Aero A-102

     
Název:
Name:
Aero A-102
Originální název:
Original Name:
Aero A-102
Kategorie:
Category:
stíhací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1934-DD.MM.1934 Aero, továrna letadel, dr. Kabeš, Praha-Vysočany /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1934-DD.MM.1934
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1934
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
pevný
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1478 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
2036 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
11,50 m
Délka:
Length:
7,30 m
Výška:
Height:
? m
Plocha křídla:
Wing Area:
18,50 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
110 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Walter 14Kfs Mistral Major o výkonu 588 kW/800 k
třílistá kovová vrtule
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
434 km/h v ? m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
356 km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
5,8 min do 5000 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
10000 m
Dolet:
Range:
670 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
4x kulomet vz.30 ráže 7,92 mm v křídlech
Uživatelské státy:
User States:
-
Poznámka:
Note:
Konstruktér: ing. Antonín Husník

Jednomotorový vzpěrový hornoplošník smíšené konstrukce, pevný podvozek záďového typu.
Vývoj tohoto typu začal v roce 1932, kdy byl navržen jako dvojplošník pro soutěž Ministerstva národní obrany na dodávku stíhacího letadla. Po neúspěchu (vyhrála Avie B-34), byl projekt přepracován nejdříve na dolnoplošník a poté na vzpěrový hornoplošník. Bohužel ani výkony dosažené při letových zkouškách prototypu nevedly k objednání série. Přednost v té době dostala Avia s modernější konstrukcí dolnoplošníku B-35
Zdroje:
Sources:
V. Němeček, Československá letadla, Naše Vojsko, Praha 1968
URL : https://www.valka.cz/Aero-A-102-t3757#12273Verze : 0
...




URL : https://www.valka.cz/Aero-A-102-t3757#26709Verze : 0
https://www.aviastar.org/air/czech/aero_a-102.php



URL : https://www.valka.cz/Aero-A-102-t3757#433239Verze : 0
MOD
banner 1 top banner 5 top banner 6 top

Rozpočet

Rozpočet valka.cz 2019 : 85.000,- Kč
Příjmy doposud : 64.741,- Kč

♡ Chci přispět

HLEDÁME NOVÉ KOLEGY

Server valka.cz neustále hledá nové kolegy, kteří jsou ochotni pomoci s rozvojem a doplňováním obsahu, koordinací a kontrolou práce, moderováním příspěvků a další činností. Neváhejte a zapojte se do tvorby valka.cz v duchu hesla Čtenáři sobě :)

Přidejte se k nám!