Název: Name: | 4. vrtulníková letka | 4th Helicopter Squadron |
Originální název: Original Name: | 4. vrtulníková letka | |
Datum vzniku: Raised/Formed: | 01.10.1959 | |
Předchůdce: Predecessor: | 3. vrtulníková letka | 3rd Helicopter Squadron |
Datum zániku: Disbanded: | 01.10.1960 | |
Nástupce: Successor: | 1. vrtulníková letka | 1st Helicopter Squadron |
Nadřízené velitelství: Higher Command: | 01.10.1959-01.10.1960 50. spojovací letecký pluk | 01.10.1959-01.10.1960 50th Courier Air Regiment |
Dislokace: Deployed: | 01.10.1959-01.10.1960 Klecany, letiště | |
Velitel: Commander: | 01.10.1959-01.10.1960 Jindra, František (Major) | |
Výzbroj: Armament: | 01.10.1959-01.10.1960 Mi-4 | |
Poznámka: Note: | Klecany VÚ 8041 | Klecany VÚ 8041 |
Zdroje: Sources: | Vojenský historický ústav: "Historie československého a českého vrtulníkového letectva ..."(MO ČR www.valka.cz www.vojenstvi.cz; Vaše dotazy - Odpovídá Pavel Minařík (Dotaz č. 453) Vlastní archiv |
28. 3. 1960 došlo u 50. spojovacího leteckého pluku k letecké nehodě s úmrtím osádky.
Po vyhlášení cvičení odstartoval vrtulník Mi-4 tr. č. 0425 s osádkou
npor. Bohuslav Černý (pilot), npor. Jiří Šulc (pilot), npor. Petr Egermaier (palubní technik),
kpt. Stanislav Jursík (technik) a voj. Josef Jonáš (mechanik) k přeletu na letiště Plzeň – Bory. Odkud pokračoval dále. V prostoru východně Kdyně došlo k odtržení části jednoho z rotorových listů. Neovladatelný stroj se zřítil do svahu Kněžské hory do lesa a po dopadu celý stroj explodoval.
Všech pět mužů na jeho palubě zahynulo.