Název: Name: | Albatros D.II (Oef) série 53 | |
Originální název: Original Name: | Albatros D.II (Oef) Serie 53 | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.01.1917-DD.MM.1917 Österreichische Flugzeugfabrik AG, Wiener Neustadt / | |
Období výroby: Production Period: | DD.01.1917-DD.MM.1917 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 16 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.01.1917 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 690 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 958 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 8,50 m | |
Délka: Length: | 7,43 m | |
Výška: Height: | 2,60 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 24 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 41,3 kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Austro-Daimler AD6 série 18000 o výkonu 136 kW/185 k dvoulistá dřevěná vrtule | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 170 km/h v 0 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 3.20 min do 1000 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | ? m | |
Dolet: Range: | ? km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | 1 x synchronizovaný kulomet Schwarzlose 07/12 ráže 8 mm | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | - | |
Zdroje: Sources: | Historie a plastikové modelářství 8/92 a 9/92 |
URL : https://www.valka.cz/Albatros-D-II-Oef-serie-53-t127299#430836Verze : 0
Rad
MOD
Po značném úspěchu, které zaznamenaly stíhací letouny Albatros D.II v německém letectvu, projevilo rakousko-uherské velení přání, zavést tyto výkonné letouny též do výzbroje letectva rakousko-uherského mocnářství.
Firma Oeffag proto zakoupila licenci na výrobu tohoto typu a v lednu 1917 se uskutečnil první vzlet letounu sériového čísla 53.01 (Každý výrobce letadel v Rakousku-Uhersku měl přidělenu svoji číslici, kterou začínal kód jeho sériových čísel. V případě firmy Oeffag to byla číslice 5. Za ní následovala číslice přidělená konkrétnímu typu letounu - pro Albatrosy D.II/D.III to byla číslice 3. Pak následovala tečka a číslo konkrétního vyrobeného kusu. Pokud se stroj vyráběl ve více modifikacích, předřazovala se číslice této modifikace číslu výrobce - tedy na začátek.)
Původní objednávka 50 letounů však byla rychle stornována ve prospěch modernější konstrukce Albatros D.III. Typu D.II proto vzniklo pouze 16 kusů, které se na frontě objevily v květnu 1917.
Po technické stránce se stroje od původního německého vzoru lišily zejména zástavbou výkonnějšího motoru Austro-Daimler s výkonem 185 ks. Změnilo se též oplechování přídě, konfigurace výfuků a chladicí soustavy a také tvar ostruhového jehlanu.
Výzbroj naproti tomu byla slabší než u německého protějšku. Tvořil ji jediný synchronizovaný kulomet Schwarzlose, zcela zakapotovaný na pravé straně trupu před pilotem. Zbraň měla prodlouženou hlaveň, která byla vedena podél motoru pod výfukovým potrubím.
Zdroj: HPM 8/92
Firma Oeffag proto zakoupila licenci na výrobu tohoto typu a v lednu 1917 se uskutečnil první vzlet letounu sériového čísla 53.01 (Každý výrobce letadel v Rakousku-Uhersku měl přidělenu svoji číslici, kterou začínal kód jeho sériových čísel. V případě firmy Oeffag to byla číslice 5. Za ní následovala číslice přidělená konkrétnímu typu letounu - pro Albatrosy D.II/D.III to byla číslice 3. Pak následovala tečka a číslo konkrétního vyrobeného kusu. Pokud se stroj vyráběl ve více modifikacích, předřazovala se číslice této modifikace číslu výrobce - tedy na začátek.)
Původní objednávka 50 letounů však byla rychle stornována ve prospěch modernější konstrukce Albatros D.III. Typu D.II proto vzniklo pouze 16 kusů, které se na frontě objevily v květnu 1917.
Po technické stránce se stroje od původního německého vzoru lišily zejména zástavbou výkonnějšího motoru Austro-Daimler s výkonem 185 ks. Změnilo se též oplechování přídě, konfigurace výfuků a chladicí soustavy a také tvar ostruhového jehlanu.
Výzbroj naproti tomu byla slabší než u německého protějšku. Tvořil ji jediný synchronizovaný kulomet Schwarzlose, zcela zakapotovaný na pravé straně trupu před pilotem. Zbraň měla prodlouženou hlaveň, která byla vedena podél motoru pod výfukovým potrubím.
Zdroj: HPM 8/92
URL : https://www.valka.cz/Albatros-D-II-Oef-serie-53-t127299#430840Verze : 0
Rad
MOD
Reklama
.
Albatros D.II Oeffag 53.03 sloužil v létě 1917 v Haliči na letišti Krasne u Flik 14, kde s ním v červnu létal Fw. Rudolf Lonstak (4 sestřely). Později, v listopadu téhož roku na něm létal u Flik 25 Korp. Rudolf Blass (1 sestřel). Stroj kompletně v barvě materiálu.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | První světová válka [1914-1918] |
Výrobce | Oeffag |
Typ letounu | Albatros D.II (Oef) série 53 |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | 53.03 |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | Lilli |
Jednotka | FliK 14 |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.06.1917 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Albatros D.II Oeffag 53.03 sloužil v létě 1917 v Haliči na letišti Krasne u Flik 14, kde s ním v červnu létal Fw. Rudolf Lonstak (4 sestřely). Později, v listopadu téhož roku na něm létal u Flik 25 Korp. Rudolf Blass (1 sestřel). Stroj kompletně v barvě materiálu.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/Albatros-D-II-Oef-serie-53-t127299#430838Verze : 0
Rad
MOD
.
Albatros D.II Oeffag 53.05 sloužil na podzim 1917 u Flik 25 na letišti Berezovica, kde s ním létal mimo jiné Korp. Rudolf Blass (1 sestřel). V roce 1920 se tento letoun (avšak neúplný) dostal do ČSR. Letoun kompletně v barvě materiálu.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | První světová válka [1914-1918] |
Výrobce | Oeffag |
Typ letounu | Albatros D.II (Oef) série 53 |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | 53.05 |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | Anny |
Jednotka | FliK 25 |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR podzim 1917 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Albatros D.II Oeffag 53.05 sloužil na podzim 1917 u Flik 25 na letišti Berezovica, kde s ním létal mimo jiné Korp. Rudolf Blass (1 sestřel). V roce 1920 se tento letoun (avšak neúplný) dostal do ČSR. Letoun kompletně v barvě materiálu.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/Albatros-D-II-Oef-serie-53-t127299#430842Verze : 0
Rad
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.