Název: Name: | Aero A-35 | |
Originální název: Original Name: | Aero A-35 | |
Kategorie: Category: | dopravní letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1929-DD.MM.19RR Aero, továrna letadel, dr. Kabeš, Praha-Vysočany / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1929-DD.MM.19RR | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 12 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.1928 podzim / autumn | |
Osádka: Crew: | 1+5 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1120 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 1900 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 14,52 m | |
Délka: Length: | 9,75 m | |
Výška: Height: | ? m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 28,70 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 66,2 kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Walter Castor II o výkonu 177 kW/240 k Vrtule dřevěná dvoulistá | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 197 km/h v ? m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 165 km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 21,5 min do 2000 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 3000 m | |
Dolet: Range: | 660 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | - | |
Uživatelské státy: User States: | - | |
Poznámka: Note: | Konstruktér: Ing. Antonín Husník Jednomotorový vzpěrový hornoplošník smíšené konstrukce s pevným podvozkem a ostruhou. Letoun byl původně projektován pro plánovaný přelet Atlantiku. Po zrušení tohoto přeletu, byl přepracován na dopravní a nabídnut Československým státním aeroliniím. Pět vyrobených strojů nalétalo během své služby v ČSA celkem 798028km. Stroje OK-ATK/ATZ patřící Baťovu leteckému oddělení byly v roce 1939 zabaveny Německem a přelétnuty do Luftpark Sagan-Küpper. | |
Zdroje: Sources: | V. Němeček, Československá letadla, Naše Vojsko, Praha 1968 V. Šorel, Letadla československých pilotů, Albatros 1986 ČSA čtenářům L+K, L+K 1995/03 |
URL : https://www.valka.cz/Aero-A-35-t8315#23813Verze : 0
http://www.airwar.ru/enc/cw1/aero35.html
OK-AUB byl zapsán do rejstříku 13. 10. 1930 a vyškrtnut 1. 4. 1938. Poslední dva roky byl používán Masarykovou leteckou ligou.
Období | - |
Výrobce | Aero |
Typ letounu | Aero A-35 |
Kamufláž | Civilní |
![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | 2 |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | OK-AUB |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.193R |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
OK-AUB byl zapsán do rejstříku 13. 10. 1930 a vyškrtnut 1. 4. 1938. Poslední dva roky byl používán Masarykovou leteckou ligou.
URL : https://www.valka.cz/Aero-A-35-t8315#432459Verze : 0
Aubi
MOD
Reklama
...
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Aero-A-35-t8315#26965Verze : 0
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.