Název: Name: | Albatros W.4 | |
Originální název: Original Name: | Albatros W.4 | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.09.1916-DD.12.1917 Albatros-Flugzeugwerke GmbH, Berlin / | |
Období výroby: Production Period: | DD.09.1916-DD.12.1917 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 118 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.1916 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | plováky | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 784 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 1064 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 9,50 m | |
Délka: Length: | 8,40 m | |
Výška: Height: | 3,60 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 31,6 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Mercedes D.III o výkonu 118 kW dvoulistá dřevěná vrtule | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 146 l | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 160 km/h v 0 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 8.5 min do 2000 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 3500 m | |
Dolet: Range: | 450 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | 2x pevný 7,92mm kulomet lMG 08 | |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Vytrvalost: 3 h | |
Zdroje: Sources: | Grosz, Peter M. Albatros W4, Windsock Mini Datafile 1. Albatros Productions, Berkhamsted 1995. ISBN 0-948414-64-2. Kroschel, G., Stützer, H. Die deutschen Militärflugzeuge 1910 - 1918. Weltbild Verlag, Augsburg 1994. ISBN 3-89350-693-4. Gray, Peter, Thetford, Owen. German Aircraft Of The First World War. Doubleday, Garden City 1970. |
URL : https://www.valka.cz/Albatros-W-4-t66091#402664Verze : 0
Aubi
MOD
Albatros W 4
Albatros W.4 bol hydroplán, ktorý vznikol s typu Albatros D.I. Oproti D.I mal upravené nosné plochy a smerovku, a samozrejme celodrevené plaváky. Vychádzal s požiadaviek nemeckej admirality. Prototyp bol zalietaný v septembri 1916. Mal drevenú konštrukciu, iba kostra ovládacích plôch, stabilizátor a všetky vzpery boli z oceľových trubiek. Krídla a chvostové plochy pokrývalo plátno. Zostatok trupu pokrývla prekližka. Prototyp mal postranné chladiče vody, ktoré na neskorších W.4 nahradili chladiče Teves und Braun v baldachýne. Celkovo bolo postavených od septembra 1916 do decembra 1917 118 kusov v továrni v Berlíne-Friedrichshagene. Asi 8 kusov dostala Rakúsko-Uhorská armáda, tá ich však bojovo nenasadila. Využívali sa na ochranu pobrežných námorných základien proti leteckým útokom a na letecký prieskum. Väčšina slúžila od roku 1917 v Severnom a Baltickom mori, ale menšie množstvo bolo dislokované v Egejskom mori. Piloti si cenili ich obratnosť a výzbroj, ale čoraz viac bolo jasné že v bojoch nad morom je výhodnejšie dvojmiestne lietadlo ako Friedrichshafen FF.33 alebo Brandenburg W.12. A tak od roku 1918 bol tento typ používaný na výcvikové účely. Koniec vojny prežila veľká časť lietadiel a tak boli koncom roku 1918 zošrotované.
zdroj:
www.luftfahrt-archiv.de
http://avia.russian.ee/air/germany/albatros_w4.php
http://letouny.webz.cz/letadla/albatros_w4.html
Albatros W.4 bol hydroplán, ktorý vznikol s typu Albatros D.I. Oproti D.I mal upravené nosné plochy a smerovku, a samozrejme celodrevené plaváky. Vychádzal s požiadaviek nemeckej admirality. Prototyp bol zalietaný v septembri 1916. Mal drevenú konštrukciu, iba kostra ovládacích plôch, stabilizátor a všetky vzpery boli z oceľových trubiek. Krídla a chvostové plochy pokrývalo plátno. Zostatok trupu pokrývla prekližka. Prototyp mal postranné chladiče vody, ktoré na neskorších W.4 nahradili chladiče Teves und Braun v baldachýne. Celkovo bolo postavených od septembra 1916 do decembra 1917 118 kusov v továrni v Berlíne-Friedrichshagene. Asi 8 kusov dostala Rakúsko-Uhorská armáda, tá ich však bojovo nenasadila. Využívali sa na ochranu pobrežných námorných základien proti leteckým útokom a na letecký prieskum. Väčšina slúžila od roku 1917 v Severnom a Baltickom mori, ale menšie množstvo bolo dislokované v Egejskom mori. Piloti si cenili ich obratnosť a výzbroj, ale čoraz viac bolo jasné že v bojoch nad morom je výhodnejšie dvojmiestne lietadlo ako Friedrichshafen FF.33 alebo Brandenburg W.12. A tak od roku 1918 bol tento typ používaný na výcvikové účely. Koniec vojny prežila veľká časť lietadiel a tak boli koncom roku 1918 zošrotované.
zdroj:
www.luftfahrt-archiv.de
http://avia.russian.ee/air/germany/albatros_w4.php
http://letouny.webz.cz/letadla/albatros_w4.html
URL : https://www.valka.cz/Albatros-W-4-t66091#234101Verze : 0
Reklama
.
Albatros W.4 na němž 21. července smrtelně havaroval v Zeebrugge u SFS I Flugmeister (rotný) Ludwig Meyer. Tento pilot bývá někdy zaměňován se svým jmenovcem Karlem Meyerem, jenž u též jednotky dosáhl 8 sestřelů. Stroj nese na horních plochách šestiúhelníkovou kamufláž tvořenou barvami: tmavá fialovošedá, světlá blátivá šedá a středně modrošedá. Posledně jemnovanou barvou jsou také natřeny boční plochy trupu a SOP. Spodní plochy jsou světle šedé, krycí plechy motoru a vzpěry zelenošedé. Letoun je vybaven starším chladičem Windhoff a starším typem plováků.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | První světová válka [1914-1918] |
Výrobce | Albatros |
Typ letounu | Albatros W.4 |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | 950 |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | Základna hydroplánů I Zeebrugge |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | 21.07.1917 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Albatros W.4 na němž 21. července smrtelně havaroval v Zeebrugge u SFS I Flugmeister (rotný) Ludwig Meyer. Tento pilot bývá někdy zaměňován se svým jmenovcem Karlem Meyerem, jenž u též jednotky dosáhl 8 sestřelů. Stroj nese na horních plochách šestiúhelníkovou kamufláž tvořenou barvami: tmavá fialovošedá, světlá blátivá šedá a středně modrošedá. Posledně jemnovanou barvou jsou také natřeny boční plochy trupu a SOP. Spodní plochy jsou světle šedé, krycí plechy motoru a vzpěry zelenošedé. Letoun je vybaven starším chladičem Windhoff a starším typem plováků.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/Albatros-W-4-t66091#430822Verze : 0
Rad
MOD
.
Tento Albatros W.4 byl v roce 1917 vyfotografován na spouštěcím skluzu v mateřské továrně Albatros ve Friedrichshafenu. Stroj na fotografii ještě nenese výzbroj, ačkoli na bokorysu je již kulomety vybaven. Stroj je jedním z prvních letounů vybavených křidélky na horní i spodní ploše a novým typem chladiče na horní nosné ploše. Poprvé byly tyto prvky testovány na stroji s. č. 1484 v červenci 1917 a později jim byly vybaveny všechny vyrobené stroje. Stroj nese na horních plochách šestiúhelníkovou kamufláž tvořenou barvami: tmavá fialovošedá, světlá blátivá šedá a středně modrošedá. Posledně jmenovanou barvou jsou také natřeny boční plochy trupu a SOP. Spodní plochy jsou světle šedé (i když spodní plochy křídel mohly zůstat v barvě lakovaného plátna), krycí plechy motoru a vzpěry zelenošedé.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | První světová válka [1914-1918] |
Výrobce | Albatros |
Typ letounu | Albatros W.4 |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | 1486 |
Taktické označení / imatrikulace | 1486 |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | Flugzeugbau Friedrichshafen GmbH [1912-1925] |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.1917 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Tento Albatros W.4 byl v roce 1917 vyfotografován na spouštěcím skluzu v mateřské továrně Albatros ve Friedrichshafenu. Stroj na fotografii ještě nenese výzbroj, ačkoli na bokorysu je již kulomety vybaven. Stroj je jedním z prvních letounů vybavených křidélky na horní i spodní ploše a novým typem chladiče na horní nosné ploše. Poprvé byly tyto prvky testovány na stroji s. č. 1484 v červenci 1917 a později jim byly vybaveny všechny vyrobené stroje. Stroj nese na horních plochách šestiúhelníkovou kamufláž tvořenou barvami: tmavá fialovošedá, světlá blátivá šedá a středně modrošedá. Posledně jmenovanou barvou jsou také natřeny boční plochy trupu a SOP. Spodní plochy jsou světle šedé (i když spodní plochy křídel mohly zůstat v barvě lakovaného plátna), krycí plechy motoru a vzpěry zelenošedé.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | První světová válka [1914-1918] |
Výrobce | Albatros |
Typ letounu | Albatros W.4 |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | 1486 |
Taktické označení / imatrikulace | 1486 |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | Flugzeugbau Friedrichshafen GmbH [1912-1925] |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.1917 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/Albatros-W-4-t66091#569002Verze : 0
Rad
MOD
Zdroje:
www.modelingmadness.com
http://avia.russian.ee/air/germany/albatros_w4.php
http://letouny.webz.cz/letadla/albatros_w4.html
www.modelingmadness.com
http://avia.russian.ee/air/germany/albatros_w4.php
http://letouny.webz.cz/letadla/albatros_w4.html
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Albatros-W-4-t66091#234104Verze : 0
Reklama
Trojpohľadový náčrt
zdroj: http://avia.russian.ee/air/germany/albatros_w4.php
zdroj: http://avia.russian.ee/air/germany/albatros_w4.php
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Albatros-W-4-t66091#234103Verze : 0
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.