Název: Name: | Aero L-60 Brigadýr | |
Originální název: Original Name: | Aero L-60 Brigadýr | |
Kategorie: Category: | víceúčelový letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.07.1956-DD.06.1959 Orličan n.p., Choceň / | |
Období výroby: Production Period: | DD.07.1956-DD.06.1959 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 270 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 24.12.1953 XL-60/01 | |
Osádka: Crew: | 1 + 2/3 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | STOL - zkrácený vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola/lyže | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 912 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 1420 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 1560 kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 13,96 m | |
Délka: Length: | 8,80 m | |
Výška: Height: | 2,72 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 24,30 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 58,4 kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Praga Doris B1) o výkonu 162 kW/220 k dvoulistá stavitelná vrtule V-411 | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 200 l | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 193 km/h v 0 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 175 km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 4,3 min do 1000 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 4500 m | |
Dolet: Range: | 720 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | vojenská verze: 1x pohyblivý 7,62mm kulomet vz.52 s 300 nábojů 125 kg pum | |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Článek 1) Verze: L-60S - přestavba, motor AI-14RA L-60SF - přestavba, motor M462-RF | |
Zdroje: Sources: | Marjánek, Pavel. L-60 Brigadýr, L+K 1976/06-07. Němeček, V. Československá letadla 1945-1984, Naše Vojsko, Praha 1984. |
URL : https://www.valka.cz/Aero-L-60-Brigadyr-t8971#26666Verze : 0
...
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Aero-L-60-Brigadyr-t8971#26992Verze : 0
Aero L-60 Brigadýr (OK-MJN, výrobní číslo 150826).
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Aero L-60 Brigadýr |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Aero L-60 Brigadýr |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Aero-L-60-Brigadyr-t8971#73816Verze : 0
L-60 ako kuriérne lietadlo ČSĽA.
Zdroj : Vojenská technika 1963 č.4
Pilotka - kuriérka čs. letectva v L-60 - začiatok šesťdesiatych rokov.
Zdroj : Vojenská technika 1963 č.4
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Pilotka - kuriérka čs. letectva v L-60 - začiatok šesťdesiatych rokov.
URL : https://www.valka.cz/Aero-L-60-Brigadyr-t8971#299163Verze : 1
K-60 (EK-58) od 3. letky 50. spojlp v Klecanech, duben 1957.
(Foto z vlastní sbírky)
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
(Foto z vlastní sbírky)
URL : https://www.valka.cz/Aero-L-60-Brigadyr-t8971#300168Verze : 0
K-60 (0814) od 50. spojlp v Klecanech, období 1958 / 1959.
(Foto z vlastní sbírky)
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
(Foto z vlastní sbírky)
URL : https://www.valka.cz/Aero-L-60-Brigadyr-t8971#300169Verze : 0
Aero L-60 Brigadýr (OK-KOS, výrobní číslo 001), Vojenské letecké muzeum, Praha-Kbely, 2009. Letoun převzalo kbelské muzeum v březnu 1967 od společnosti Moravan n.p. Následnou renovaci provedl Aerotechnik Kunovice v roce 1986.
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Aero-L-60-Brigadyr-t8971#318850Verze : 0
karaco
MOD
Letoun s označením V-06 v době zkoušek.
Zdroj:
LK 21/1991, foto K. Masojídek.
Zdroj:
LK 21/1991, foto K. Masojídek.
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Aero L-60 Brigadýr |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Zdroj:
LK 21/1991, foto K. Masojídek.
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Aero L-60 Brigadýr |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Zdroj:
LK 21/1991, foto K. Masojídek.
URL : https://www.valka.cz/Aero-L-60-Brigadyr-t8971#679231Verze : 0
Actually the L-60 was designed by Aero's design team during the Nationalized era, but all Airplanes including the prototypes was built by Orlican Chocen and all original publications that I have seen sofar only mentions Orlican (and ofc Omnipol)
The length of the L-60S and L-60SF modifications are officially the same as for the original L-60A-G/K-60 but that cant be true.
When I compare drawings of them the length in front of the engine bulkhead is different.
And now a little request.
Could you please send me photos of Brigadyrs that I may use on my coming site regarding L-60 Brigadyr, it will have a serial index with pictures so I need as many pictures as I can get, including where it was taken, when, and by who.
Thanks for your help !
The length of the L-60S and L-60SF modifications are officially the same as for the original L-60A-G/K-60 but that cant be true.
When I compare drawings of them the length in front of the engine bulkhead is different.
And now a little request.
Could you please send me photos of Brigadyrs that I may use on my coming site regarding L-60 Brigadyr, it will have a serial index with pictures so I need as many pictures as I can get, including where it was taken, when, and by who.
Thanks for your help !
URL : https://www.valka.cz/Aero-L-60-Brigadyr-t8971#73906Verze : 0
Může někdo potvrdit výzbroj kulometem vz. 52?
URL : https://www.valka.cz/Aero-L-60-Brigadyr-t8971#485533Verze : 0
karaco
MOD
Podle odkazovaného článku v L+K ho skutečně používal, konkrétně varianta L-60A, Němeček se věnuje více prototypům a zmiňuje výzbroj třetího prototypu kořistním MG 15.
URL : https://www.valka.cz/Aero-L-60-Brigadyr-t8971#485540Verze : 0
Aubi
MOD
Někde jsem četl o výzbroji německým kulometem MG-15, proto se ptám.
URL : https://www.valka.cz/Aero-L-60-Brigadyr-t8971#485548Verze : 0
karaco
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.