Název: Name: | Aérospatiale SA 321H Super Frelon | Aérospatiale SA 321H Super Frelon |
Originální název: Original Name: | Aérospatiale SA 321H Super Frelon | |
Kategorie: Category: | víceúčelový vrtulník | utility helicopter |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1976-DD.MM.1981 Société Nationale Industrielle Aérospatiale, Marignane | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1976-DD.MM.1981 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 16 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.RRRR | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Uspořádání rotorů: Rotor Configuration: | hlavní a vyrovnávací rotor | main and antitorque rotor |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného vrtulníku: Empty Weight: | 6702 kg | 14775 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 13000 kg | 28660 lb |
Délka s otáčejícími se rotory: Length with Rotors Turning: | 23,03 m | 75ft 6,69in |
Délka trupu: Fuselage Length: | 19,40 m | 63ft 7,77in |
Šířka trupu: Fuselage Width: | 2,24 m | 7ft 4,18in |
Celková výška: Overall Height: | 6,66 m | 21ft 10,19in |
Průměr hlavního rotoru: Main Rotor Diameter: | 18,90 m | 62ft 0,09in |
Průměr vyrovnávacího rotoru: Tail Rotor Diameter: | 4,00 m | 13ft 1,47in |
Plocha disku hlavního rotoru: Main Rotor Disc Area: | 280,55 m2 | 3019.82 ft2 |
Plocha disku vyrovnávacího rotoru: Tail Rotor Disc Area: | 12,57 m2 | 135.3 ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | turbohřídelový | turboshaft |
Počet motorů: Number of engines: | 3 | |
Typ: Type: | Turboméca Turmo IIIE6 o výkonu 1155 kW / 1570 k | Turboméca Turmo IIIE6, power 1549 shp |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 3975 l 2x 500 l vnitřní pomocná nádrž 2x 666 l vnější přídavná nádrž | 874 Imp gal / 1050 US gal 2x 110 Imp gal / 132 US gal auxiliary tank 2x 146.5 Imp gal / 176 US gal drop tank |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 2751) km/h v 0 m | 170.91) mph in 0 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 250 km/h v 0 m | 155.3 mph in 0 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 6.7 m/s | 1312 ft/min |
Statický dostup: Static Ceiling: | 21702) m | 71192) ft |
Dynamický dostup: Dynamic Ceiling: | 3150 m | 10335 ft |
Dolet: Range: | 820 km | 509.5 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 10203) km | 633.83) mi |
Přepravní kapacita: Transport Capacity: | 27-30 vojáků nebo 15 nosítek 5000 kg nákladu 5000 kg podvěšeného nákladu | 27-30 soldiers or 15 stretchers 11023 lb of cargo 11023 lb of cargo externally |
Výzbroj a vybavení: Armament and Equipment: | ||
Výzbroj: Armament: | 2x AM.39 Exocet | 2x AM.39 Exocet |
Vybavení: Equipment: | radar OMERA-Segid Héracles ORB 31D | OMERA-Segid Héracles ORB 31D radar |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | - podle některých zdrojů byly 321H stroje transportní a 321Gv protilodní, všechny ale měly radar Héracle a možnost nést rakety Exocet - pravděpodobnější je, že jde např. o firemní a uživatelské označení pro ty samé stroje, ačkoli stroje z druhé dodávky měly pomocné plováky a prvních deset strojů ne - podobně jako u izraelských 321K 1) VNE 2) IGE 3) s nákladem 3500 kg | 1) VNE 2) IGE 3) with 7716 lb payload |
Zdroje: Sources: | Taylor, John W. R. Jane's All the World's Aircraft 1979-80. Macdonald and Jane's, London 1979. ISBN: 0-531-03915-3. http://www.airvectors.net/avpuma.html militarizm.su |