Název: Name: | Aero C-103 | |
Originální název: Original Name: | Aero C-103 | |
Kategorie: Category: | dopravní letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1945-DD.MM.1950 Aero, továrna letadel, dr. Kabeš, Praha-Vysočany / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1945-DD.MM.1950 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 179 všech verzí (C-3/C-103) | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.06.1945 | |
Osádka: Crew: | C-103A: 2 + 9 C-103B: 3 + 6 C-103C: 3 + 7 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 3920 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 5400 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 21,28 m | |
Délka: Length: | 12,01 m | |
Výška: Height: | 3,93 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 46,00 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 117,4 kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | M-411R o vzletovém výkonu 427 kW/580 k dvoulistá dřevěná vrtule VH-411/V-24 | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 1094 l | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 350 km/h v ? m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 285 km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 10,4 min do 3000 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 7500 m | |
Dolet: Range: | 800 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | 1500 km | |
Výzbroj: Armament: | - | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | - po roce 1945 stavěná dopravní varianta Siebelu Si 204 D - armádou používány pod označením C-3D/D-44 | |
Zdroje: Sources: | Moravec, J. Aero C-3/C-103. L+K 1976/24-25. Němeček, V. Československá letadla 1945-1984, Naše Vojsko, Praha 1984. Fořt, František. Siebel našem letectvu. APKR č. 47/96 Křídla vlasti 1961/14. Zlínek 1992/04. |
URL : https://www.valka.cz/Aero-C-103-t8920#26573Verze : 0
...
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Aero-C-103-t8920#27114Verze : 0
Reklama
Poválečná výroba původních Si 204D pokračovala v letadlovém oddělení ČKD Praha, tak v Aero Vysočany.
A) pro civilní uživatele a export byla označena: C-103 (výrobní čísla od 101) - příklad: C-103.101
1) C-103C :
Letoun byl určen k dopravě osob a nákladů. Měl tříčlenou osádku, 7 cestujících na nečalouněných sedačkách.
(výrobní čísla od 201):
2) C-103B:
Letoun byl určen k dopravě osob. Měl tříčlenou osádku, 6 cestujících na čalouněných sedačkách.
a
3) C-103A (tzv. velkokapacitní)
Letoun byl určen k dopravě osob. Měl dvoučlenou osádku, 9 cestujících na čalouněných sedačkách.
Zavazadlový prostor byl v zadní části trupu, oddělen trupovou přepážkou.
Čs. letectvo používalo letouny s touto "úpravou" jako C-3D / D-44
Zdroj:
Fořt, František: "Siebel našem letectvu"; APKR č. 47/96
A) pro civilní uživatele a export byla označena: C-103 (výrobní čísla od 101) - příklad: C-103.101
1) C-103C :
Letoun byl určen k dopravě osob a nákladů. Měl tříčlenou osádku, 7 cestujících na nečalouněných sedačkách.
(výrobní čísla od 201):
2) C-103B:
Letoun byl určen k dopravě osob. Měl tříčlenou osádku, 6 cestujících na čalouněných sedačkách.
a
3) C-103A (tzv. velkokapacitní)
Letoun byl určen k dopravě osob. Měl dvoučlenou osádku, 9 cestujících na čalouněných sedačkách.
Zavazadlový prostor byl v zadní části trupu, oddělen trupovou přepážkou.
Čs. letectvo používalo letouny s touto "úpravou" jako C-3D / D-44
Zdroj:
Fořt, František: "Siebel našem letectvu"; APKR č. 47/96
URL : https://www.valka.cz/Aero-C-103-t8920#343143Verze : 1
Přední pohled na letoun.
Zdroj: http://www.consit.cz/sl/images/CD2/big/pl023.jpg
Zdroj: http://www.consit.cz/sl/images/CD2/big/pl023.jpg
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Aero-C-103-t8920#337121Verze : 0
C-103A OK-ZDJ výrobní číslo 216, na kterém 18. 5. 1948 ulétl do Anglie velitel Leteckého pluku 5 štkpt. Jaroslav Šodek.
http://www.vrtulnik.cz/mil/5.slp.htm
http://www.vrtulnik.cz/mil/5.slp.htm
www.cs-letectvi.cz
http://www.airwar.ru/enc/other/c3.html
Období | Studená válka [1946-1989] |
Výrobce | Aero |
Typ letounu | Aero C-103 |
Kamufláž | - |
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | 216 |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | OK-ZDJ |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Aero-C-103-t8920#432827Verze : 0
Aubi
MOD
Reklama
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.