Název: Name: | Agusta A.109LUH | Agusta A.109LUH |
Originální název: Original Name: | Agusta A.109LUH | |
Kategorie: Category: | víceúčelový vrtulník | utility helicopter |
Výrobce: Producer: | DD.MM.2002-DD.MM.201R Agusta SpA, Cascina Costa di Samarate DD.MM.2003-DD.MM.200R Denel SOC Ltd., City of Tshwane | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.2002-DD.MM.201R | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | Agusta: 57 LUH/Hkp 15 11 LOH Denel: 25 LUH1) | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.RRRR | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Uspořádání rotorů: Rotor Configuration: | hlavní a vyrovnávací rotor | main and antitorque rotor |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného vrtulníku: Empty Weight: | 2200 kg | 4850 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 3175 kg | 7000 lb |
Délka s otáčejícími se rotory: Length with Rotors Turning: | 12,94 m | 42ft 5,44in |
Délka trupu: Fuselage Length: | 11,43 m | 37ft 6in |
Šířka trupu: Fuselage Width: | 2,88 m | 9ft 5,39in |
Celková výška: Overall Height: | 3,42 m | 11ft 2,65in |
Průměr hlavního rotoru: Main Rotor Diameter: | 10,83 m | 35ft 6,37in |
Průměr vyrovnávacího rotoru: Tail Rotor Diameter: | 1,94 m | 6ft 4,37in |
Plocha disku hlavního rotoru: Main Rotor Disc Area: | 92,12 m2 | 991.57 ft2 |
Plocha disku vyrovnávacího rotoru: Tail Rotor Disc Area: | 2,96 m2 | 31.86 ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | turbohřídelový | turboshaft |
Počet motorů: Number of engines: | 2 | |
Typ: Type: | Turboméca Arrius 2K2 o vzletovém výkonu 595 kW | Turboméca Arrius 2K2, take-off power 797 shp |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 3112) km/h v ? m | 193.22) mph in ? ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 280 km/h v ? m | 174 mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 9.8 m/s | 1930 ft/min |
Statický dostup: Static Ceiling: | 2957 m | 9701 ft |
Dynamický dostup: Dynamic Ceiling: | 5600 m | 18373 ft |
Dolet: Range: | 650 km | 403.9 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 827 km | 513.9 mi |
Přepravní kapacita: Transport Capacity: | 6 pasažérů | 6 passengers |
Výzbroj a vybavení: Armament and Equipment: | ||
Výzbroj: Armament: | 1x pohyblivý kulomet MAG 58 ráže 7,62 mm ... | 1x flexible 7.62 mm MAG 58 machine gun ... |
Vybavení: Equipment: | ? | ? |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | 1) Denel postavil také draky pro další stroje, včetně všech pro Švédsko 2) VNE A.109LOH - mírně odlišná průzkumná verze pro Malajsii | 1) Denel build also fuselages for other aircraft including all Swedish mashines 2) VNE A.109LOH - slightly different observation variant for Malaysia |
Zdroje: Sources: | Jackson, Paul. Jane's All the World's Aircraft 2004-2005. Jane's Information Group, Coulsdon 2004. www.saairforce.co.za www.avrosys.nu http://www.fmv.se/sv/Projekt/Helikopter-15/ www.airforce.mil.nz |