Název: Name: | Aero A-18 | |
Originální název: Original Name: | Aero A-18 | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.06.1923-DD.08.1923 Aero, továrna letadel, dr. Kabeš, Praha-Vysočany / | |
Období výroby: Production Period: | DD.06.1923-DD.08.1923 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 20 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.03.1923 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 637 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 963 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 7,65 m | |
Délka: Length: | 6,00 m | |
Výška: Height: | 2,6 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 15,93 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 54,2 kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | BMW IIIa o výkonu 136 kW/185 k Vrtule dřevěná dvoulistá | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 100 l | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 229 km/h v ? m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 195 km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 8,5 min do 5000 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 8000 m | |
Dolet: Range: | 400 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | 2x kulomet Vickers vz. 09 ráže 7,7 mm (500 nábojů) | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | konstruktér: Antonín Husník | |
Zdroje: Sources: | Sýkora, Petr. Aero A-18, A-18b a A-18c, L+K 1993/08-11. Němeček, V. Československá letadla, Naše Vojsko, Praha 1968. Fidler J., Sluka, V. Encyklopedie branné moci Republiky československé 1920-38, Libri 2006, ISBN 80-7277-256-2. V. Šorel, Letadla československých pilotů, Albatros 1986. |
URL : https://www.valka.cz/Aero-A-18-t8297#23793Verze : 0
Jednomístný jednomotorový stíhací letoun smíšené konstrukce, podvozek záďového typu s ostruhou.
Letoun byl z armády vyřazen v květnu 1931. Od této konstrukce vznikly dva závodní speciály Aero A-18B a Aero A-18C.
Letoun byl z armády vyřazen v květnu 1931. Od této konstrukce vznikly dva závodní speciály Aero A-18B a Aero A-18C.
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Aero-A-18-t8297#26642Verze : 0
Letouny Aero A-18 krátce před vzletem. A-18 byl prvním stíhacím strojem továrny Aero.
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Aero A-18 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Aero-A-18-t8297#211056Verze : 0
buko1
MOD
Aero A-18.5 v barvách Leteckého pluku 2, Vojenské letecké muzeum, Praha-Kbely, říjen 2011. Jedná se o rekonstrukci, která vznikla v letech 1985 až 1986 v Leteckých opravnách Trenčín na základě tovární dokumentace a původních dílů.
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Aero A-18 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Aero A-18 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Aero-A-18-t8297#433462Verze : 0
Martin Smíšek
MOD
Dnes je ve Staré Aerovce.
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Aero A-18 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Aero-A-18-t8297#584915Verze : 0
Aubi
MOD
Letoun Aero A-18.5 tak jak je vystaven ve Staré Aerovce.
Foto vlastní
Foto vlastní
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Aero A-18 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Foto vlastní
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Aero A-18 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Foto vlastní
URL : https://www.valka.cz/Aero-A-18-t8297#602078Verze : 0
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.