Albatros W.4

     
Název:
Name:
Albatros W.4
Originální název:
Original Name:
Albatros W.4
Kategorie:
Category:
stíhací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.09.1916-DD.12.1917 Albatros-Flugzeugwerke GmbH, Berlin /
Období výroby:
Production Period:
DD.09.1916-DD.12.1917
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
118
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1916
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
pevný
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
plováky
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
784 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1064 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
9,50 m
Délka:
Length:
8,40 m
Výška:
Height:
3,60 m
Plocha křídla:
Wing Area:
31,6 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Mercedes D.III o výkonu 118 kW
dvoulistá dřevěná vrtule
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
146 l
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
160 km/h v 0 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
8.5 min do 2000 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
3500 m
Dolet:
Range:
450 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
2x pevný 7,92mm kulomet lMG 08
Uživatelské státy:
User States:

Poznámka:
Note:
Vytrvalost: 3 h
Zdroje:
Sources:
Grosz, Peter M. Albatros W4, Windsock Mini Datafile 1. Albatros Productions, Berkhamsted 1995. ISBN 0-948414-64-2.
Kroschel, G., Stützer, H. Die deutschen Militärflugzeuge 1910 - 1918. Weltbild Verlag, Augsburg 1994. ISBN 3-89350-693-4.
Gray, Peter, Thetford, Owen. German Aircraft Of The First World War. Doubleday, Garden City 1970.
URL : https://www.valka.cz/Albatros-W-4-t66091#402664Verze : 0
MOD
Albatros W 4

Albatros W.4 bol hydroplán, ktorý vznikol s typu Albatros D.I. Oproti D.I mal upravené nosné plochy a smerovku, a samozrejme celodrevené plaváky. Vychádzal s požiadaviek nemeckej admirality. Prototyp bol zalietaný v septembri 1916. Mal drevenú konštrukciu, iba kostra ovládacích plôch, stabilizátor a všetky vzpery boli z oceľových trubiek. Krídla a chvostové plochy pokrývalo plátno. Zostatok trupu pokrývla prekližka. Prototyp mal postranné chladiče vody, ktoré na neskorších W.4 nahradili chladiče Teves und Braun v baldachýne. Celkovo bolo postavených od septembra 1916 do decembra 1917 118 kusov v továrni v Berlíne-Friedrichshagene. Asi 8 kusov dostala Rakúsko-Uhorská armáda, tá ich však bojovo nenasadila. Využívali sa na ochranu pobrežných námorných základien proti leteckým útokom a na letecký prieskum. Väčšina slúžila od roku 1917 v Severnom a Baltickom mori, ale menšie množstvo bolo dislokované v Egejskom mori. Piloti si cenili ich obratnosť a výzbroj, ale čoraz viac bolo jasné že v bojoch nad morom je výhodnejšie dvojmiestne lietadlo ako Friedrichshafen FF.33 alebo Brandenburg W.12. A tak od roku 1918 bol tento typ používaný na výcvikové účely. Koniec vojny prežila veľká časť lietadiel a tak boli koncom roku 1918 zošrotované.

zdroj:
www.luftfahrt-archiv.de
https://avia.russian.ee/air/germany/albatros_w4.php
https://letouny.webz.cz/letadla/albatros_w4.html
URL : https://www.valka.cz/Albatros-W-4-t66091#234101Verze : 0
.

Albatros W.4 na němž 21. července smrtelně havaroval v Zeebrugge u SFS I Flugmeister (rotný) Ludwig Meyer. Tento pilot bývá někdy zaměňován se svým jmenovcem Karlem Meyerem, jenž u též jednotky dosáhl 8 sestřelů. Stroj nese na horních plochách šestiúhelníkovou kamufláž tvořenou barvami: tmavá fialovošedá, světlá blátivá šedá a středně modrošedá. Posledně jemnovanou barvou jsou také natřeny boční plochy trupu a SOP. Spodní plochy jsou světle šedé, krycí plechy motoru a vzpěry zelenošedé. Letoun je vybaven starším chladičem Windhoff a starším typem plováků.
URL : https://www.valka.cz/Albatros-W-4-t66091#430822Verze : 0
MOD
.

Tento Albatros W.4 byl v roce 1917 vyfotografován na spouštěcím skluzu v mateřské továrně Albatros ve Friedrichshafenu. Stroj na fotografii ještě nenese výzbroj, ačkoli na bokorysu je již kulomety vybaven. Stroj je jedním z prvních letounů vybavených křidélky na horní i spodní ploše a novým typem chladiče na horní nosné ploše. Poprvé byly tyto prvky testovány na stroji s. č. 1484 v červenci 1917 a později jim byly vybaveny všechny vyrobené stroje. Stroj nese na horních plochách šestiúhelníkovou kamufláž tvořenou barvami: tmavá fialovošedá, světlá blátivá šedá a středně modrošedá. Posledně jmenovanou barvou jsou také natřeny boční plochy trupu a SOP. Spodní plochy jsou světle šedé (i když spodní plochy křídel mohly zůstat v barvě lakovaného plátna), krycí plechy motoru a vzpěry zelenošedé.


URL : https://www.valka.cz/Albatros-W-4-t66091#569002Verze : 0
MOD
Zdroje:
www.modelingmadness.com
https://avia.russian.ee/air/germany/albatros_w4.php
https://letouny.webz.cz/letadla/albatros_w4.html





URL : https://www.valka.cz/Albatros-W-4-t66091#234104Verze : 0
Trojpohľadový náčrt


zdroj: https://avia.russian.ee/air/germany/albatros_w4.php


URL : https://www.valka.cz/Albatros-W-4-t66091#234103Verze : 0
banner 1 top banner 5 top banner 6 top

Rozpočet

Rozpočet valka.cz 2019 : 85.000,- Kč
Příjmy doposud : 64.741,- Kč

♡ Chci přispět

HLEDÁME NOVÉ KOLEGY

Server valka.cz neustále hledá nové kolegy, kteří jsou ochotni pomoci s rozvojem a doplňováním obsahu, koordinací a kontrolou práce, moderováním příspěvků a další činností. Neváhejte a zapojte se do tvorby valka.cz v duchu hesla Čtenáři sobě :)

Přidejte se k nám!