Balóny a vzducholodě

Autor: Duan Barry 🕔︎︎ 👁︎ 27.887

Vzducholodě v první světové válce (technický rozvoj)

Jak již bylo zmíněno výše, myšlenka vzducholodě jako vojenského prostředku se vyskytla (máme na mysli oficiální zájem patřičných úřadů) v roce 1908 a dala tak podnět ke vzniku L.Z.4, která však pro havárii nebyla vojsku předána. Pro armádu měla vzniknout další lod s továrním označením L.Z.5, která byla převzata v létě roku 1909 jako Z.II (Z - jako Zeppelin). Mohla splnit více než jen určené podmínky, při jednom z letů uletěla 1 100 km a zůstala ve vzduchu 38 hodin. Na tehdejší dobu pozoruhodný výkon. Mezi červencem a říjnem 1909 přilétla na první mezinárodní výstavu vzducholodí (ILA), konanou ve Frankfurtu nad Mohanem. 30. října 1909 se pak spolu se stroji Parseval PL.I a Gross-Basenach M.II podnikla v rámci vojenského cvičení simulovaný nálet na pevnosti u Koblenze. Dlouho se v armádě neudržela, již v dubnu 1910 se stala obětí bouře. O to lépe si však vedla první armádní vzducholod Z.I (L.Z.3), o níž bylo psáno výše.

Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více