Aero A-21

     
Název:
Name:
Aero A-21
Originální název:
Original Name:
Aero A-21
Kategorie:
Category:
cvičný letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1926-DD.MM.192R Aero, továrna letadel, dr. Kabeš, Praha-Vysočany /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1926-DD.MM.192R
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
6
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1926
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
pevný
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1018 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1328 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
12,80 m
Délka:
Length:
8,10 m
Výška:
Height:
3,10 m
Plocha křídla:
Wing Area:
36,50 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
35 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Breitfeld & Daněk Perun I o výkonu 136 kW/185 k
Vrtule dřevěná dvoulistá
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
170 km/h v ? m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
140 km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
21,3 min do 3000 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
6500 m
Dolet:
Range:
440 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
-
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Konstruktér: Ing. Antonín Husník

Jednomotorový dvoumístný jednopříhradový dvojplošník smíšené konstrukce s pevným podvozkem a ostruhou. Kostra trupu byla trubková svařovaná, kostra křídel dřevěná.
Tato verze Aera A-11N sloužila jako noční cvičné letadlo. Základním rozdílem byla montáž dvojího řízení a dvou přistávacích reflektorů pod spodním křídlem.
Zdroje:
Sources:
Němeček, V. Československá letadla 1918-1945, Naše Vojsko, Praha 1983.
Fidler, J. Sluka, V. Encyklopedie branné moci Republiky československé 1920-38, Libri 2006, ISBN 80-7277-256-2.
URL : https://www.valka.cz/Aero-A-21-t8301#23797Verze : 0
...


URL : https://www.valka.cz/Aero-A-21-t8301#26726Verze : 0
V úpravě pro přistání na sněhu s lyžemi

Zdroj



URL : https://www.valka.cz/Aero-A-21-t8301#336916Verze : 0
Diskuse
V letech 1926-27 bylo přestavěno šest kusů Aero A-21 na cvičnou variantu Aero A-125.
URL : https://www.valka.cz/Aero-A-21-t8301#164180Verze : 0
Pokud někdo může předložit nějaký důkaz o této přestavbě prosím poskytněte jej. Trochu zarážejicí na celé věci je, že obě letadla vznikla ve stejný rok, obě měla stejný motor a obě byli cvičná - proč tedy armáda předělávala všech 6 vyrobených kusů A-21 na A-125 ?


Z J. Fidlerem jakožto autorem zdroje ze kterého Standa vycházel jsem toto konzultoval a asi i jeho by zajímalo zda se najde někdo kdo do tohoto problému vnese trochu více jasno.
URL : https://www.valka.cz/Aero-A-21-t8301#249331Verze : 0
banner 1 top banner 5 top banner 6 top

Rozpočet

Rozpočet valka.cz 2019 : 85.000,- Kč
Příjmy doposud : 64.741,- Kč

♡ Chci přispět

HLEDÁME NOVÉ KOLEGY

Server valka.cz neustále hledá nové kolegy, kteří jsou ochotni pomoci s rozvojem a doplňováním obsahu, koordinací a kontrolou práce, moderováním příspěvků a další činností. Neváhejte a zapojte se do tvorby valka.cz v duchu hesla Čtenáři sobě :)

Přidejte se k nám!