Název: Name: | Aero XL-60 Brigadýr | |
Originální název: Original Name: | Aero XL-60 Brigadýr | |
Kategorie: Category: | víceúčelový letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1953-DD.MM.1955 Orličan n.p., Choceň / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1953-DD.MM.1955 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 3 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 24.12.1953 XL-60/01 22.03.1955 XL-60/02 28.06.1955 XL-60/03 | |
Osádka: Crew: | 1 + 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | STOL - zkrácený vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola/lyže | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 860 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 1370 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 13,96 m | |
Délka: Length: | 8,54 m | |
Výška: Height: | ? m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 24,30 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 56,4 kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Praga Doris B o výkonu 162 kW/220 k dvoulistá stavitelná vrtule V-411 | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 195 km/h v ? m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 187 km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 4,6 min do 1000 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 5300 m | |
Dolet: Range: | 700 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | - | |
Uživatelské státy: User States: | - | |
Poznámka: Note: | - | |
Zdroje: Sources: | Marjánek, Pavel. L-60 Brigadýr, L+K 1976/06-07. Němeček, V. Československá letadla 1945-1984, Naše Vojsko, Praha 1984. |
URL : https://www.valka.cz/Aero-XL-60-Brigadyr-t8970#26664Verze : 0
Druhý prototyp. První dva prototypy byly od sériových strojů v mnoha ohledech odlišné, např. oválným průřezem zadní části trupu.
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Aero-XL-60-Brigadyr-t8970#26993Verze : 0
Reklama
Třetí prototyp. Zatímco první prototyp byl civilní víceúčelový a druhý byl coby zemědělský vybaven nádrží na chemikálie a rozprašovačem, třetí představoval vojenskou spojovací a průzkumnou verzi a mohl být vybaven pohyblivým 7,92mm kulometem MG 15, dvěma pumovými závěsníky a měl možnost pojmout jedna nosítka se zraněným. Měl také trup přepracovaný pro zjednodušení výroby, se zadní částí s obdélníkovým průřezem se zaoblenými rohy.
http://www.airwar.ru/enc/la/l60.html
Období | Studená válka [1946-1989] |
Výrobce | - |
Typ letounu | Aero XL-60 Brigadýr |
Kamufláž | Prototypová |
![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | V-01 |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.1955 |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
http://www.airwar.ru/enc/la/l60.html
URL : https://www.valka.cz/Aero-XL-60-Brigadyr-t8970#432951Verze : 0
Aubi
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.