Aero A-42

     
Název:
Name:
Aero A-42
Originální název:
Original Name:
Aero A-42
Kategorie:
Category:
bombardovací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1929-DD.MM.19RR Aero, továrna letadel, dr. Kabeš, Praha-Vysočany /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1929-DD.MM.19RR
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
2
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1929
Osádka:
Crew:
3
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
pevný
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2940 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
4740 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
20,80 m
Délka:
Length:
13,80 m
Výška:
Height:
4,35 m
Plocha křídla:
Wing Area:
54,00 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
80,5 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Isotta Fraschini Asso 1000 RV o výkonu 588 kW/800 k
Vrtule kovová třílistá
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
270 km/h v ? m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
250 km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
50 min do 5000 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
7000 m
Dolet:
Range:
1200 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
1x pevný 7,92mm kulomet vz.28
1x 7,92mm dvojkulomet vz.28 na hřbetu
1x spodní pohyblivý 7,92mm kulomet vz.28

16x 50 kg bomba v trupu
16x 20 kg bomba v trupu
2x 200 kg bomba pod trupem
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Konstruktér: Ing. Antonín Husník

Jednomotorový hornoplošník smíšené konstrukce s pevným podvozkem a ostruhou.
I přes velmi dobré výkony dosažené během zkoušek v létě 1930 (dosaženo 3 mezinárodních a 16 národních rekordů) nebyla sériová výroba tohoto typu nikdy zahájena. Během vojskových zkoušek bohužel letoun vykazoval tak velké množství závad, že od jeho dalšího vývoje bylo upuštěno.

Jen pro představu šlo mimo jiné o tyto chyby : chvění ocasních ploch, neschopnost ploché zatáčky,dlouhý start a přistání, snaha letounu stáčet se do strany, malá účinnost směrového kormidla a další.
Zdroje:
Sources:
V. Němeček, Československá letadla, Naše Vojsko, Praha 1968
J.Fidler a V.Sluka, Encyklopedie branné moci Republiky československé 1920-38, Libri 2006, ISBN 80-7277-256-2
V. Šorel, Letadla československých pilotů, Albatros 1986
Bittner, K., Krumbach J. Aero A-42, L+K 1965/15
URL : https://www.valka.cz/Aero-A-42-t8317#23815Verze : 0
...


URL : https://www.valka.cz/Aero-A-42-t8317#26643Verze : 0
Aero A-42 z bočního pohledu bez krytů kol

Zdroj



URL : https://www.valka.cz/Aero-A-42-t8317#336927Verze : 0
Aero A-42


Zdroj: Archiv Leteckého muzea v Dačících via facebook



URL : https://www.valka.cz/Aero-A-42-t8317#525524Verze : 0
MOD
banner 1 top banner 5 top banner 6 top

Rozpočet

Rozpočet valka.cz 2019 : 85.000,- Kč
Příjmy doposud : 64.741,- Kč

♡ Chci přispět

HLEDÁME NOVÉ KOLEGY

Server valka.cz neustále hledá nové kolegy, kteří jsou ochotni pomoci s rozvojem a doplňováním obsahu, koordinací a kontrolou práce, moderováním příspěvků a další činností. Neváhejte a zapojte se do tvorby valka.cz v duchu hesla Čtenáři sobě :)

Přidejte se k nám!