Název: Name: | Aero A-29 | |
Originální název: Original Name: | Aero A-29 | |
Kategorie: Category: | jiná kategorie | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1926-DD.MM.1930 Aero, továrna letadel, dr. Kabeš, Praha-Vysočany / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1926-DD.MM.1930 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 9 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 05.10.1926 | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | plováky | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1298 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 1677 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 12,80 m | |
Délka: Length: | 9,00 m | |
Výška: Height: | 3,90 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 36,50 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 45,7 kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Breitfeld-Daněk Perun II o výkonu 177 kW/240 k, později Walter W-IV o výkonu 177 kW/240 k Vrtule dřevěná dvoulistá | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 196 km/h v ? m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 150 km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 47,8 min do 5000 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 6700 m | |
Dolet: Range: | 600 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | 1x kulomet Vickers vz. 09 ráže 7,7 mm 2x kulomet Lewis vz.15 ráže 7,7mm | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | Konstruktér: Ing. Antonín Husník Jednomotorový dvoumístný jednopříhradový dvojplošník smíšené konstrukce. Kostra trupu byla trubková svařovaná, kostra křídel dřevěná. Tento plovákový letoun byl vyvinutý z Aera Ab-11 pro vlekání dělostřeleckých terčů v Boce Kotorské. U pěti kusů vyrobených v roce 1927 byl použit motor Perun II a u čtyř z roku 1930 motor W-IV. Tento typ dodnes drží národní výškový rekord ve své kategorii - 4675 m. Jako plovákový sloužil do roku 1936, kdy byl nahrazen Letovem Š-328V. Následně byly plováky nahrazeny podvozkem a letouny dosloužili v Letecké škole Prostějov. | |
Zdroje: Sources: | Kaše, J, Pirič, V. První československá hydroplán Aero A-29, L+K 1992/06. Němeček, V. Československá letadla, Naše Vojsko, Praha 1968. Fidler J., Sluka, V. Encyklopedie branné moci Republiky československé 1920-38, Libri 2006, ISBN 80-7277-256-2. |
URL : https://www.valka.cz/Aero-A-29-t8307#23804Verze : 0
...
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Aero-A-29-t8307#26950Verze : 0
Reklama
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.