Aero L-39NG

     
Název:
Name:
Aero L-39NG Aero L-39NG
Originální název:
Original Name:
Aero L-39NG
Kategorie:
Category:
cvičný letoun trainer aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.2018-DD.MM.RRRR AERO Vodochody AEROSPACE a.s., Odolena voda
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.2018-DD.MM.RRRR z toho / from that:
DD.MM.2023-DD.MM.2024 dodávky pro Vietnam / deliveries for Vietnam
DD.MM.2024-DD.MM.202R dodávky pro Maďarsko / deliveries for Hungary
DD.MM.2024-DD.MM.2025 dodávky pro LOM PRAHA / deliveries for LOM PRAHA
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1 demonstrátor / demonstrator (upravený / modified L-39CA 2626)

1 prototyp / prototype (167001)
1 letoun pro statické zkoušky / full-scale static test aircraft (167002)
1 letoun pro únavové zkoušky / fatigue test-bed (167003)
1 předsériový letoun / pre-series aircraft (167004)

objednáno / ordered:
- Česká republika (společnost LOM PRAHA): 4 (s opcí na další 4 / with an option for further 4)
- Vietnam: 12
- Maďarsko / Hungary: 12
První vzlet:
Maiden Flight:
14.09.2015 upravený / modified L-39CW 2626
22.12.2018 L-39NG (0475 / 167001)
09.12.2019 L-39NG (0476 / 167004)
21.04.2023 L-39NG (0517 / 167005, první sériový letoun / the first production aircraft)
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
3100 kg 6834 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
? kg ? lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
6300 kg 13889 lb
Rozpětí:
Wingspan:
9,56 m 31ft 4in
Délka:
Length:
12,03 m 39ft 6in
Výška:
Height:
? m ?
Plocha křídla:
Wing Area:
? m2 ? ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
dvouproudový turbofan
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Williams FJ44-4M (16,89 kN) Williams FJ44-4M (thrust 16,89 kN)
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
1450 kg (+ 570 kg v externích podvěsných nádržích) 3197 lb (+ 1257 lb in external tanks)
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
777 km/h v 6000 m 483 mph in 19685 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
510 km/h v ? m 317 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
23 m/s 4528 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
11580 m 37992 ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
2590 km 1609 mi
Výzbroj:
Armament:
až 1200 kg výzbroje na 4 (5) závěsnících

plánovaná výzbroj:
- kanonové kontejnery HMP 250

- pumy Mk 81
- pumy Mk 82
- cvičné pumy BDU-33

- pumy OFAB-100-120
- cvičné pumy P-50-75

- raketnice UB-16-57 (rakety S-5)

...
up to 2646 lb at 4 (5) hardpoints

proposed armament:
- HMP 250 gun pods

- Mk 81 bombs
- Mk 82 bombs
- BDU-33 training bombs

- OFAB-100-120 bombs
- P-50-75 training bombs

- UB-16-57 rocket pods (S-5 rockets)

...
Uživatelské státy:
User States:
1)
1)
1)
1)
1)
1)
Poznámka:
Note:
1) objednáno

vytrvalost 4 h 30 min
maximální provozní násobek +8 g/-4 g
1) ordered

endurance 4 hrs and 30 min
maximum structural limit +8 g/-4 g
Zdroje:
Sources:
www.l-39ng.cz
URL : https://www.valka.cz/Aero-L-39NG-t179851#527991 Verze : 0
Vizualizace prvního vyrobeného letounu L-39NG (výrobní číslo 167001).

Fotografie: AERO Vodochody AEROSPACE

Aero L-39NG -


URL : https://www.valka.cz/Aero-L-39NG-t179851#609903 Verze : 1
technologický demonstrátor L-39NG (2626), konverze z L-39CA
Dny NATO 2015, Ostrava-Mošnov 19.9.2015
Aero L-39NG -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

Aero L-39NG -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

Aero L-39NG -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

Aero L-39NG -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Aero-L-39NG-t179851#539696 Verze : 0
Technologický demonstrátor L-39NG (2626) později dostal nové šedé zbarvení (světlá a tmavá šedá), přičemž dostal na křídla praporové české znaky s bílým lemem. Veřejnosti byl prezentován na Dnech NATO a VS AČR v Ostravě - Mošnově ve dnech 17. - 18. září 2016.
Aero L-39NG - Foto vlastní

Foto vlastní
Aero L-39NG - Foto vlastní

Foto vlastní
Aero L-39NG - Foto vlastní

Foto vlastní
Aero L-39NG - Foto vlastní

Foto vlastní
URL : https://www.valka.cz/Aero-L-39NG-t179851#559387 Verze : 3
Výroba prvního L-39NG (7001) v AERO Vodochody AEROSPACE a.s., srpen 2018.

Fotografie: AERO Vodochody AEROSPACE

Aero L-39NG -


Aero L-39NG -


Aero L-39NG -


Aero L-39NG -


URL : https://www.valka.cz/Aero-L-39NG-t179851#609875 Verze : 1
Slavnostní roll-out L-39NG (7001), 12. října 2018.

Zdroj:
https://www.facebook.com/aerovodochody

Aero L-39NG -


Aero L-39NG -


Aero L-39NG -


Aero L-39NG -


URL : https://www.valka.cz/Aero-L-39NG-t179851#609902 Verze : 3
Zálet prototypu letounu proběhl v dopoledních hodinách dne 22. prosince 2018. S novým L-39NG (evidenční číslo 0475 / výrobní číslo 167001) poprvé letěli tovární testovací piloti David Jahoda a Vladimír Továrek. V 10.38 dopoledne letoun vzlétl z ranveje, následně vystoupal do výšky 5 000 stop (více než 1500 metrů) a po 30 minutách úspěšně přistál zpět na letišti ve Vodochodech.

Zdroj:
www.facebook.com

Aero L-39NG -


Aero L-39NG -


Aero L-39NG -


Aero L-39NG -


Aero L-39NG -


URL : https://www.valka.cz/Aero-L-39NG-t179851#614312 Verze : 2
Letoun na Dnech NATO a dnech VS AČR 21. září 2019, letiště Leoše Janáčka.
Aero L-39NG - Foto vlastní

Foto vlastní
Aero L-39NG - Foto vlastní

Foto vlastní
Aero L-39NG - Foto vlastní

Foto vlastní
Aero L-39NG - Foto vlastní

Foto vlastní
Aero L-39NG - Foto vlastní

Foto vlastní
Aero L-39NG - Foto vlastní

Foto vlastní
Aero L-39NG - Foto vlastní

Foto vlastní
Aero L-39NG - Foto vlastní

Foto vlastní
Aero L-39NG - Foto vlastní

Foto vlastní
Aero L-39NG - Foto vlastní

Foto vlastní
Aero L-39NG - Foto vlastní

Foto vlastní
URL : https://www.valka.cz/Aero-L-39NG-t179851#627605 Verze : 2
Letoun pro únavové zkoušky v.č. 167003 dokončil ve VZLÚ 3. únavový život, bylo dosaženo 15 000 simulovaných letových hodin. Nejsou indikace na vznikání poruch v žádném místě primární konstrukce draku. Byla zahájena zkouška 4. únavového života letounu.

Zdroje:
https://www.facebook.com/aerovodochody/
www.facebook.com

Aero L-39NG - Zdroj:
https://www.facebook.com/aerovodochody/photos/pcb.3535654949872583/3535652419872836

Zdroj:
www.facebook.com

Aero L-39NG - Zdroj:
https://www.facebook.com/aerovodochody/photos/pcb.3535654949872583/3535653019872776

Zdroj:
www.facebook.com

URL : https://www.valka.cz/Aero-L-39NG-t179851#665178 Verze : 1
Dne 9. prosince 2019 byl zalétán druhý letový prototyp L-39NG, reg. 0476, v.č. 167004. Jedná se o čtvrtý vyrobený exemplář, který má odpovídat sériové produkci. Letoun se již kromě řady testů účastnil Dnů NATO 2020, či byl předveden zástupcům Maďarských vzdušných sil.
Aero L-39NG - Zdroj:
http://czechairforce.com/wp-content/uploads/2019/12/news_510_l39ng_7004_large-800x533.jpg

Zdroj:
czechairforce.com

Aero L-39NG - Zdroj:
http://czechairforce.com/wp-content/uploads/2019/12/news_509_l39ng_7004_formation-800x533.jpg

Zdroj:
czechairforce.com

URL : https://www.valka.cz/Aero-L-39NG-t179851#666004 Verze : 0
Dne 21. dubna 2022 byla uzavřena smlouva na dodávku 12 letounů Aero L-39NG pro Maďarské vzdušné síly. Z toho 8 bude cvičných a 4 budou průzkumné. Ty budou vybaveny systémem EO/IR pro identifikaci a sledování stacionárních i pohyblivých objektů na zemi. První stroje obdrží zákazník v roce 2024.


Zdroje:
www.vydavatelstvo-mps.sk
www.novinky.cz
URL : https://www.valka.cz/Aero-L-39NG-t179851#695412 Verze : 0
L-39NG pre Vietnam


15.02.2021 bola podpísaná zmluva na dodávku 12 lietadiel L-39NG pre potreby Vzdušných síl Vietnamske socialistickej republiky. Dodávka lietadiel by mala prebehnúť v rokoch 2023 - 2024 a Vietnam sa tak stane prvým zahraničným užívateľom lietadiel L-39NG.


Zo zverejnených informácii o uzatvorení zmluvy s Maďarskom vyplýva fakt, že v minulosti deklarované zmluvy so Senegalom (apríl 2018 na dodávku 4 lietadiel L-39NG) a súkromnými spolčnosťami RSW Aviation z USA (12 novovyrobených L-39NG a 6 modernizovaných L-39CW) a SkyTech (Portugalsko, 10 lietadiel + opcia na 6 ks) sú pravdepdoobne už neaktuálne, nakoľko spoločnosť vo svojej tlačovej správe informuje o potvrdenom odbyte pre takmer 30 lietadiel L-39NG - čo znamená 12 ks pre Maďarsko, 12 ks pre Vietnam a 4 - 6 ks pre ČR - a prebiehajúcich rokovaniach, ktoré by v najbližších rokoch mohli zvýšiť výrobu o ďalších 12 kusov.


Zdroj: www.aero.cz
blog.sme.sk
URL : https://www.valka.cz/Aero-L-39NG-t179851#696161 Verze : 1
Porovnání tvarových a rozměrových rozdílů mezi L-39 a L-39NG.
Aero L-39NG - Zdroj:
https://www.facebook.com/aerovodochody/photos/pcb.4779614012143331/4779611555476910

Zdroj:
www.facebook.com

Aero L-39NG - Zdroj:
https://www.facebook.com/aerovodochody/photos/pcb.4779614012143331/4779611565476909

Zdroj:
www.facebook.com

Aero L-39NG - Zdroj:
https://www.facebook.com/aerovodochody/photos/pcb.4779614012143331/4779611548810244

Zdroj:
www.facebook.com

URL : https://www.valka.cz/Aero-L-39NG-t179851#697125 Verze : 0
L-39NG pro LOM Praha


Na Ministerstvu obrany ČR podepsali dne 14. listopadu 2022 představitelé společnosti AERO Vodochody AEROSPACE a státního podniku LOM PRAHA kontrakt na dodávku čtyř nových proudových letounů L-39NG pro základní a pokročilý výcvik pilotů Vzdušných sil Armády České republiky. Součástí smlouvy v celkové výšši kontraktu 2,1 miliardy Kč je i pozáruční podpora či vybavení. Dle smlouvy bude první letadlo dodáno 27 měsíců od začátku její účinnosti.


Z výše uvedené ceny je 1,3 miliardy za samotné letouny, zbylá část ceny spočívá v pořízení následujících produktů a služeb: speciální a výšková výstroj, prostředky pro přežití, úvodní výcvik pilotů a pozemního personálu, pozemní vybavení, náhradní díly a spotřební materiál, systémy pro plánování a rozbor letů a trenažér. Zároveň byla uzavřena opce na další 4 letouny.


Nový letoun L-39NG bude využíván pro základní, pokračovací a základní bojový výcvik, při kterém se pilot učí principům použití proudových letounů při plnění bojových úkolů. Pořizované letouny budou primárně sloužit pilotům Vzdušných sil Armády ČR, nicméně se s nimi počítá také pro výcvik pilotů dalších zemí v programu NATO Flight Training Europe (NFTE), v rámci něhož bylo pardubické Centrum leteckého výcviku již certifikováno jako jeden z prvních dvou schválených kampusů v Evropě.


Zdroj:
mocr.army.cz
www.novinky.cz
URL : https://www.valka.cz/Aero-L-39NG-t179851#709545 Verze : 1
První sériový letoun pro letectvo Vietnamu, reg. 2303.
Aero L-39NG - Zdroj:
https://www.facebook.com/photo/?fbid=632154655677475&set=a.522825423277066

Zdroj:
www.facebook.com

URL : https://www.valka.cz/Aero-L-39NG-t179851#731282 Verze : 0

Diskuse

Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více