlo zjistit.

https://fandavion.free.fr/amiot354.htm
URL : https://www.valka.cz/Amiot-354-B-4-t1045#165035 Verze : 3
Schéma letounu





Zdroj: http://www.airwar.ru/enc/bww2/a354.html
Amiot 354 B.4 -


Amiot 354 B.4 -


Amiot 354 B.4 -


URL : https://www.valka.cz/Amiot-354-B-4-t1045#337933 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více