Název: Name: | Aero A-21 | |
Originální název: Original Name: | Aero A-21 | |
Kategorie: Category: | cvičný letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1926-DD.MM.192R Aero, továrna letadel, dr. Kabeš, Praha-Vysočany / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1926-DD.MM.192R | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 6 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.1926 | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1018 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 1328 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 12,80 m | |
Délka: Length: | 8,10 m | |
Výška: Height: | 3,10 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 36,50 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 35 kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Breitfeld & Daněk Perun I o výkonu 136 kW/185 k Vrtule dřevěná dvoulistá | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 170 km/h v ? m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 140 km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 21,3 min do 3000 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 6500 m | |
Dolet: Range: | 440 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | - | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | Konstruktér: Ing. Antonín Husník Jednomotorový dvoumístný jednopříhradový dvojplošník smíšené konstrukce s pevným podvozkem a ostruhou. Kostra trupu byla trubková svařovaná, kostra křídel dřevěná. Tato verze Aera A-11N sloužila jako noční cvičné letadlo. Základním rozdílem byla montáž dvojího řízení a dvou přistávacích reflektorů pod spodním křídlem. | |
Zdroje: Sources: | Němeček, V. Československá letadla 1918-1945, Naše Vojsko, Praha 1983. Fidler, J. Sluka, V. Encyklopedie branné moci Republiky československé 1920-38, Libri 2006, ISBN 80-7277-256-2. |
URL : https://www.valka.cz/Aero-A-21-t8301#23797Verze : 0
...
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Aero-A-21-t8301#26726Verze : 0
Reklama
V úpravě pro přistání na sněhu s lyžemi
Zdroj
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Aero-A-21-t8301#336916Verze : 0
V letech 1926-27 bylo přestavěno šest kusů Aero A-21 na cvičnou variantu Aero A-125.
URL : https://www.valka.cz/Aero-A-21-t8301#164180Verze : 0
Pokud někdo může předložit nějaký důkaz o této přestavbě prosím poskytněte jej. Trochu zarážejicí na celé věci je, že obě letadla vznikla ve stejný rok, obě měla stejný motor a obě byli cvičná - proč tedy armáda předělávala všech 6 vyrobených kusů A-21 na A-125 ?
Z J. Fidlerem jakožto autorem zdroje ze kterého Standa vycházel jsem toto konzultoval a asi i jeho by zajímalo zda se najde někdo kdo do tohoto problému vnese trochu více jasno.
Z J. Fidlerem jakožto autorem zdroje ze kterého Standa vycházel jsem toto konzultoval a asi i jeho by zajímalo zda se najde někdo kdo do tohoto problému vnese trochu více jasno.
URL : https://www.valka.cz/Aero-A-21-t8301#249331Verze : 0
Reklama
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.