AUT - Bergepanzer 4KH7FA-SB 20 Greif (lehký ženijní vyprošťovací tank)
Bergepanzer 4KH7FA-SB 20 Greif
Název: Name: | Bergepanzer 4KH7FA-SB 20 Greif | |
Originální název: Original Name: | Bergepanzer 4KH7FA-SB 20 Greif | |
Kategorie: Category: | lehký ženijní vyprošťovací tank | |
Výrobce: Producer: | Steyr-Daimler-Puch AG Rakousko | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1976-DD.MM.1977 DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR DD.MM.1999-DD.MM.2000 - zakázka pro armády Botswany a Brazílie, - .on.ract-fo. t.e ar ies of Botswana and Brazil, | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | ? | |
Prototyp vyroben: Prototype Built: | DD.MM.1974 | |
Osádka: Crew: | 4 | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Bojová hmotnost: Combat Weight: | 19800 kg | |
Celková délka: Overall Length: | 6705 mm | |
Celková šířka: Overall Width: | 2500 mm | |
Celková výška: Overall Height: | 2740 mm | |
Světlá výška: Ground Clearance: | 400 mm | |
Pancéřování: Armour: | ? | |
Pohon: Propulsion: | ||
Typ: Type: | 6-válcový vodou chlazený čtyřtaktní vznětový motor Steyr 7FA přeplňovaný turbodmychadlem | |
Výkon: Power: | 235 kW při 2200 ot/min | |
Převodové ústrojí: Transmission: | Mechanická převodovka 6HP600, s 6 rychlostními stupni pro jízdu vpřed a 1 vzad. | |
Výkony: Performance: | ||
Rychlost na silnici: Road Speed: | 68 km/h | |
Rychlost v terénu: Cross-country Speed: | ? km/h | |
Jízdní dosah po silnici: Cruising Range on Road: | 625 km | |
Jízdní dosah v terénu: Cross-country Cruising Range: | ? km | |
Překonávání překážek: Obstacles Crossing: | ||
Svah: Gradient: | 27 ° | |
Boční náklon: Side Slope: | 14 ° | |
Překročivost: Trench Crossing: | 2,1 m | |
Výstupnost: Vertical Obstacle: | 0,8 m | |
Brodivost: Fording Depth: | 1,0 m | |
Nástavba: Superstructure: | Jeřábový výložník - nosnost 6 tun, - délka vyložení 3,9 m, - pracovní rozsah 234 stupňů, - délka lana 42 m Hlavní naviják - tažná síla 200 kN/20 tun, - délka lana 95 m, - průměr lana 24 mm Hydraulická dozerová radlice - pracovní výkon 150 m3/h, - šířka 2500 mm, - výška 900 mm, - souprava ženijních trhavin k provádění trhacích prací malého rozsahu, - souprava pro svařování a řezání elektrickým obloukem, - souprava kladek k vyprošťování uvázlé techniky, - tažná tyč | |
Výzbroj: Armament: | 12,7 mm kulomet M2HB, 1500 ks nábojů. 4x vrhač dýmových granátů. | |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Objem palivové soustavy 400 l nafty. Měrný výkon 11,86 kW/t. | |
Zdroje: Sources: | Zdroje: Ing. Miloš Soukup Moderní vojenská technika Tanky 5. díl, vydala Military Systém Line s.r.o jako první vydání v roce 1999, ISBN 80-902669-1-6. www.armyrecognition.com |
URL CZ: https://www.valka.cz/AUT-Bergepanzer-4KH7FA-SB-20-Greif-lehky-zenijni-vyprostovaci-tank-t83777#405255Verze : 0
URL EN: https://www.armedconflicts.com/Bergepanzer-4KH7FA-SB-20-Greif-t83777#405255Version : 0
URL EN: https://www.armedconflicts.com/Bergepanzer-4KH7FA-SB-20-Greif-t83777#405255Version : 0
Vývoj
První prototyp vyprošťovacího tanku Bergepanzer 4KH7FA-SB 20 GREIF vznikl v roce 1974. Sériová výroba začala v letech 1976 - 77. Do služby v ženijních jednotkách rakouské armády je zařazen od roku 1977. V letech 1999 až 2000 proběhla druhá série výroby vozidel v rámci zakázky pro armády Botswany a Brazílie.
Určení
Vozidlo je určeno k technické podpoře ženijních jednotek rakouské armády, vyprošťování uvázlé a odsunu poškozené techniky, k lehkým úpravám terénu, údržbě cest v prostoru působnosti jednotek.
Popis
Vozidlo bylo postaveno na strojovém spodku stíhače tanků SK 105 Kürassier.
Pojezdová kola po pěti na každé straně korby jsou doplněna hnacím kolem vzadu a kolem napínacím vpředu. První a poslední pár pojezdových kol je vybaven hydraulickými tlumiči. Podvozek je dále vybaven nosnými kladkami po třech na každé straně korby.
V přední části korby je instalována hydraulicky ovládaná dozerová radlice, určená ke stabilizaci vozidla při vyprošťování uvázlé techniky a k lehkým úpravám terénu.
Korba je svařena z ocelových plátů a poskytuje osádce ochranu proti střelám do ráže 7,62 mm a střepinám z ručních granátů. Původní věž s kanónem ráže 105 mm byla nahrazena robustní svařovanou nástavbou s pracovním prostorem pro čtyřčlennou osádku. Prostor osádky je přístupný dvěma dveřmi na levé straně korby a dvěma příklopy na stropě korby.
Motorový prostor se nachází v zadní části korby. Vozidlo pohání 6válcový vodou chlazený čtyřtaktní vznětový motor Steyr 7FA přeplňovaný turbodmychadlem o výkonu 240 kW (320 ks). Nad motorovým prostorem se nachází speciální plošina se schránkami na nářadí, náhradní díly a speciální vybavení.
V pravé přední části korby je umístěna otočná plošina jeřábového výložníku. Výložník ve složeném stavu zabírá celou pravou vnější část nástavby. S nosností 6 tun je schopen pohodlně provést výměnu úplné věže stíhače tanků SK 105 v polních podmínkách.
Hlavní naviják o tažné síle 20 tun se nachází ve spodní části předního čela korby. Jeho tažná síla umožňuje vyproštění a tažení stíhače tanků SK 105.
Vozidlo je vyzbrojeno 12,7 mm kulometem M2HB, lafetovaným na příklopu velitele, určeným pro vlastní ochranu vozidla před živou silou protivníka a nízko letícími cíli. Pro vytvoření dýmové clony je vozidlo vybaveno čtyřmi vrhači dýmových granátů. Vezený palebný průměr činní 1500 kusů 12,7 mm nábojů do kulometu.
Prostor osádky je vybaven ventilačním zařízením a nezávislým topením. Vozidlo není vybaveno filtroventilačním systémem proti ZHN.
Speciální vybavení vozidla:
- jeřábový výložník s nosností 6 tun, délkou vyložení 3,9 m a pracovním rozsahem 234 stupňů, délkou lana 42 m,
- naviják o tažné síle 200 kN (20 tun) délce lana 95 m a průměru lana 24 mm,
- hydraulická dozerová radlice o výkonu 150 m3/h,
- souprava ženijního náloživa k provádění trhacích prací malého rozsahu, uložena ve schránce na speciální plošině nad motorovým prostorem,
- souprava pro svařování a řezání elektrickým obloukem,
- tažná tyč,
- souprava kladek k vyprošťování uvázlé techniky
Zdroje:
Ing. Miloš Soukup Moderní vojenská technika Tanky 5. díl, vydala Military Systém Line s.r.o jako první vydání v roce 1999, ISBN 80-902669-1-6.
www.armyrecognition.com
Lehký ženijní vyprošťovací tank Greif
První prototyp vyprošťovacího tanku Bergepanzer 4KH7FA-SB 20 GREIF vznikl v roce 1974. Sériová výroba začala v letech 1976 - 77. Do služby v ženijních jednotkách rakouské armády je zařazen od roku 1977. V letech 1999 až 2000 proběhla druhá série výroby vozidel v rámci zakázky pro armády Botswany a Brazílie.
Určení
Vozidlo je určeno k technické podpoře ženijních jednotek rakouské armády, vyprošťování uvázlé a odsunu poškozené techniky, k lehkým úpravám terénu, údržbě cest v prostoru působnosti jednotek.
Popis
Vozidlo bylo postaveno na strojovém spodku stíhače tanků SK 105 Kürassier.
Pojezdová kola po pěti na každé straně korby jsou doplněna hnacím kolem vzadu a kolem napínacím vpředu. První a poslední pár pojezdových kol je vybaven hydraulickými tlumiči. Podvozek je dále vybaven nosnými kladkami po třech na každé straně korby.
V přední části korby je instalována hydraulicky ovládaná dozerová radlice, určená ke stabilizaci vozidla při vyprošťování uvázlé techniky a k lehkým úpravám terénu.
Korba je svařena z ocelových plátů a poskytuje osádce ochranu proti střelám do ráže 7,62 mm a střepinám z ručních granátů. Původní věž s kanónem ráže 105 mm byla nahrazena robustní svařovanou nástavbou s pracovním prostorem pro čtyřčlennou osádku. Prostor osádky je přístupný dvěma dveřmi na levé straně korby a dvěma příklopy na stropě korby.
Motorový prostor se nachází v zadní části korby. Vozidlo pohání 6válcový vodou chlazený čtyřtaktní vznětový motor Steyr 7FA přeplňovaný turbodmychadlem o výkonu 240 kW (320 ks). Nad motorovým prostorem se nachází speciální plošina se schránkami na nářadí, náhradní díly a speciální vybavení.
V pravé přední části korby je umístěna otočná plošina jeřábového výložníku. Výložník ve složeném stavu zabírá celou pravou vnější část nástavby. S nosností 6 tun je schopen pohodlně provést výměnu úplné věže stíhače tanků SK 105 v polních podmínkách.
Hlavní naviják o tažné síle 20 tun se nachází ve spodní části předního čela korby. Jeho tažná síla umožňuje vyproštění a tažení stíhače tanků SK 105.
Vozidlo je vyzbrojeno 12,7 mm kulometem M2HB, lafetovaným na příklopu velitele, určeným pro vlastní ochranu vozidla před živou silou protivníka a nízko letícími cíli. Pro vytvoření dýmové clony je vozidlo vybaveno čtyřmi vrhači dýmových granátů. Vezený palebný průměr činní 1500 kusů 12,7 mm nábojů do kulometu.
Prostor osádky je vybaven ventilačním zařízením a nezávislým topením. Vozidlo není vybaveno filtroventilačním systémem proti ZHN.
Speciální vybavení vozidla:
- jeřábový výložník s nosností 6 tun, délkou vyložení 3,9 m a pracovním rozsahem 234 stupňů, délkou lana 42 m,
- naviják o tažné síle 200 kN (20 tun) délce lana 95 m a průměru lana 24 mm,
- hydraulická dozerová radlice o výkonu 150 m3/h,
- souprava ženijního náloživa k provádění trhacích prací malého rozsahu, uložena ve schránce na speciální plošině nad motorovým prostorem,
- souprava pro svařování a řezání elektrickým obloukem,
- tažná tyč,
- souprava kladek k vyprošťování uvázlé techniky
Zdroje:
Ing. Miloš Soukup Moderní vojenská technika Tanky 5. díl, vydala Military Systém Line s.r.o jako první vydání v roce 1999, ISBN 80-902669-1-6.
www.armyrecognition.com
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Lehký ženijní vyprošťovací tank Greif
URL CZ: https://www.valka.cz/AUT-Bergepanzer-4KH7FA-SB-20-Greif-lehky-zenijni-vyprostovaci-tank-t83777#307216Verze : 0
URL EN: https://www.armedconflicts.com/Bergepanzer-4KH7FA-SB-20-Greif-t83777#307216Version : 0
URL EN: https://www.armedconflicts.com/Bergepanzer-4KH7FA-SB-20-Greif-t83777#307216Version : 0
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.