Main Menu
User Menu
Reklama

Aero A-29

     
Název:
Name:
Aero A-29
Originální název:
Original Name:
Aero A-29
Kategorie:
Category:
jiná kategorie
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1926-DD.MM.1930 Aero, továrna letadel, dr. Kabeš, Praha-Vysočany /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1926-DD.MM.1930
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
9
První vzlet:
Maiden Flight:
05.10.1926
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
pevný
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
plováky
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1298 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1677 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
12,80 m
Délka:
Length:
9,00 m
Výška:
Height:
3,90 m
Plocha křídla:
Wing Area:
36,50 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
45,7 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Breitfeld-Daněk Perun II o výkonu 177 kW/240 k, později
Walter W-IV o výkonu 177 kW/240 k
Vrtule dřevěná dvoulistá
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
196 km/h v ? m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
150 km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
47,8 min do 5000 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
6700 m
Dolet:
Range:
600 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
1x kulomet Vickers vz. 09 ráže 7,7 mm
2x kulomet Lewis vz.15 ráže 7,7mm
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Konstruktér: Ing. Antonín Husník

Jednomotorový dvoumístný jednopříhradový dvojplošník smíšené konstrukce. Kostra trupu byla trubková svařovaná, kostra křídel dřevěná.
Tento plovákový letoun byl vyvinutý z Aera Ab-11 pro vlekání dělostřeleckých terčů v Boce Kotorské. U pěti kusů vyrobených v roce 1927 byl použit motor Perun II a u čtyř z roku 1930 motor W-IV. Tento typ dodnes drží národní výškový rekord ve své kategorii - 4675 m. Jako plovákový sloužil do roku 1936, kdy byl nahrazen Letovem Š-328V. Následně byly plováky nahrazeny podvozkem a letouny dosloužili v Letecké škole Prostějov.
Zdroje:
Sources:
Kaše, J, Pirič, V. První československá hydroplán Aero A-29, L+K 1992/06.
Němeček, V. Československá letadla, Naše Vojsko, Praha 1968.
Fidler J., Sluka, V. Encyklopedie branné moci Republiky československé 1920-38, Libri 2006, ISBN 80-7277-256-2.
URL : https://www.valka.cz/Aero-A-29-t8307#23804Verze : 0
...
Aero A-29 -


URL : https://www.valka.cz/Aero-A-29-t8307#26950Verze : 0