Aero A-18

     
Název:
Name:
Aero A-18
Originální název:
Original Name:
Aero A-18
Kategorie:
Category:
stíhací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.06.1923-DD.08.1923 Aero, továrna letadel, dr. Kabeš, Praha-Vysočany /
Období výroby:
Production Period:
DD.06.1923-DD.08.1923
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
20
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.03.1923
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
pevný
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
637 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
963 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
7,65 m
Délka:
Length:
6,00 m
Výška:
Height:
2,6 m
Plocha křídla:
Wing Area:
15,93 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
54,2 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
BMW IIIa o výkonu 136 kW/185 k
Vrtule dřevěná dvoulistá
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
100 l
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
229 km/h v ? m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
195 km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
8,5 min do 5000 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
8000 m
Dolet:
Range:
400 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
2x kulomet Vickers vz. 09 ráže 7,7 mm (500 nábojů)
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
konstruktér: Antonín Husník
Zdroje:
Sources:
Sýkora, Petr. Aero A-18, A-18b a A-18c, L+K 1993/08-11.
Němeček, V. Československá letadla, Naše Vojsko, Praha 1968.
Fidler J., Sluka, V. Encyklopedie branné moci Republiky československé 1920-38, Libri 2006, ISBN 80-7277-256-2.
V. Šorel, Letadla československých pilotů, Albatros 1986.
URL : https://www.valka.cz/Aero-A-18-t8297#23793Verze : 0
Jednomístný jednomotorový stíhací letoun smíšené konstrukce, podvozek záďového typu s ostruhou.
Letoun byl z armády vyřazen v květnu 1931. Od této konstrukce vznikly dva závodní speciály Aero A-18B a Aero A-18C.


URL : https://www.valka.cz/Aero-A-18-t8297#26642Verze : 0
Letouny Aero A-18 krátce před vzletem. A-18 byl prvním stíhacím strojem továrny Aero.


URL : https://www.valka.cz/Aero-A-18-t8297#211056Verze : 0
MOD
Aero A-18.5 v barvách Leteckého pluku 2, Vojenské letecké muzeum, Praha-Kbely, říjen 2011. Jedná se o rekonstrukci, která vznikla v letech 1985 až 1986 v Leteckých opravnách Trenčín na základě tovární dokumentace a původních dílů.




URL : https://www.valka.cz/Aero-A-18-t8297#433462Verze : 0
MOD
Dnes je ve Staré Aerovce.


URL : https://www.valka.cz/Aero-A-18-t8297#584915Verze : 0
MOD
Letoun Aero A-18.5 tak jak je vystaven ve Staré Aerovce.

Foto vlastní

Foto vlastní
URL : https://www.valka.cz/Aero-A-18-t8297#602078Verze : 0
banner 1 top banner 5 top banner 6 top

Rozpočet

Rozpočet valka.cz 2019 : 85.000,- Kč
Příjmy doposud : 64.741,- Kč

♡ Chci přispět

HLEDÁME NOVÉ KOLEGY

Server valka.cz neustále hledá nové kolegy, kteří jsou ochotni pomoci s rozvojem a doplňováním obsahu, koordinací a kontrolou práce, moderováním příspěvků a další činností. Neváhejte a zapojte se do tvorby valka.cz v duchu hesla Čtenáři sobě :)

Přidejte se k nám!