Název: Name: | Aero A-11HS | |
Originální název: Original Name: | Aero A-11HS | |
Kategorie: Category: | bitevní letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1927-DD.MM.192R Aero, továrna letadel, dr. Kabeš, Praha-Vysočany / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1927-DD.MM.192R | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 8 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.RRRR | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 989 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 1514 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 12,80 m | |
Délka: Length: | 8,12 m | |
Výška: Height: | ? m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 36,50 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Hispano-Suiza 8Fd o výkonu 221 kW/300 k Vrtule dřevěná dvoulistá | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 218 km/h v ? m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | ? m | |
Dolet: Range: | ? km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | 1x kulomet Vickers vz. 09 ráže 7,7 mm 2x kulomet Lewis vz.15 ráže 7,7mm | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | Konstruktér: Ing. Antonín Husník Jednomotorový dvoumístný jednopříhradový dvojplošník smíšené konstrukce s pevným podvozkem a ostruhou. Kostra trupu byla trubková svařovaná, kostra křídel dřevěná. Tato motorová verze Aera A-11, byla prodána v počtu 8ks Finské armádě, která jej používala jako bitevní. | |
Zdroje: Sources: | V. Němeček, Československá letadla, Naše Vojsko, Praha 1968 http://fi.wikipedia.org/wiki/Aero_A-11 |
URL : https://www.valka.cz/Aero-A-11HS-t63654#249171Verze : 0
Na základe úspešnej medzinárodnej prezentácie Aero A-11 resp. Aero Ab-11 získala továreň Aero zahraničnú objednávku. Fínsko si objednalo 8 kusov lietadiel. Fínské stroje dostali továrne označenie Aero A-11HS a boli vybavené silnejšími motormi Hispano-Suiza 8Fb o výkone 300 koní. Na základe toho ich prezývali "Hispano-Aero". Uvedené motory však boli ťažšie, čo spôsobilo mierne narušenie letových vlastností. Fíni ich ako bojové lietadlá zaradili do stavu pozemného letectva v roku 1927, ale na základe uvedeného ich už v roku 1929 nahradili novším Aero A-32. Fínske letectvo ich potom používalo ako cvičné lietadlá až do roku 1939. Stroje dostali vo Fínsku evidenčné čísla AE-41 až AE-48, pričom stroj AE-47 sa ako jediný dochovaný nachádza v leteckom múzeu v Kuorevesi.
zdroj: http://www.vinar.cz/mitte/a11fin.htm
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Aero-A-11HS-t63654#227053Verze : 0
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.