AIFV = Armored Infantry Fighting Vehicle.
Vozidlo vyvynula koncem šedesátých let, jako svůj soukromý projekt firma FMC Corporation (dnes United Defense LP). Původní označení vozidla bylo Product Improved M 113A1. Pak probíhaly další vylepšení vozidla- po těchto krocích dostalo vozidlo označení AIFV. Prvním zákazníkem bylo Nizozemsko, jež objednalo 880 kusů v roce 1975. Po té ho do výzbroje zavedly Filipíny, v roce 1975 Belgie objednala 514 vozidel AIFV a 525 OT M113A2 - přičemž tato vozidla se vyráběla v licenci v Belgii. Pro Turecko byl tento typ upraven a pod označením IFV (TIFV) jej vyrábí FNSS Defence Systems.
Oproti OT M 113 má vozidlo lepší palebnou sílu, pohyblivost a hlavně pancéřování. Motoricky poháněná věž je vyzbrojena nejčastěji kanónem KBA ráže 25mm a spřaženým kulometem r. 7,62 mm. AIFV je plně obojživelné pohyb ve vodě zajišťují pásy, před vjezdem do vody se vztyčuje vlnolam na čele korby.
Řidič sedí v levé předníčásti korby, motorpřevodové ústrojí je napravo od něj. Velitel vozidla sedí hned za řidičem. Věž je vyosená na pravo, prostor roje vyplňuje zadní část korby.
Podvozek je tvořen pěti pojezdovými koly, hnacím kolem vpředu a napínacím vzadu, bez napínacích kladek.
Verze
YPR 765 PRI - základní verze nizozemské armáda
YPR 765 PRCO-B, PRCO-C1,-C2 až C-5 velitelská vozidla
YPR 765 PRRDR a PRRDR-C průzkumná vozidla vybavená radarem
YPR 765 PRGWT -ambulance
YPR 765 PRMR - tahač těžkého minovetu r. 120mm
YPR 765 PRVR-A -B - nákladní vozidla
YPR 765PRAT- raketový stíhač tanků s TPŘS TOW
YPR 806 PRBRG - vyprošťovací vozidlo
Na bázi vozidla AIFV vznikla i korejská verze KIFV
TTD :
Uspořádání: pásové
Posádka: 3 +7
Výzbroj: 1 kanón r. 25mm, 1xkulomet r. 7,62 mm, 1x6 výmetnic dýmových granátů
Munice: 1 840 nábojů r. 7,62mm, 324 nábojů r. 25mm
Náměr: - 10°do + 50°
Odměr: 360°
Délka : 5,258 m
Šířka: 2,819 m
Výška po periskopy : 2,794m
Výška po strop korby: 2,007m
Světlá výška: 0,432 m
Bojová hmotnost: 13 687 kg
Prázdná hmotnost: 11 405 kg
Měrný výkon: 19,29 Hp/t
Motor: Detroid Diesel 6V-53T-V-6 264 Hp
Max. rychlost: 61,2 km/h
Max. rychlost plavby: 6,3 km/h
Dojezd: 490 km
Palivo: 416 litrů
Brodivost: obojživelné
Stěna: 0,635 m
Příkop: 1,625 m
Max. úhel stoupání: 60%
Max. úhel bočního náklonu: 30%
Pancéřování: hliník + lamináty tl.?
Ochrana proti ZHN: podle požadavků zákazníka
Noční pozorovací přístroje: podle požadavků zákazníka
Výrobce: United Defence LP , San José, California, USA, Belgian Mechanicel Fabrication SA, belgie, FNSS Defence Systems, Ankara, Turecko
Uživatelé:viz text
Vozidlo vyvynula koncem šedesátých let, jako svůj soukromý projekt firma FMC Corporation (dnes United Defense LP). Původní označení vozidla bylo Product Improved M 113A1. Pak probíhaly další vylepšení vozidla- po těchto krocích dostalo vozidlo označení AIFV. Prvním zákazníkem bylo Nizozemsko, jež objednalo 880 kusů v roce 1975. Po té ho do výzbroje zavedly Filipíny, v roce 1975 Belgie objednala 514 vozidel AIFV a 525 OT M113A2 - přičemž tato vozidla se vyráběla v licenci v Belgii. Pro Turecko byl tento typ upraven a pod označením IFV (TIFV) jej vyrábí FNSS Defence Systems.
Oproti OT M 113 má vozidlo lepší palebnou sílu, pohyblivost a hlavně pancéřování. Motoricky poháněná věž je vyzbrojena nejčastěji kanónem KBA ráže 25mm a spřaženým kulometem r. 7,62 mm. AIFV je plně obojživelné pohyb ve vodě zajišťují pásy, před vjezdem do vody se vztyčuje vlnolam na čele korby.
Řidič sedí v levé předníčásti korby, motorpřevodové ústrojí je napravo od něj. Velitel vozidla sedí hned za řidičem. Věž je vyosená na pravo, prostor roje vyplňuje zadní část korby.
Podvozek je tvořen pěti pojezdovými koly, hnacím kolem vpředu a napínacím vzadu, bez napínacích kladek.
Verze
YPR 765 PRI - základní verze nizozemské armáda
YPR 765 PRCO-B, PRCO-C1,-C2 až C-5 velitelská vozidla
YPR 765 PRRDR a PRRDR-C průzkumná vozidla vybavená radarem
YPR 765 PRGWT -ambulance
YPR 765 PRMR - tahač těžkého minovetu r. 120mm
YPR 765 PRVR-A -B - nákladní vozidla
YPR 765PRAT- raketový stíhač tanků s TPŘS TOW
YPR 806 PRBRG - vyprošťovací vozidlo
Na bázi vozidla AIFV vznikla i korejská verze KIFV
TTD :
Uspořádání: pásové
Posádka: 3 +7
Výzbroj: 1 kanón r. 25mm, 1xkulomet r. 7,62 mm, 1x6 výmetnic dýmových granátů
Munice: 1 840 nábojů r. 7,62mm, 324 nábojů r. 25mm
Náměr: - 10°do + 50°
Odměr: 360°
Délka : 5,258 m
Šířka: 2,819 m
Výška po periskopy : 2,794m
Výška po strop korby: 2,007m
Světlá výška: 0,432 m
Bojová hmotnost: 13 687 kg
Prázdná hmotnost: 11 405 kg
Měrný výkon: 19,29 Hp/t
Motor: Detroid Diesel 6V-53T-V-6 264 Hp
Max. rychlost: 61,2 km/h
Max. rychlost plavby: 6,3 km/h
Dojezd: 490 km
Palivo: 416 litrů
Brodivost: obojživelné
Stěna: 0,635 m
Příkop: 1,625 m
Max. úhel stoupání: 60%
Max. úhel bočního náklonu: 30%
Pancéřování: hliník + lamináty tl.?
Ochrana proti ZHN: podle požadavků zákazníka
Noční pozorovací přístroje: podle požadavků zákazníka
Výrobce: United Defence LP , San José, California, USA, Belgian Mechanicel Fabrication SA, belgie, FNSS Defence Systems, Ankara, Turecko
Uživatelé:viz text
URL : https://www.valka.cz/AIFV-t25829#101534Verze : 0
YPR 765 PRVR
(©Radek Havelka)
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
(©Radek Havelka)
URL : https://www.valka.cz/AIFV-t25829#93862Verze : 0
Martin Smíšek
MOD
foto výrobce
Základní verze
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Základní verze
URL : https://www.valka.cz/AIFV-t25829#101535Verze : 0
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.