7,62 cm FK 296(r) auf gp. Selbstfahrlafette (Sd.Kfz.6/3)

     
Název:
Name:
7,62 cm F.K.296(r) auf gp. Selbstfahrlafette (Sd.Kfz.6/3) 7,62 cm F.K.296(r) auf gp. Selbstfahrlafette (Sd.Kfz.6/3)
Originální název:
Original Name:
7,62 cm F.K.296(r) auf gp. Selbstfahrlafette (Sd.Kfz.6/3)
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1941-DD.MM.1941 Altmärkische Kettenwerke GmbH, Berlin /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1941-DD.MM.1941
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
9
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.09.1941
Osádka:
Crew:
6
Technické údaje:
Technical Data:
 
Bojová hmotnost:
Combat Weight:
10150 kg 22377 lb
Celková délka:
Overall Length:
6330 mm 20 ft 9 ¼ in
Celková šířka:
Overall Width:
2260 mm 7 ft 5 in
Celková výška:
Overall Height:
3050 mm 10 ft ⅛ in
Světlá výška:
Ground Clearance:
320 mm 1 ft ⅝ in
Pancéřování:
Armour:
čelo, boky, zadok - 4,5 mm
štít kanóna - 3 mm
front, sides, back - 4,5 mm
gun sheeld - 3 mm
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
Maybach HL 54 TUKRM (vodou chladený zážihový 6-valec objemu 5.420 cm3) Maybach HL 54 TUKRM (6 cyl., gasoline, water cooled, 5.420 ccm)
Výkon:
Power:
84,6 kW při 2600 ot/min 113.5 bhp at 2600 rpm
Převodové ústrojí:
Transmission:
4+R 4+R
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
50 km/h 31 mph
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
? km/h ? mph
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
222 km 138 mi
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
112 km 70 mi
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Svah:
Gradient:
24 ° 53 %
Boční náklon:
Side Slope:
? ° ? %
Překročivost:
Trench Crossing:
? m ?
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
? m ?
Brodivost:
Fording Depth:
0,6 m 24 in
Výzbroj:
Armament:
 
Hlavní:
Main:
M 1936(F-22) (100 nábojov + 40 nábojov v transportnom prívese Sd.Anh.32) M 1936(F-22) (100 rounds + 40 rounds towed in a Sd.Anh.32)
Vedlejší:
Secondary:
MP 38/MP 40
osobné zbrane posádky
MP 38/MP 40
crew guns
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
BN 9 / BN 9 b (Fgst.Nr. 5091 - 7000 Bussing NAG 10-11/1941) BN 9 / BN 9 b (Fgst.Nr. 5091 - 7000 Bussing NAG October and November 1941)
Zdroje:
Sources:
Thomas L. Jentz, Hilary Louise Doyle - Panzer Tracts No.7-2, Panzerjeager (7,62 F.K.(r) auf Sfl. to Marder 38T) development and employment from 1941 to 1943, rok vydania 2005, ISBN: 0-9744862-9-9
Thomas L. Jentz - Rommel´s funnies, rok vydania 1997, ISBN 0-9648793-6-0
https://www.panzertracts.com/PZanswers.htm
URL : https://www.valka.cz/7-62-cm-FK-296-r-auf-gp-Selbstfahrlafette-Sd-Kfz-6-3-t8911#401294 Verze : 3
V roku 1941 vznikla vo firme Alkett táto zaujímavá prestavba Sd.Kfz.6 (polopásový ťahač hmotnostnej kategórie 5 ton) na stíhač tankov, ako odpoveď na potrebu účinnej protitankovej obrany proti silnej spojeneckej obrnenej technike na africkom bojisku. Použité platformy boli BN 9b (Fgst.Nr. 5091 - 7000 vyrobené firmou Bussing NAG v 10-11/1941).
Za vodičským priestorom vznikla jednoduchá vysoká krabicová nadstavba z 10 mm oceľových plátov (pancier odolával len strelám s mäkkým jadrom ráže 7,92 mm). Do nej bol vsadený kompletný ruský protitankový kanón M 1936(F-22) Nemcami označovaný ako 7,62 cm Feldkanone F.K. 296(r). Kanón bol v nadstavbe umiestnený i s kolesami a skrátenými oporami. Strecha vozu bola otvorenej konštrukcie. Prestavba na stíhače začala koncom roku 1941 a 9 kusov objednaných strojov bolo dokončených začiatkom nasledujúceho roka. Prvých šesť strojov bolo presunutých na africké bojisko v 1/1942 a zvyšné 3 ks v 2/1942. Zo strojov bola zostavená 3.Komp. 605.Pz.Jg.Abt.. 1. a 2.Komp. boli vyzbrojené 4.7cm PaK(t) auf PzKpfw.I Ausf.B. Samohybné delá sa 6/1942 zúčastnila bitky pri Bir Hakeime, kedy bol celý Pz.Jg.Abt.605 zaradený do stavu pre túto akciu vytvorenej Kampfgruppe Marcks. Bojovali proti jednotkám Slobodných Francúzov vedených plk.Pierrom Konigom, ktorým spôsobili značné straty. Neskôr sa stroje zúčastňovali akcií menších významov, neskôr bojovali v bitke pri El Alameine, kedy pôsobili Kampfgruppe Sud. Potom nasledoval ústup do Tuniska, kde bola jednotka rozpustená a mužstvo a funkčné vozidlá zaradené do iných útvarov. Všetky stroje, až na jeden ukoristený britskými jednotkami, boli zničené. Stroje boli jednoducho označované číslami 1 až 9.

Tieto stroje sa často pomenuvávajú ako "Diana". Je to však omyl. Označenie "Diana" patrilo vylepšenej verzii 7,62 cm PaK 36(r) auf 5t Zgkw. (Diana) s kanónom 7,62 cm PaK 36(r). Kanón PaK 36(r) bol Nemcami upravený pôvodný ruský F.K.296(r) (ex. M1936). Po skompletovaní mal byť tento stroj v lete 1942 otestovaný v Lýbii, no podrobnejšie informácie o tomto projekte však chýbajú.

Thomas L. Jentz, Hilary Louise Doyle - Panzer Tracts No.7-2, Panzerjeager (7,62 F.K.(r) auf Sfl. to Marder 38T) development and employment from 1941 to 1943, rok vydania 2005, ISBN: 0-9744862-9-9
Thomas L. Jentz - Rommel´s funnies, rok vydania 1997, ISBN 0-9648793-6-0

7,62 cm FK 296(r) auf gp. Selbstfahrlafette (Sd.Kfz.6/3) -


7,62 cm FK 296(r) auf gp. Selbstfahrlafette (Sd.Kfz.6/3) -


7,62 cm FK 296(r) auf gp. Selbstfahrlafette (Sd.Kfz.6/3) -


URL : https://www.valka.cz/7-62-cm-FK-296-r-auf-gp-Selbstfahrlafette-Sd-Kfz-6-3-t8911#26517 Verze : 3
...
7,62 cm FK 296(r) auf gp. Selbstfahrlafette (Sd.Kfz.6/3) -


7,62 cm FK 296(r) auf gp. Selbstfahrlafette (Sd.Kfz.6/3) -


7,62 cm FK 296(r) auf gp. Selbstfahrlafette (Sd.Kfz.6/3) -


7,62 cm FK 296(r) auf gp. Selbstfahrlafette (Sd.Kfz.6/3) -


7,62 cm FK 296(r) auf gp. Selbstfahrlafette (Sd.Kfz.6/3) - Schématická štruktúra PzJgAbt.605

Schématická štruktúra PzJgAbt.605
7,62 cm FK 296(r) auf gp. Selbstfahrlafette (Sd.Kfz.6/3) -


7,62 cm FK 296(r) auf gp. Selbstfahrlafette (Sd.Kfz.6/3) -


URL : https://www.valka.cz/7-62-cm-FK-296-r-auf-gp-Selbstfahrlafette-Sd-Kfz-6-3-t8911#26519 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více