Název: Name: | Aero A-26 | |
Originální název: Original Name: | Aero A-26 | |
Kategorie: Category: | bitevní letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1923-DD.MM.1923 Aero, továrna letadel, dr. Kabeš, Praha-Vysočany / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1923-DD.MM.1923 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 23 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.1923 | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 882 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 1196 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 12,30 m | |
Délka: Length: | 8,40 m | |
Výška: Height: | 2,95 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 38,4 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 31,2 kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | BMW IIIa o výkonu 136 kW/185 k¨ Vrtule dřevěná dvoulistá | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 158 km/h v ? m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 120 km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 37 min do 5000 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 6000 m | |
Dolet: Range: | 420 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | 1x kulomet Vickers vz.09 ráže 7,7mm (250 nábojů) 1x kulomet Lewis vz.15 ráže 7,7mm (300 nábojů) | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | Konstruktér: Ing. Antonín Vlasák, Ing. Antonín Husník Jednomotorový dvoumístný jednopříhradový dvojplošník smíšené konstrukce s pevným podvozkem a ostruhou. Předlohou tomuto letounu se stala konstrukce ing. Ernsta Heinkela Hansa-Brandenburg C.I série 26. Původně šlo o letoun určený k podpoře pozemního vojska, ale už v roce 1924 byl odzbrojen a převeden k cvičným letkám. Po vyřazení od armády v druhé polovině dvacátých let byl tento typ používán aerokluby a odbočkami Masarykovy letecké ligy. | |
Zdroje: Sources: | V. Němeček, Československá letadla, Naše Vojsko, Praha 1968 J.Fidler a V.Sluka, Encyklopedie branné moci Republiky československé 1920-38, Libri 2006, ISBN 80-7277-256-2 |
URL : https://www.valka.cz/Aero-A-26-t8306#23803Verze : 0
Aero A-26, OK-LIF, v úlohe práškovacieho lietadla na letisku Malacky, 1932.
zdroj: www.hao.cz
zdroj: www.hao.cz
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Aero-A-26-t8306#203719Verze : 0
Panzer
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.