Main Menu
User Menu

30. letištní rota "S" [1978-1991]

30th Air Base Company "S"

     
Název:
Name:
30. letištní rota "S"
Originální název:
Original Name:
30. letištní rota "S"
Datum vzniku:
Raised/Formed:
DD.MM.1978
Předchůdce:
Predecessor:
-
Datum zániku:
Disbanded:
01.11.1991
Nástupce:
Successor:
-
Nadřízené velitelství:
Higher Command:
DD.MM.1978-01.11.1991 11. letištní prapor
Dislokace:
Deployed:
DD.MM.1978-01.11.1991 Přerov, letiště /

Velitel:
Commander:
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR, ( )
Výzbroj:
Armament:
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR
Poznámka:
Note:
DD.MM.1978-01.11.1991 VÚ 8215 Přerov
Zdroje:
Sources:
Původní příspěvek Stanislava Vystavěla
Vojenský ústřední archiv Praha, skupina ČSLA, fond 00000
URL : https://www.valka.cz/30-letistni-rota-S-1978-1991-t51052#457402Verze : 0
MOD
Diskuse
Velitelé:1986-1991:kpt.Šmehlík,mjr.Pavelka
Jednotka byla určena k zabezpečení sovětských sil při případné operaci proti NATO,hlavně NSR.Jednotka měla v depozitu uložené přídavné palivové nádrže o obsahu 2000 a 3000 litrů určené pro letouny SU-24 označované v NATO jako Fencer.Vybavena výhradně sovětskou technikou pro zabezpečení,mimo našich palivových cisteren a jeřábu.
AKZS-75M-kyslíkárna ,VZ-20-350-vzduchárna,UPG-300-plnič hydrauliky,
spouřtěcí zdroje APA-5 a APA-5D,EGU-kombinace UPG a APA,ESB-polní nabíjecí stanice,nákladní automobily Zil.Tato technika byla obmněňována na plnou bojeschopnost.Jako perličku uvádím ,že vojáci základní služby byli pečlivě vybrání a minimálně museli být vyučeni ,ale většinou to byli maturanti.V roce 1987 se zúčastnila mobilizace 6.sbolp a zabezpečujích útvarů.Velitelství jednotky se zůčastnilo předvedení Mig-29 v Pardubicích-přítomní jen S roty a zástupci PVOS-dojednání nákupu Mig-29.tento stroj potřeboval navíc vozidlo AMK-24- klimatizátor.
URL : https://www.valka.cz/30-letistni-rota-S-1978-1991-t51052#209918Verze : 0