Název: Name: | Aero A-101 | |
Originální název: Original Name: | Aero A-101 | |
Kategorie: Category: | bombardovací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1935-DD.MM.193R Aero, továrna letadel, dr. Kabeš, Praha-Vysočany / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1935-DD.MM.193R | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 30 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 12.12.1934 | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 2500 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 4260 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 17,00 m | |
Délka: Length: | 12,09 m | |
Výška: Height: | 3,86 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 57,10 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 76,3 kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Praga Isotta Fraschini Asso 1000 RV o výkonu 588 kW/800 k Vrtule dřevěná dvoulistá | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 265 km/h v ? m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 30 min do 4500 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 5600 m | |
Dolet: Range: | 845 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | 3x kulomet vz. 30 ráže 7,92 mm (720 nábojů) (2x pilotní, 1x pozorovatel) 600 kg bomb fotokamera A-II-30 (případně A-III-30) | |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | konstruktér: Ing. Antonín Husník | |
Zdroje: Sources: | V. Němeček, Československá letadla, Naše Vojsko, Praha 1968 J.Fidler a V.Sluka, Encyklopedie branné moci Republiky československé 1920-38, Libri 2006, ISBN 80-7277-256-2 |
URL : https://www.valka.cz/Aero-A-101-t8320#23818Verze : 0
Jednomotorový dvoumístný bombardovací dvojplošník smíšené konstrukce, podvozek záďového typu s ostruhou, motorová varianta Aera A-100. Letoun vznikl na základě požadavku Ministerstva národní obrany, které tak chtělo upotřebit již nakoupené motory.
Začátkem roku 1937 bylo 28 kusů tohoto typu zgenerálkováno a prodáno Estonsku, které však působilo pouze jako prostředník při jejich prodeji republikánské vládě Španělska. Zhruba polovina těchto letounů byla ukořistěná nacionalistickým letectvem, které je používalo jako cvičné až do poloviny 50. let.
Začátkem roku 1937 bylo 28 kusů tohoto typu zgenerálkováno a prodáno Estonsku, které však působilo pouze jako prostředník při jejich prodeji republikánské vládě Španělska. Zhruba polovina těchto letounů byla ukořistěná nacionalistickým letectvem, které je používalo jako cvičné až do poloviny 50. let.
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Aero-A-101-t8320#26688Verze : 0
Reklama
a z druhé strany (zprava ... vlastně i z leva - republikánská strany fronty
)

Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Aero-A-101-t8320#47218Verze : 0
Vážení,
na netu se objevily dvě fotografie z leteckého vrakoviště v polském Deblinu po zakončení polsko-německé války v září 1939. Zdá se mi, že na dvou z nich by mohly být záběry Aera A-101. Jak se mohl dostat do Polska? Vím, že na Aeru A-101 č.15 dne 7. června 1939 uprchli z Piešťan do Polska dva slovenští letci. Možná se jedná o tento stroj i když taktické číslo 4 (14?) tomu neodpovídá. Je možné, že Poláci zařadili tento stroj do stavu nějaké cvičné jednotky a taktické číslo přepsali. Ovšem skutečnost, že nepřemalovali výsostné znaky tuto doměnku nepodporuje. Může někdo přidát více informací o tomto konkrétním stroji?
na netu se objevily dvě fotografie z leteckého vrakoviště v polském Deblinu po zakončení polsko-německé války v září 1939. Zdá se mi, že na dvou z nich by mohly být záběry Aera A-101. Jak se mohl dostat do Polska? Vím, že na Aeru A-101 č.15 dne 7. června 1939 uprchli z Piešťan do Polska dva slovenští letci. Možná se jedná o tento stroj i když taktické číslo 4 (14?) tomu neodpovídá. Je možné, že Poláci zařadili tento stroj do stavu nějaké cvičné jednotky a taktické číslo přepsali. Ovšem skutečnost, že nepřemalovali výsostné znaky tuto doměnku nepodporuje. Může někdo přidát více informací o tomto konkrétním stroji?
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Aero-A-101-t8320#319925Verze : 0
stary
MOD
Reklama
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.