Název: Name: | Airspeed AS.10 Oxford Mk.I | |
Originální název: Original Name: | Airspeed AS.10 Oxford Mk.I | |
Kategorie: Category: | cvičný letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1937-DD.04.1945 Airspeed (1934) Ltd., Portsmouth DD.04.1941-DD.02.1943 Airspeed (1934) Ltd., Christchurch DD.02.1939-DD.01.1941 The de Havilland Aircraft Co. Ltd., Hatfield DD.MM.1942-DD.04.1944 Percival Aircraft Ltd., Luton DD.02.1941-DD.07.1943 The Standard Motor Co. Ltd., Coventry | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1937-DD.05.1945 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 6277: 3492 Portsmouth 300 Christchurch 961 de Havilland 774 Percival 750 Standard | |
První vzlet: Maiden Flight: | 19.06.1937 | |
Osádka: Crew: | 4 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 2440 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 3447 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 16.26 m | |
Délka: Length: | 10.52 m | |
Výška: Height: | 3.38 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 32.33 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | Armstrong Siddeley Cheetah X o výkonu 280 kW dvoulistá dřevěná rtule | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 392 l | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 292.9 km/h v 2530 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 4.7 m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 12.5 min do 3048 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 5852 m | |
Dolet: Range: | 1488.6 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | 1x 7,7mm kulomet Vickers K v manuálně ovládané hřbetní věži Armstrong-Whitworth 12x cvičná bomba | |
Uživatelské státy: User States: | (možná Mk.II) (možná Mk.II) (možná Mk.II) | |
Poznámka: Note: | - | |
Zdroje: Sources: | Rawlings, J. D. R. The Airspeed Oxford, Profile No.227. Profile Publications, 1971. Taylor, H. A. Airspeed Aircraft Since 1931. Putnam, London 1970. ISBN 0-370-00110-9. Thetford, Owen. Aircraft of the Royal Air Force since 1918, Putnam Aeronautical Books, London 1976. ISBN 0-37010-056-5. www.britishaircraft.co.uk http://britishaviation-ptp.com/id108.html www.aviastar.org http://www.airwar.ru/enc/other2/as10.html |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Airspeed-Oxford-Mk-I-t6612#398821Verze : 1
Aubi
MOD
Airspeed Oxford vycházel po konstrukční stránce z lehkého dopravního letounu AS.6 Envoy. Vznikl na základě požadavků britského Ministerstva letectví na lehký dvoumotorový letoun pro výcvik radiotelegrafistů, bombometčíků, navigátorů a střelců. Několik variant Oxfordu se lišilo několika typy pohonných jednotek, typy vrtulí, vnitřním vybavením, radiostanicemi či zadní střeleckou věží. Letouny byly taktéž využívány pro vlečení terčů nebo jako štábní, spojovací a sanitní letouny. Kromě squadron RAF a FAA byl Oxford dodán také do Austrálie (400 ks), Kanady (200 ks), Nového Zélandu (300 ks), Rhodésie (10 ks), Jižní Afriky (700 ks), několik letounů létalo také v letectvu Svobodných Francouzů, v Portugalsku, Řecku, Holandsku nebo v USAAF na základě smlouvy Lend-Lease. Poslední stroje byly vyřazeny z letecké školy v Pershore v roce 1954.
URL : https://www.valka.cz/Airspeed-Oxford-Mk-I-t6612#15250Verze : 0
Reklama
Airspeed Oxford
http://ww2photo.mimerswell.com/index.htm
http://ww2photo.mimerswell.com/index.htm
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Airspeed-Oxford-Mk-I-t6612#25248Verze : 0
Airspeed AS.10 Oxford Mk I
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Airspeed-Oxford-Mk-I-t6612#48377Verze : 0
.
www.peakdistrictaircrashes.co.uk
www.aircraftresourcecenter.com
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
www.peakdistrictaircrashes.co.uk
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
www.aircraftresourcecenter.com
URL : https://www.valka.cz/Airspeed-Oxford-Mk-I-t6612#190252Verze : 0
Reklama
Airspeed Oxford Mk.I měl motory Armstrong Siddeley Cheetah IX (265 kW) , Airspeed Oxford Mk.III měl motory Cheetah XV (315 kW), Pratt & Whitney Wasp Junior (335 kW)měl až Airspeed Oxford Mk.V, já jen, že mi neseděl počet válců
po strašném hledání si myslím, že na mé fotce je Airspeed Oxford Mk.I, fotka z muzea Duxford, archiv autora
po strašném hledání si myslím, že na mé fotce je Airspeed Oxford Mk.I, fotka z muzea Duxford, archiv autora
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Airspeed-Oxford-Mk-I-t6612#310103Verze : 0
karaco
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.