Železniční kanón K5 "GLATT"
Vychází z pařížského děla a je vrcholem dalekonosných železničních děl.
Němci jej postavili na konci války ve dvou jusech. Dělo mělo hladkou hlaveň ráže 310mm a střílelo podkaliberní střely o průměru 120mm, které byly šípově stabilizované. Hmotnost střely 136 kg, délka 1 910mm a úsťová rychlost 1524 m/s! díky čemuž byl dostřel neuvěřitelných 151 km. Podle pramenů byl nasazen proti 1 americké armádě, ale jak to bývá jiné zdroje uvádí že proti 3. americké armádě.
TTD:
ráže 310 mm
Vychází z pařížského děla a je vrcholem dalekonosných železničních děl.
Němci jej postavili na konci války ve dvou jusech. Dělo mělo hladkou hlaveň ráže 310mm a střílelo podkaliberní střely o průměru 120mm, které byly šípově stabilizované. Hmotnost střely 136 kg, délka 1 910mm a úsťová rychlost 1524 m/s! díky čemuž byl dostřel neuvěřitelných 151 km. Podle pramenů byl nasazen proti 1 americké armádě, ale jak to bývá jiné zdroje uvádí že proti 3. americké armádě.
TTD:
ráže 310 mm