Aeritalia G.91R/3

Fiat G.91R/3
     
Název:
Name:
Fiat G.91R/3 Fiat G.91R/3
Originální název:
Original Name:
Fiat G.91R/3
Kategorie:
Category:
stíhací-bombardovací letoun fighter-bomber aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1960-DD.MM.196R Fiat SpA, Divisione Aviazione, Caselle Torinese
DD.07.1961-DD.05.1966 Dornier-Werke GmbH, Oberpfaffenhofen /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1960-DD.MM.1966
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
50 Fiat
295 Dornier
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
3100 kg 6834 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
? kg ? lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
5850 kg 12897 lb
Rozpětí:
Wingspan:
8,56 m 28ft 1in
Délka:
Length:
10,29 m 33ft 9,12in
Výška:
Height:
4,00 m 13ft 1,47in
Plocha křídla:
Wing Area:
16,42 m2 176.74 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
jednoproudový turbojet
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Bristol Siddeley Orpheus Mk.803-02 o tahu 22,24 kN Bristol Siddeley Orpheus Mk.803-02, thrust 5000 lb
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
1600 l
2x 260 nebo 520 l přídavná nádrž
352 Imp gal / 423 US gal
2x 57 Imp gal / 69 US gal or 114 Imp gal / 137 US gal drop tank
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
1080 km/h v 1520 m 671.1 mph in 4987 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
30.5 m/s 6003.9 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
7,5 min do 8000 m 7,5 min to 26247 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
12000 m 39370 ft
Dolet:
Range:
278 km 172.7 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
1840 km 1143.3 mi
Výzbroj:
Armament:
2x kanon DEFA 552 ráže 30 mm, 125 nábojů každý


4x 250kg puma nebo
4x raketomet LAU-3A, LAU-32B/A nebo LAU-51A
2x 30 mm DEFA 552 cannon, 125 rpg


4x 500 lb bomb or
4x LAU-3A, LAU-32B/A or LAU-51A rocket launcher
Uživatelské státy:
User States:


Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Wache, Siegfried. Fiat G.91 R.3 1960-1968, Flugzeuge der Bundeswehr Nr.29. Pe-Com Datentechnik, Rintein 1997.
Caruana, Richard C. Fiat G.91, Warpaint Series No.48. Warpaint Books, Bletchley 2004. ISBN X9999-00480.
Špaček, Jaroslav. Fiat G.9 "Gina", HPM 2004/05-06.
URL : https://www.valka.cz/Aeritalia-G-91R-3-t50524#519416 Verze : 0
Aeritalia G91R/3

Na fotografiích jsou G91R/3 německých a portugalských vzdušných sil:
Aeritalia G.91R/3 -


Aeritalia G.91R/3 -


Aeritalia G.91R/3 -


URL : https://www.valka.cz/Aeritalia-G-91R-3-t50524#194072 Verze : 0
Jedna "Gina" v provedení R/3 (taktické označení 32+15), která kdysi létala v barvách průzkumné eskadry Aufklärungsgeschwader 54 a jejích následovníků. Tato jednotka byla zřízena v dubnu 1962 v Erdingu, přičemž se současně jednalo i o první jednotku Luftwaffe vybavenou typem G91R/3. V září 1964 je AG 54 rozpuštěna a na jejím základě vzniká lehká bitevní eskadra LeKG 43 (Leichtes Kampfgeschwader 43). "Giny" v jejích barvách létaly až do roku 1981, kdy se jednotka přezbrojila na typ Alpha Jet. (©Radek Havelka)


URL : https://www.valka.cz/Aeritalia-G-91R-3-t50524#194131 Verze : 0
Tak tohle bylo namontované na G-91 R-3 vystavené na letišti v Gatowě, letoun působil u Waffenschule 50 pro vlekání terčů.
Aeritalia G.91R/3 -


URL : https://www.valka.cz/Aeritalia-G-91R-3-t50524#45689 Verze : 0
Zblízka to vypadalo takhle:
červený nosník byl upevněný k vnějšímu závěsníku
to černé těleso se patrně vlekalo na struně za letounem
Aeritalia G.91R/3 -


URL : https://www.valka.cz/Aeritalia-G-91R-3-t50524#45709 Verze : 0
Nosník přecházel nahoru do druhého podobného, který s ním byl rovnoběžný, s odtokovou hranou křídla to celé spojené nebylo
koš sloužil pravděpodobně k usměrnění černého tělesa při jeho zpětném navíjení k letounu
Aeritalia G.91R/3 -


URL : https://www.valka.cz/Aeritalia-G-91R-3-t50524#45712 Verze : 0
Černé těleso mělo kapkovitý tvar se čtyřmi stabilizátory spojenými plechovým prstencem
Aeritalia G.91R/3 -


Aeritalia G.91R/3 -


URL : https://www.valka.cz/Aeritalia-G-91R-3-t50524#45714 Verze : 0
Na vnitřním závěsníku byl:
pravděpodobně naviják Confused: poháněný náporem vzduchu
z něho (z boku) vycházela struna, která procházela dovnitř nosníku (je vidět na obrázku)


teoreticky mohlo jít o vlečný terč
Aeritalia G.91R/3 -


URL : https://www.valka.cz/Aeritalia-G-91R-3-t50524#45721 Verze : 0
Militärhistorisches Museum der Bundeswehr - Flugplatz Berlin-Gatow, 2015, vlastni foto
Aeritalia G.91R/3 -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

Aeritalia G.91R/3 -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

Aeritalia G.91R/3 -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

Aeritalia G.91R/3 -


URL : https://www.valka.cz/Aeritalia-G-91R-3-t50524#534316 Verze : 0
.
Aeritalia G.91R/3 -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

Aeritalia G.91R/3 -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

Aeritalia G.91R/3 -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Aeritalia-G-91R-3-t50524#534414 Verze : 1
.
Aeritalia G.91R/3 -


Aeritalia G.91R/3 -


URL : https://www.valka.cz/Aeritalia-G-91R-3-t50524#534467 Verze : 1
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více