Main Menu
User Menu

AUT - Pionierpanzer 4KH7FA-Pi (lehký ženijní tank)

     
Název:
Name:
Pionierpanzer 4KH7FA-Pi
Originální název:
Original Name:
Pionierpanzer 4KH7FA-Pi
Kategorie:
Category:
lehký ženijní tank
Výrobce:
Producer:
Steyer-Daimler-Puch AG, Vídeň
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1984-DD.MM.RRRR
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
21
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
4
Technické údaje:
Technical Data:
 
Bojová hmotnost:
Combat Weight:
22300 kg
Celková délka:
Overall Length:
7490 mm
Celková šířka:
Overall Width:
2500 mm
Celková výška:
Overall Height:
2800 mm
Světlá výška:
Ground Clearance:
400 mm
Pancéřování:
Armour:
?
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
6-válcový vodou chlazený čtyřtaktní vznětový motor Steyr 7FA přeplňovaný turbodmychadlem.
Výkon:
Power:
240 kW při 2300 ot/min
Převodové ústrojí:
Transmission:
Mechanická převodovka typu 6HP600
se 6 rychlostními stupni pro jízdu vpřed a 1 vzad.
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
65 km/h
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
? km/h
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
600 km
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
? km
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Svah:
Gradient:
32 °
Boční náklon:
Side Slope:
18 °
Překročivost:
Trench Crossing:
2,1 m
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
0,8 m
Brodivost:
Fording Depth:
1,0 m
Nástavba:
Superstructure:
Dvoudílné rameno bagru s lopatovou lžící, maximální pracovní hloubkou 2,2 m a pracovním rozsahem 234 stupňů.


Naviják o tažné síle 80 kN (8000 kg),
s délkou lana 60 m a průměrem lana 16 mm.


Hydraulická dozerová radlice
o výkonu 190 m3/h, šířce 3000 mm a výšce 900 mm.


Souprava zemního vrtáku o průměru 350 mm.


Souprava ženijního náloživa k provádění trhacích prací malého rozsahu.


Souprava pro svařování a řezání elektrickým obloukem.


2 kusy tažné tyče a souprava kladek k navijáku.
Výzbroj:
Armament:
12,7 mm kulomet M2HB s 1500 ks náboji
Uživatelské státy:
User States:

Poznámka:
Note:
Celková šířka:
- při práci 3000 mm,
Celková výška:
- při práci 3150 mm,


Měrný výkon 10,76 kW/t.
Zdroje:
Sources:
Zdroje:
Ing. Miloš Soukup Moderní vojenská technika Tanky 5. díl, vydala Military Systém Line s.r.o jako první vydání v roce 1999, ISBN 80-902669-1-6.
www.armyrecognition.com
URL : https://www.valka.cz/AUT-Pionierpanzer-4KH7FA-Pi-lehky-zenijni-tank-t83904#404924Verze : 0
Vývoj


lehkého ženijního tanku Pionierpanzer 4KH7FA-Pi byl zahájen v roce 1976. Do služby v ženijních jednotkách rakouské armády je zařazen od roku 1988. Rakouská armáda má ve výzbroji ženijních jednotek 19 kusů tohoto vozidla. Podle některých zdrojů byly vyrobeny 2 kusy na zakázku pro tuniskou armádu. Výroba Pionierpanzer 4KH7FA-Pi už nepokračuje.



Určení


Vozidlo je určeno k provádění ženijních prací v sestavě bojových jednotek rakouské armády, odstraňování zátarasů a následků živelných pohrom, k odstraňování silničních zátarasů, uvolňování komunikací, údržbě cest v prostoru působení jednotek a provádění zemních prací.



Popis


Vozidlo bylo konstruováno na podvozku stíhače tanků SK 105 Kürassier a nástavba je z podstatné části převzata z typu Bergepanzer 4KH7FA-SB 20 GREIF (lehký ženijní vyprošťovací tank).
Rozdíl mezi vozidly je v konstrukci dvoudílného výložníku, který je u typu Pionierpanzer 4KH7FA-Pi určen především pro zemní práce a bagrování, i když nouzově může být lopatová lžíce nahrazena hákem na zvedání břemen. Dalším rozdílem mezi vozidly je velikost a konstrukce dozerové radlice, která je u typu Pionierpanzer 4KH7FA-Pi širší a má větší objem. Dále ve speciálním vybavení vozidla Pionierpanzer 4KH7FA-Pi přibyla souprava zemního vrtáku o průměru 350 mm a byla snížena tažná síla navijáku z 20 t na 8 t. Tyto úpravy činí z vozila Pionierpanzer 4KH7FA-Pi čistě ženijní prostředek, na rozdíl od typu Bergepanzer 4KH7FA-SB 20 GREIF, který povahou svého vybavení může plnit i úkoly technického a opravárenského zabezpečení.


Podvozek vozidla se skládá z pěti pojezdových kol na každé straně korby, doplněných hnacím kolem vzadu a kolem napínacím vpředu. První a poslední pár pojezdových kol je vybaven hydraulickými tlumiči. Podvozek je dále vybaven nosnými kladkami po třech na každé straně korby.
V přední části korby je instalována hydraulicky ovládaná dozerová radlice, určená ke odstraňování zátarasů, uvolňování komunikací, zemním pracem a ukotvení vozidla při vyprošťování uvázlé techniky, odstraňování překážek z cest a strhávání trosek budov pomocí bagru nebo navijáku.
Korba je svařena z ocelových plátů a poskytuje osádce ochranu proti střelám do ráže 7,62 mm a střepinám z ručních granátů. Původní věž s kanónem ráže 105 mm byla nahrazena robustní svařovanou nástavbou s pracovním prostorem pro čtyřčlennou osádku. Prostor osádky je přístupný dvěma dveřmi na levé straně korby a dvěma příklopy na stropě korby.


Motorový prostor se nachází v zadní části korby. Vozidlo pohání 6válcový vodou chlazený čtyřtaktní vznětový motor Steyr 7FA přeplňovaný turbodmychadlem o výkonu 240 kW (320 ks). Nad motorovým prostorem se nachází speciální plošina se schránkami na nářadí, náhradní díly a speciální vybavení.
V pravé přední části korby je umístěna otočná plošina dvoudílného ramena bagru. Rameno bagru ve složeném stavu zabírá celou pravou vnější část nástavby. Má pracovní rozsah 234 stupňů a je vybaveno lopatovou lžící s maximální pracovní hloubkou 2,2 m. Je určeno k úpravám terénu, strhávání trosek budov a nakládání sypkých materiálů. Dočasně lze lopatovou lžíci nahradit jeřábovým hákem.
Hlavní naviják o tažné síle 8 tun se nachází ve spodní části předního čela korby. Je určen k odklízení překážek z cest, spadlých stromů, strhávání trosek a vyprošťování lehčích kusů automobilní techniky.


Vozidlo je vyzbrojeno 12,7 mm kulometem M2HB, lafetovaným na příklopu velitele, určeným pro vlastní ochranu vozidla před živou silou protivníka a nízko letícími cíli. Pro vytvoření dýmové clony je vozidlo vybaveno čtyřmi vrhači dýmových granátů. Vezený palebný průměr činí 1500 kusů 12,7 mm nábojů do kulometu.


Prostor osádky je vybaven ventilačním zařízením a nezávislým topením. Motorový prostor je vybaven protipožárním systémem, který může být spuštěn automaticky nebo manuálně. Vozidlo není vybaveno filtroventilačním systémem proti ZHN.




Speciální vybavení vozidla:


- dvoudílné rameno bagru s lopatovou lžící, maximální pracovní hloubkou 2,2 m a pracovním rozsahem 234 stupňů,
- naviják o tažné síle 80 kN (8 tun), s délkou lana 60 m a průměrem lana 16 mm,
- hydraulická dozerová radlice o výkonu 190 m3/h, šířce 3 000 mm a výšce 900 mm,
- souprava zemního vrtáku o průměru 350 mm,
- souprava ženijního náloživa k provádění trhacích prací malého rozsahu, uložena ve schránce na speciální plošině nad motorovým prostorem,
- souprava pro svařování a řezání elektrickým obloukem,
- 2 kusy tažné tyče,
- souprava kladek k navijáku




Zdroje:
Ing. Miloš Soukup Moderní vojenská technika Tanky 5. díl, vydala Military Systém Line s.r.o jako první vydání v roce 1999, ISBN 80-902669-1-6.
www.armyrecognition.com

AUT - Pionierpanzer 4KH7FA-Pi (lehký ženijní tank) - (Bundesheer)

(Bundesheer)
AUT - Pionierpanzer 4KH7FA-Pi (lehký ženijní tank) - (Bundesheer)

(Bundesheer)
AUT - Pionierpanzer 4KH7FA-Pi (lehký ženijní tank) - (Bundesheer)

(Bundesheer)
URL : https://www.valka.cz/AUT-Pionierpanzer-4KH7FA-Pi-lehky-zenijni-tank-t83904#307706Verze : 0